Alarm schakelt zichzelf spontaan in tijdens het rijden

Gestart door Dutchman, 09-09-2005 10:42:22

Vorige topic - Volgende topic

Dutchman

Beste mede-roffelaars!

Ik zit sinds kort met een wel heel geheimzinnig probleem!

Ik heb in mijn auto een alarmsysteem van Meta Systems aangesloten (type: M870 o.i.d.). wordt bediend met de afstandsbediening waar ook de centrale deurvergrendeling mee werkt.

Tot voor kort werkte alles perfect. Echter nu schakelt tijdens het rijden de alarminstallatie soms vanzelf in. Niet dat deze afgaat of begint te loeien, maar het rode ledje begint te knipperen, en (omdat ik in de auto zit) gaan de knipperlichten knipperen ten teken dat de interieursensors "iets" waarnemen. Ook m'n electrische raambediening werkt dan (even) niet meer. Wanneer ik de afstandsbediening indruk (tijdens het rijden) wordt alles weer uitgeschakeld. Normaal zou de afstandsbediening uberhaupt niet moeten kunnen werken tijdens het rijden, dat doet ie ook niet, maar dus wel éénmalig nadat het alarm (vanzelf) is ingeschakeld.

Daarna doen m'n electrische ramen het ook gewoon weer.

Verder werkt alles zoals het zou moeten werken en functioneert perfect.

Alsof een onzichtbare geheimzinnige geest tijdens het rijden mijn alarm inschakelt!

Iemand enig idee waar de fout zou kunnen zitten?

Alvast bedankt!!

@®-

Ik denk dat je moet zoeken in een geschakelde + omdat die het alarm het teken moet geven dat je rijdt, en dus niet ingeschakeld zou mogen worden.