Quintezz Radar Alert..ervaringen?

Gestart door Paul75, 13-08-2005 14:16:53

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Paul75 op 01-11-2005 10:07:51
FF weer onder de aandacht iemand al ervaringen. Hoor dat er een boel gedonder is met de tmc ontvangst. In delen van Nederland..
Nu we nog meer trject controles hebben weet ik het ook niet allemaal meer uit mijn hoofd.

Dat van die slecht tmc ontvangst klopt. Voor trajectcontrole heb je die echter niet nodig.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Paul75

Citaat van: mehn op 01-11-2005 11:54:14
Citaat van: Paul75 op 01-11-2005 10:07:51
FF weer onder de aandacht iemand al ervaringen. Hoor dat er een boel gedonder is met de tmc ontvangst. In delen van Nederland..
Nu we nog meer trject controles hebben weet ik het ook niet allemaal meer uit mijn hoofd.

Dat van die slecht tmc ontvangst klopt. Voor trajectcontrole heb je die echter niet nodig.

Zit er over te denken om hem te kopen want ben vaak druk met bellen dus dan vergeet ik idd ook de vaste opstellingen/trajectcontrole nog wel eens. Denk dat ik het maar doe. Wil er max 150 voor uitgeven..Moet kunnen zo te zien op marktplaats.
Gr Paul

Heb hem maar tweedehands gekocht en net alles gegevens geupdate. Ik laat weten of het nou wat is. I'll be back ;)
Volvo er is geen betere!
Ik krijg hier trouwens ook niet een leuk plaatje tevoorschijn. ;)

Paul75

Voor degene die het interesseert..ik heb de radar alert(er)  een aantal dagen in de auto hangen. Best een goed apparaat..hij herkent na update van de sftware en de quintezz site alles goed. Camara's worden ruim op tijd opgemerkt en je kunt wanneer hij niet af gaat met 1 druk op de knop een camera toevoegen. Nadeel is ..hij herkent dus niet of er daadwerkelijk een camera in zit...Alles werkt op basis van GPS.

Leuke extra is dat hij via de TMC van Q-music doorgebelde mobiele controles ook doorgeeft. Handig maar heb er tot op heden pas 1 keer profijt van gehad...hangt natuurlijk af van waar je zelf rijd..logisch..

Verder worden zaken als snelheid,gem snelheid,km's per rit en totaal aantal km bij gehouden.
Ook is hij voorzien van een compas wat altijd handig is.

Kleur van het scherm is blauw en kun je qua felheid van het licht instellen net als het geluid harder en zachter.

Kastje is best groot vindt ik..jammer had platter en kleiner gemogen..Speakertje voldoet verder prima.

Aansluiten is niet moeilijk maar zeker wanneer je zoals ik in amsterdam woont niet echt handig met de kabels. 1 kabel voor de antenne en GPS en een voor de sigaretten aansteker. Ik bijvoorbeeld moet dat weghalen voornamelijk vanwege diefstal.

Er zit een montagevoetje bij wat ok is maar niet echt een hele stevige constructie. Ben benieuwd hoe lang die het uithoud qua plakkracht..maar dat is altijd wel weer op te lossen..Je kunt het schermpje door een kliksysteem makkelijk verwijderen en het voetje blijft dan dus achter op je dashboard.

TMC verbinding heb ik tot op heden geen problemen mee gehad..hoewel er toch mensen zijn die daar wat problemen me hebben. (extra antenne 5 eurrie bij de halffords schijnt al een hele verbetering te zijn) De gps heeft binnen ongeveer 30 seconden verbinding.

Conclusie: leuk apparaat doet zijn werk..en scheelt je boetes... ;D ;D

Kosten ongeveer € 270,- ik heb hem voor € 140 gekocht 2e hands in nieuwstaat
Nieuwprijs vind ik aan de hoge kant...

Hoop dat jullie er wat aan hebben..de groeten Paul
Volvo er is geen betere!

mehn

Wat ik me nu afvraag: kun je de QRA zo instellen dat ie alleen op trajectcontroles en lussenpalen reageert, dus zeg maar alleen het spul dat niet met radar werkt? Of is het alles (apparaat aan) of niets (apparaat uit)  ::)

XC60 D4 AWD:

Paul75

Citaat van: mehn op 08-11-2005 21:04:03
Wat ik me nu afvraag: kun je de QRA zo instellen dat ie alleen op trajectcontroles en lussenpalen reageert, dus zeg maar alleen het spul dat niet met radar werkt? Of is het alles (apparaat aan) of niets (apparaat uit)  ::)

Of aan of uit..dat is idd jammer dat je niet kunt selecteren..of je moet software matig alle andere palen eruit gaan halen..maar dat is heel veel werk en haast niet te doen..
Volvo er is geen betere!

mehn

Citaat van: Paul75 op 08-11-2005 21:17:10
..of je moet software matig alle andere palen eruit gaan halen..

:o

Uh nee, dan laat maar  ;D

XC60 D4 AWD:

Peertje

Waarom zou je in vredesnaam alle andere palen eruit willen hebben.....  ;)
Hé? Geen banner meer?

mehn

Citaat van: Peertje op 09-11-2005 10:07:48
Waarom zou je in vredesnaam alle andere palen eruit willen hebben.....  ;)

Tsja, ik ben soms een beetje vreemd  ;)

XC60 D4 AWD:

Jack

Waar wordt in een volvo 850 de gps antenne geplaatst (binnen of buiten de auto)?
Be realistic; ask for the impossible...

Peertje

Citaat van: Jack op 09-11-2005 13:19:20
Waar wordt in een volvo 850 de gps antenne geplaatst (binnen of buiten de auto)?

Kan gewoon binnen achter de ramen.
Er zit geen hitteschild in het raam net als bij de citroën c5.
Hé? Geen banner meer?

Jack

Be realistic; ask for the impossible...

Frans Harkema

Citaat van: mehn op 09-11-2005 11:03:33

Ach, vertel.......... ;D

Eugene

Citaat van: Frans Harkema op 09-11-2005 23:26:07
Citaat van: mehn op 09-11-2005 11:03:33

Ach, vertel.......... ;D