Nieuwe Remmen

Gestart door Eugene, 21-09-2005 21:34:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eugene

Ik ben over een 10000-15000 km langzaam toe aan nieuwe remschijven.

De originele volvo 280 mm kosten ongeveer 150 per stuk.

Nu zag ik op de site van ET 302mm EBC schijven staan voor 156 per stuk.

Brackets kosten volgens Ronnieduck 40 ex btw per stuk bij de Dealer

Mijn vraag is:

Passen de originele "280mm" remblokken dan nog? (die heb ik namelijk nog liggen)

En wat zijn de ervaringen met EBC. Ik weet dat Brembo ect een stuk beter is. Ik hou van sportief rijden, maar ik rij nauwelijks in Duitsland en kom hoogstens 1 keer per jaar op een Circuit.

Op deze manier zou ik voor een 400 euro een hele vooruitgang kunnen boeken, wat denken jullie ervan. doen of laten, of zijn er betere/ander opties?

alvast bedankt,
Eugène




If it's not blown, it sucks...

bud

Citaat van: eugene op 21-09-2005 21:34:43

De originele volvo 280 mm kosten ongeveer 150 per stuk.




volgens mij zijn ze wel een stukje goedkoper ? ik dacht 79 euro p/stuk ex.
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

Eugene

Ik heb laatst de dealer gebeld en die had het over een veel hoger bedrag, blijkbaar bedoelde hij dan per 2 stuks.

Ik zal morgen nog maar eens bellen. Heeft volvo geen gegroefde 302mm schijven?

If it's not blown, it sucks...

Jan_D.

Citaat van: bud op 21-09-2005 22:50:58
Citaat van: eugene op 21-09-2005 21:34:43

De originele volvo 280 mm kosten ongeveer 150 per stuk.





volgens mij zijn ze wel een stukje goedkoper ? ik dacht 79 euro p/stuk ex.


In juli bij dealer zonder clubkorting € 73,50 ex

Eugene

#4
http://www.autopartsonline.nl

Hier zie ik net dat ze 302mm geboorde schijven hebben tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Niet duurder dan volvo origineel !

BRAKEMAX-SPORT-remschijfset Voorzijde 2 wielen "16"" Wielen" (302mm) 173.74 per set

Origineel Volvo 280mm kost me volgens Bud 188 per set!

En de schijven op de site zijn van ATE? dat zijn dus dezelfde dan de standaard volvo schijven?

Ik denk niet dat je je voor dat geld een miskoop kan maken, slechter dan de standaard schijven kan toch bijna niet ;)

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Als die schijven uiteindelijk ook niet blijken te voldoen is het dus wel een miskoop.... ik zou ineens iets kiezen waarvan je weet dat andere mensen er heel tevreden over zijn. Wat dat dan ook moge wezen. Geboorde schijven staat leuk, maar als ze verder niet behandeld zijn o.i.d. is het alleen maar 'show'. De kans dat die schijven krom gaan is nog meer aanwezig dan met de originele schijven omdat er ook minder materiaal is..... Enfin, dat is mijn visie althans. Ik spreek wel uit ervaring want ik heb in het verleden al van alles geprobeert.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Ik heb na het doorzoeken van de verschillende fora, (van overigens niet nader te noemen merken) besloten om voor de Brakemax schijven te gaan. Rondom geboorden schijven, met 302mm aan de voorkant. Kosten: 173 voor de voorkant, en 147 voor de achterkant. Setje Brackets is besteld, de hammerite (goudkleur) is er al, dus nu wachten tot alles binnen is en dan kunnen we de handjes weer eens vuil maken ;D


If it's not blown, it sucks...

Jeroentjuh

#7
Op mijn oude Golf G60 had ik geboorde/gegroefde schijven van OMP (DTP/Sandtler), heb nooit last gehad van kromme schijven en er werd soms toch aardig mee geremd...



Geboorde 302mm OMP's voor de Volvo kosten 105 euro per stuk...

M a r c

#8
Citaat van: Jeroentjuh op 23-09-2005 00:05:41
Op mijn oude Golf G60 had ik geboorde/gegroefde schijven van OMP (DTP/Sandtler), heb nooit last gehad van kromme schijven en er werd soms toch aardig mee geremd...


Geboorde 302mm OMP's voor de Volvo kosten 105 euro per stuk...

En de OMP, DTP, Sandtler, Derok remschijven worden allemaal gemaakt in Italie bij CTF.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Citaat van: MH op 23-09-2005 10:05:50
Citaat van: Jeroentjuh op 23-09-2005 00:05:41
Op mijn oude Golf G60 had ik geboorde/gegroefde schijven van OMP (DPT/Sandtler), heb nooit last gehad van kromme schijven en er werd soms toch aardig mee geremd...


Geboorde 302mm OMP's voor de Volvo kosten 105 euro per stuk...

En de OMP, DPT, Sandtler, Derok remschijven worden allemaal gemaakt in Italie bij CTF.

Dat d8 ik al. Maar DutchPowerTrading en Sandtler zijn gewoon een leverancier van deze schijven net zoals EuropeanTuning dat is....


Eugene

hoeveel fabrieken zijn er eigenlijk die remschijven maken?

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Niet zo veel waarschijnlijk, zelfs merken als Brembo besteden het maken van de meeste schijven gewoon weer uit...

Belangrijker is dus dat je met een goede naam in zee gaat, want als bijvoorbeeld Sandtler een heel goedkoop type in het programma op neemt, dan is die ook niet bestand tegen zwaar gebruik. Vraag dus inderdaad rond wat goede schijven zijn. En als CTF eigen schijven heeft, dan zijn die meestal een soort parade paardje voor wat ze kunnen (binnen een bepaalde prijs) en doe je daar meestal het verstandigst aan)
De Tussenpaus

Eugene

#12
Ik heb de nieuwe remmen binnen. Gister gemonteerd, vandaag ff inremmen ;)

Foto's volgen. Het ziet er in elk geval super uit ;D

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

En welk merk nu uiteindelijk?

(en anderhalve maand geleden meldde je nog dat je over 10-15000km nieuwe schijven nodig had... Rijd je zo veel ???)
De Tussenpaus

Eugene

#14
heb ze er wat sneller onder gelegd omdat ze toch wat verder op waren dan ik dacht. Ik heb ze nagemeten en ze zaten er kort bij de minimum dikte van 23 mm....

Het zijn uiteindelijk 302mm brakmax schijven geworden. www.autopartsonline.nl

Ze zijn even duur als die van de dealer, dus daarvoor hoef je het niet te laten. Ik ben alleen nog aant twijfelen over de te gebruiken blokken. Deze wil ik zo zacht mogleijk hebben om de schijven te sparen. iemand suggesties hiervoor? origineel volvo of de DS performance van Ferodo?


If it's not blown, it sucks...