Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Johann op 27-01-2008 16:01:19
Citaat van: Ludo op 27-01-2008 15:54:53
Citaat van: mitchelli op 27-01-2008 15:52:56
Dus bij ons wordt er gewoon eenvoudig gecontroleerd bij een beurt of het nodig is  ;)

wat is een eenvoudige controle?.

Nou...

Heb net een paar van die dingen los gehad. meeste was 2 ton spul. Hangt een beetje van de olie historie af. Haal je aan de bovenkant de twee rubberen slangen er af, die van de kop en die naar de inlaat, dan kun je soms wel van die dikke korrelige sludge zien. Als 't dicht zit met deze prut dan kun je er redelijk vanuit gaan dat de retour ook er mee dicht zit.
Dat droge spul verstopt de boel, zit er iets dikkere olie prut in dan kun je misschien met regelmatig verversen de boel nog uitstellen.

Beetje carterdruk krijgen alle blokken op den duur, ze slijten ook wel hoor. Door de blowby krijg je toch een ander olie beeld in het blok en veel smurrie. Meeste blijft wel onder in 't certer liggen maar die damp kanalen gaan ook aankoeken en uiteindelijk blijft alles plakken.

En dat spul kan echt heel hard zijn.

Bij de S70 was de nippel aan de zijkant van het spruitstuk zo verschrikkelijk dichtgekoekt, dat er een stuk 1,5mm2 installatiedraad op krom ging, heb het uiteindelijk met een spijker door moeten steken/tikken, het leek net een stop van bakkeliet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

dat klopt allemaal wel maar zo word het bij de dealers niet rap gedaan.
veel verder dan de vlamdover reinigen doet met niet vaak.

mitchelli

behalve bij hooftman  ;D  Heb het denk wel 20 x vervangen
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Misha

Citaat van: mitchelli op 27-01-2008 16:29:40
Da's ook weer overdreven.
1 keer is meestal genoeg.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jeroentjuh

Citaat van: mitchelli op 27-01-2008 16:29:40

Nou ik heb er ook al heel wat vervangen hoor ;D

mitchelli

Citeerbehalve bij hooftman    Heb het denk wel 20 x vervangen

Da's ook weer overdreven.
1 keer is meestal genoeg

Je kan het niet vaak genoeg doen per keer....  ;D
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mehn

Citaat van: mitchelli op 27-01-2008 15:58:18
Na een proefrit peilstok loshalen.Als de zooi en lucht je om de oren vliegt weet ik hoe laat het is.

Dan hoop ik niet voor je dat je ooit mijn auto ter controle krijgt, want dan ga je de carterventilatie voor niets vervangen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Citaat van: mehn op 27-01-2008 19:55:01
Citaat van: mitchelli op 27-01-2008 15:58:18
Na een proefrit peilstok loshalen.Als de zooi en lucht je om de oren vliegt weet ik hoe laat het is.

Dan hoop ik niet voor je dat je ooit mijn auto ter controle krijgt, want dan ga je de carterventilatie voor niets vervangen.

Wij hebben daar gewoon een originele meter van Volvo voor, warm rijden, peilstok eruit en daar stop je de meter dan in, kun je heel nauwkeurig de carterdruk aflezen.....

850blues

Citaat van: Jeroentjuh op 27-01-2008 22:54:29
Wij hebben daar gewoon een originele meter van Volvo voor, warm rijden, peilstok eruit en daar stop je de meter dan in, kun je heel nauwkeurig de carterdruk aflezen.....

En zo'n carterdrukmeter, is die een beetje handzaam om mee te nemen, zeg naar bijvoorbeeld een (mini)meeting ofzo...... ::)
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

thuur

Citaat van: D-J op 17-01-2008 19:18:42
Is dit bij een diesel ook een issue?

Bij de diesel is de ontluchting enkel een 3-delige slang en een drukregelaar. Als je die slang losneemt dan zie je wel hoe het gesteld is. Bovenop het blok, aan de achterzijde tussen cilinder 4 en 5.

Gr ;)

arjen

Zijn er de komende maand mensen die deze operatie van plan zijn? Heb het idee dat de mijne namelijk ook nog nooit gedaan is, en de vlamdover zit steeds vrij snel vol met mayonaise...

KoyBoy

Als de carterventilatie/olieafscheider vol met dat harde sludge zit is het dan ook raadzaam om de oliepomp te controleren?
Omdat daar ook een metalen zeefje zit die wellicht kan verstoppen..
Wat kost trouwens een nwe oliepomp?

rebel286

hoi, nou, pittig klusje.
Afgelopen weekeinde zelf een 850 gekocht met verstopte carterventilatie. Heb je brandstofslangen/leidingen ook gedemonteerd? en is dit drukloos?
Ik wil ook alle slangen vernieuwen, want het zit toch op zo'n lekker plekje. Heeft iemand een lijstje met onderdelen die ervoor nodig zijn?
groetjes marcel

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pwassink

Citaat van: FGG op 09-04-2008 16:45:10
Citaat van: rebel286 op 09-04-2008 16:34:18
Heeft iemand een lijstje met onderdelen die ervoor nodig zijn?

Staat in dit topic:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=9646.msg312976#msg312976

En de prijzen:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=21206.0

Sleutelwoorden:  carterventilatie carterontluchting verstopt olielucht mayonaise vervangingsonderdelenlijst

Misschien dat de functie

hem zo wel weervindt ?   :angel:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂