Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Bestel dan ook gelijk een nieuwe gashuispakking. Het gashuis kan je prima schoonmaken met remmenreiniger en een oude tandenborstel.

Ik heb een half uur moeten borstelen om de drek er uit te krijgen.

Op de hele klus heb ik drie flessen remmenreiniger van de Action Store gebruik à €1.99. Dat scheelt weer in de kosten.

Succes met je klus ;)

Sbv

Vanwege de kou afgelopen zondag maar niets gedaan. Helaas is de garage nog vol. Remmenreiniger leen ik op mijn werk wel. Daar kan ik en mag ik op zaterdag ook wel sleutelen. Ze kijken me toch al raar aan met een Volvo in een Renault/Nissan garage. Mogelijk komende zondag dat ik aan de slag ga.

--BUMP--

Als de carterventilatie schoongemaakt is, hoe hard 'blaast' 'ie dan nog uit de oliepeilbuis?

thuur

Citaat van: --BUMP-- op 29-11-2008 19:38:40
Als de carterventilatie schoongemaakt is, hoe hard 'blaast' 'ie dan nog uit de oliepeilbuis?

Als het goed is: niet.

Gr ;)

--BUMP--

Nou, ik heb net eens even gekeken. Met lopende motor (logisch) is het net een fluitketel als je de peilstok lostrekt, zo hard komt de damp eruit zetten. Lijkt me niet normaal voor een carterontluchting die drie weken geleden schoongemaakt/vernieuwd is....

JW

Citaat van: --BUMP-- op 30-11-2008 20:02:00
Nou, ik heb net eens even gekeken. Met lopende motor (logisch) is het net een fluitketel als je de peilstok lostrekt, zo hard komt de damp eruit zetten. Lijkt me niet normaal voor een carterontluchting die drie weken geleden schoongemaakt/vernieuwd is....
bij onze 850 ook nog wel wat er uit ja. meer dan ik had verwacht.
Is buis van de box naar de luchtinlaat goed vrij?
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Lampje

Citaat van: --BUMP-- op 30-11-2008 20:02:00

Misschien heb je er garantie op. Ze zijn overduidelijk iets vergeten schoon te maken!

--BUMP--

Lijkt mij wel dat ik er garantie op heb, het is immers bij de Volvodealer gebeurd!

Lampje

Het hangt er vanaf wat hun definitie van 'carterventilatie' is. Als dat bij hen alleen het oliescheidingsdoosje is dan is dat de 'enge' definitie. De ruime definitie is het doosje plus alles eromheen dat het doosje doet functioneren, dus incl. de leidingen er naartoe.

Kan me voorstellen dat ze die liever laten zitten aangezien ze kunnen breken.

Maar dat is niet handig. Lijkt op een harttransplantatie maar een gescheurde aorta laten zitten ;D Als je daar toch bezig bent dan pak je dat ff mee, toch?

thuur

Citaat van: Lampje op 30-11-2008 22:59:04
Het hangt er vanaf wat hun definitie van 'carterventilatie' is. Als dat bij hen alleen het oliescheidingsdoosje is dan is dat de 'enge' definitie. De ruime definitie is het doosje plus alles eromheen dat het doosje doet functioneren, dus incl. de leidingen er naartoe.

Kan me voorstellen dat ze die liever laten zitten aangezien ze kunnen breken.

Maar dat is niet handig. Lijkt op een harttransplantatie maar een gescheurde aorta laten zitten ;D Als je daar toch bezig bent dan pak je dat ff mee, toch?

De verkorte interpretatie van de carterontluchting is de vlamdover.

Gr ;)

haasje

welke onderdelen staan er op je factuur en hoe lang zijn ze bezig geweest met het vervangen van de carterventilatie. Vlamdover kost 1,5 euro en is 2 minuten werk, carterventilatie is paar uur werk

--BUMP--

Bij de dealer hebben ze de olieafscheider vervangen + de slangen ernaartoe. Op de factuur staat 'servicesetje' á 26 euro nogwat, olieafscheider en pakking inlaatspruitstuk.
Het totaal was dan ook 560 euro (inclusief spatscherm van 25,90 ex btw.)

Na een korte inspectie van de vlamdover zag ik zojuist dat er wel weer (of nog steeds) wat stukjes in zitten.
Lijkt mij dus dat het reinigen/vervangen niet goed gebeurd is.

Edit: ze zijn er best lang mee bezig geweest. Het was de bedoeling om alles te reinigen zonder het inlaatspruitstuk los te halen, maar er brak een aansluiting van de olieafscheider af en toen moesten ze alsnog dat ding vervangen.

pwassink

CITAAT : ze zijn er best lang mee bezig geweest. Het was de bedoeling om alles te reinigen zonder het inlaatspruitstuk los te halen, maar er brak een aansluiting van de olieafscheider af en toen moesten ze alsnog dat ding vervangen.

hoe willen ze dat dan is hemelsnaam doen, dan kan je er gewoon niet bij miz ..

En een aantal van de slangen die op en om het potje zitten moet je ook vervangen, k ben redelijk lenig
en heb een stel hele lange armen, maar dat krijg ik niet voor elkaar zonder de boel behoorlijk los te halen ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

haasje

Lijkt me dat dan inderdaad de carterventilatie vervangen is (althans op papier). De vlamdover kun je verwijderen (schijnt meer kwaad dan goed te doen). Heb bij mezelf ook 2 keer moeten doen omdat ik eerste keer de kanalen die het blok ingaan vergeten was.

--BUMP--

Citaat van: pwassink op 01-12-2008 00:11:02

hoe willen ze dat dan is hemelsnaam doen, dan kan je er gewoon niet bij miz ..

Volgens de dealer hadden ze daar speciale apparatuur voor. Ik vond het ook vreemd, maar schijnbaar kan het.