APK afkeur

Gestart door ed, 17-08-2005 13:48:19

Vorige topic - Volgende topic

ed

Vandaag is mijn auto naar de dealer geweest voor APK keuring. Ik werd gebeld dat hij is afgekeurd vanwege te lage lichtopbrengst van de koplampen. Ik vroeg nog of er nieuwe glaasjes op konden worden gezet, maar het schijnt dat de reflectoren zijn aangetast. Nu had ik daar bij de V70 nog niet van gehoord. Is dat iets wat vaker voorkomt?
Op mijn vraag wat dat kost: 650,- euro meneer, dan krijg ik dus twee nieuwe koplampen :o
Heeft iemand daar ervaring mee, of volstaat schoonmaken?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

johan283

Kun je losse refloectoren kopen? Is Wellicht goedkoper, of voorzichtig proberen de reflectoren schoonmaken.

denkweb

aftermarket koplampreflectors kopen (mits los verkrijgbaar), scantech Sweden biedt veel van dat soort dingen aan...

http://www.scantechsweden.com/

edenmartina

Schoonmaken lukt niet veeg je alles eraf.
Wat ik wel eens doe in garage is de reflectoren spuiten met chroomspray van motip.
Als je dat doet is licht opbrengst een stuk beter.
Je kan er dan ook nog een wat betere lamp in stoppen,bijv een vision van phillips.
Als het niet lukt kom je maar bij mij langs keur ik hem wel voor je  ;)

Zippo

100 watt lampen erin kan ook helpen...

Zippo

Frans Harkema

Citaat van: Zippo op 17-08-2005 18:49:36

Zippo

Kan inderdaad, maar het wordt dan wel erg WARM

marcelV70R

Citaat van: Frans Harkema op 17-08-2005 19:25:27
Citaat van: Zippo op 17-08-2005 18:49:36

Zippo

Kan inderdaad, maar het wordt dan wel erg WARM

in zweden rijden ze er allemaal mee,
dus die warmte zal wel mee vallen

Marcel

Frans Harkema

In Zweden? Vlug, noem merken, soorten, verkoopadressen enz.enz.enz....

denkweb

Heb ze als grootlichtlampjes... geen meer over Marcel?

fearless

Het lijkt mij erg snel. Als ze dan toch wel aan vervanging toe zijn zou ik wel voor de heldere C70 koplampen gaan.  ;D  Of even 2e hands rond kijken.

marcelV70R

Citaat van: denkweb op 17-08-2005 19:37:38
Heb ze als grootlichtlampjes... geen meer over Marcel?

genoeg over hoor!!!!
in de V70 zitten andere lampen.
ik zal ze meenemen naar de sleutel/poetsdag
kan er misschien iemand blij mee maken.

Marcel

ed

Vanavond even gekeken. De reflectoren zijn een beetje mat. Horen deze spiegelend te zijn? De glaasjes zijn wel behoorlijk gezandstraald. Kan de auto daarop afgekeurd worden? Ik zag bij de APK eisen dat het glas heel moet zijn en de reflector aan de bovenzijde geen corrosie mag bevatten.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

baxie

Reflector mag aan de bovenzijde idd geen corrosie bevatten. Ook mag de reflector voor niet meer dan 20% aangetast zijn voor de apk.

elianmars

Voor 192 euro (ex verzendkosten) kun je twee nieuwe koplampen krijgen bij www.auto-onderdelen.com

Zijn wel imitatie, maar het is een iets ander bedragje dan die 650 euro.......

Zie hier

thuur

De glazen mogen zoveel steenslag hebben als een autoruit van 10 jaar snelweg, maar de reflectors moeten echt blinkend zijn..

Ik heb mijn refelectors wel 'opgeblinkt' door ze met een stukje zacht keukenpapier en wat water blinkend te maken. Na 12 jaar nog steeds APK waardig blijkbaar....

Wel zachtjes wrijven want de laag "chroom" is bijzonder dun....

Gr 8)