Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

Loet

Hallo,

Met een beetje mazzel heb ik deze week op donderdag tijd voor het vervangen van de carterventilatie. Eerst heb ik ter controle een latex handschoen op de olievulmond geplaatst. Deze blaast zichzelf half op. Uit de peilstokbuis komt rook. Na het lezen van een groot deel van de topics denk ik dat vervangen nog niet topurgent is, maar wel verstandig. Vacuüm zuigen is wat anders! Eerdaags zit alles een keer potdicht.

Morgen alle onderdelen halen en voldoende moed verzamelen voor het echte werk. Tijdens mijn speurwerk op het forum vond ik ook deze foto's: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45609.0.html . Ze geven een goed overzicht van de werkzaamheden. Ik ben er heel blij mee! Hopelijk heeft iemand er ook wat aan.  ;)

Groet,
Loet   

The Joker

Gisteravond het handeltje op mijn 2.5 20v vervangen.
Het is me alles mee gevallen, was met 2.5 uur klaar.
En dat inclusief het zoeken naar een klemmetje van een gas injector welke weg schoot. :eusa_doh:
Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool - Jester

kalf90

Klein tip nog, weet niet of het al gezegd is: draai die onderste bouten van de inlaat er voor het terug monteren al zover terug in dat de inlaat er nog net (makkelijk) op kan schuiven. Had ze er zelf maar een paar slagen terug ingedraaid met als resultaat dat ik bij één van de bouten (de laatste natuurlijk  :P), mijn dop niet tussen de kop van de bout en de inlaat kreeg...

Joram

Net es een berg spullen besteld, ivm stage-0/lpg inbouw maar meenemen  8)

volvoarnhem

is er iemand in de regio arnhem die mij hierbij wilt helpen?

grtz Erik

Woger

Heb het zaterdag bij Remeeus laten doen in Voorthuizen. En Dirk in Nijmegen kan je volgens mij ook wel helpen.

Bouke

Citaat van: volvoarnhem op 15-03-2016 21:52:58
is er iemand in de regio arnhem die mij hierbij wilt helpen?

grtz Erik

Het is best goed te doen hoor ook als je weinig ervaring hebt. Eerst ff inlezen waar je op moet letten en de juiste spullen bij de dealer bestellen. Het ziet spannender uit daan het is , het is net lego het kan uit elkaar en weer in elkaar.
Mocht je iets verder willen rijden dan wil ik je ook wel helpen natuurlijk.

volvoarnhem

thx ik ga het zelf ondernemen maar ik heb de ontluchting niet aan de bovenkant zitten maar aan de zijkant....
dat is ook wel te doen?

UserID6342

Maakt geen ruk uit.... Maar laat eens een foto zien dan ?  Heb er al tig vervangen maar overal zitten ze hetzelfde.. Kan hooguit zijn dat een slang even wat anders loopt (naar de inlaatslang voor de gasklep bij een N/A blok), maar verder zijn de olieafscheiders praktisch gelijk en zitten op dezelfde plek.

elianmars

cornelis-b

Citaat van: elianmars op 16-03-2016 21:27:42
Citaat van: Dirk342 op 16-03-2016 20:46:33
Maakt geen ruk uit....

Subtiel als altijd  ;D

Soms moet je flink rukken om de boel los te krijgen ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvoarnhem

Ha ha prima... Ik heb de boel besteld dus zodra ik er tijd voor heb ga ik er mee aan de slag.

volvoarnhem

ok ..... ik ben er nog steeds niet mee bezig.... ik ben aan het twijfelen of ik wel de goede slang heb binnen gekregen...

ik heb slang 1271654 gekregen deze wordt naar boven geleid en komt boven op de kop uit maar daar heb ik geen aansluiting zitten...
heeft iemand enig idee welke ik wel moet hebben??? 9497769 deze misschien??

wie helpt me uit de vertwijfeling ?:P

PimR

Uit de WAT?!? :eusa_think:

Misschien handig als je eens begint met het vermelden wat voor auto, type, motor etc...

en zoals Dirk al vroeg een paar foto's om het een en ander duidelijk te maken. We kunnen een hele hoop hier met z'n allen maar onze glazen bol doet het helaas nog steeds niet ;) ;D

Robster480

Citaat van: volvoarnhem op 06-04-2016 12:10:48
ok ..... ik ben er nog steeds niet mee bezig.... ik ben aan het twijfelen of ik wel de goede slang heb binnen gekregen...

ik heb slang 1271654 gekregen deze wordt naar boven geleid en komt boven op de kop uit maar daar heb ik geen aansluiting zitten...
heeft iemand enig idee welke ik wel moet hebben??? 9497769 deze misschien??

wie helpt me uit de vertwijfeling ?:P

Beiden leiden naar bovenop het blok. Heb je het bougiedeksel er al afgehaald?  :eusa_shifty:

Verder met Dirk en remeeus eens.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>