Doffe Achterlichten?

Gestart door mehn, 22-10-2005 19:10:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mehn

Citaat van: Eddy V. op 03-01-2010 11:53:15
He Mehn,

ik vindt het resultaat verbluffend en sta er verbaast van. Als het inderdaad zo goed werkt met alleen maar een bus blanke lak, dan ga ik dat ook proberen want die van mij zijn vrijwel wit.
???heb je echt alleen maar een bus blanke lak gebruikt en verder niks ???

Ik was al aan het denken aan de kosten van 4 nieuwe units. ( :eusa_doh: 96.00 euri per stuk)

Ps bedankt voor de tip!!

Groetjes Eddy V.

Waterproof schuurpapier korrel 1000 en een spuitbus blanke lak. Neem wel de juiste blanke lak; die voor kunststof, of gebruik eerst een transparante primer.
Had ik niet gedaan dus bij mij was het na een paar maanden nog slechter dan voor de behandeling.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

axelvr

Citaat van: mehn op 03-01-2010 15:46:37
Citaat van: Eddy V. op 03-01-2010 11:53:15
He Mehn,

ik vindt het resultaat verbluffend en sta er verbaast van. Als het inderdaad zo goed werkt met alleen maar een bus blanke lak, dan ga ik dat ook proberen want die van mij zijn vrijwel wit.
???heb je echt alleen maar een bus blanke lak gebruikt en verder niks ???

Ik was al aan het denken aan de kosten van 4 nieuwe units. ( :eusa_doh: 96.00 euri per stuk)

Ps bedankt voor de tip!!

Groetjes Eddy V.

Waterproof schuurpapier korrel 1000 en een spuitbus blanke lak. Neem wel de juiste blanke lak; die voor kunststof, of gebruik eerst een transparante primer.
Had ik niet gedaan dus bij mij was het na een paar maanden nog slechter dan voor de behandeling.

Ik vraag me eigenlijk af of vernis niet beter zou werken? Ik heb daar vaak toch betere ervaringen mee...

jgvdv

achterlichten spuiten met blanke lak is apk afkeur  :eusa_wall:
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

cas

tja, er mag wel meer niet. maar ik heb er nooit problemen mee gehad.

heb nog een setje liggen in het rood. heb er met speciale rode lak overheen gespoten zodat hele unit rood is. onderste unit met blanke lak gedaan omdat je achteruitrij licht wel wit moet zijn.

mag compleet weg voor 50 tientjes. jajaja. moet eigenlijk in te koop gedeelte, ga ik ook nog doen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

GeertG

Citaat van: cas op 21-01-2010 14:05:16
tja, er mag wel meer niet. maar ik heb er nooit problemen mee gehad.

heb nog een setje liggen in het rood. heb er met speciale rode lak overheen gespoten zodat hele unit rood is. onderste unit met blanke lak gedaan omdat je achteruitrij licht wel wit moet zijn.

mag compleet weg voor 50 tientjes. jajaja. moet eigenlijk in te koop gedeelte, ga ik ook nog doen.

Daar heb je een compleet nieuwe voor  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

cas

ja, de helft  van 1 vierde deel ja ! :-)  50 tientjes voor dus 4 units he... 1 unit is iets van 90 euro?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Turbo-Geek

Citaat van: cas op 21-01-2010 14:45:35
ja, de helft  van 1 vierde deel ja ! :-)  50 tientjes voor dus 4 units he... 1 unit is iets van 90 euro?

Ja, bijna 100 euro per kwadrant .... Dus bijna 400 euro om de achterlichten compleet NIEUW te kopen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Citaat van: cas op 21-01-2010 14:45:35
1 unit is iets van 90 euro?

Bij EstateServices, de originele, nieuw uit de doos, met 850 clubkorting heb ik bijna 70 euro/st betaald.


Gr 8)

volvoracing

Oke, ik heb ff 2 dingetjes te zeggen:

#1. Dat ziet er zeker goed uit na het schuren en spuiten!

En #2. ik heb bij een vorige auto ooit doffe koplampen gahad ( KUNSTOF GLAASJES) en ben vervolgens na een tip aan de gang gegaan met een potje koperpoets! weet het merk helaas niet meer, maar dat werkte ook super.

Gr.

henry classic v70

Citaat van: volvoracing op 29-01-2010 00:40:47
#2. ik heb bij een vorige auto ooit doffe koplampen gahad ( KUNSTOF GLAASJES) en ben vervolgens na een tip aan de gang gegaan met een potje koperpoets! weet het merk helaas niet meer, maar dat werkte ook super.

Was dat deze?
http://www.andybudd.com/archives/2006/01/removing_ipod_nano_scratches_a_photo_essay/
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

volvoracing

Citaat van: henry classic v70 op 29-01-2010 16:23:32
Citaat van: volvoracing op 29-01-2010 00:40:47
#2. ik heb bij een vorige auto ooit doffe koplampen gahad ( KUNSTOF GLAASJES) en ben vervolgens na een tip aan de gang gegaan met een potje koperpoets! weet het merk helaas niet meer, maar dat werkte ook super.

Ja! indd. die heb ik ervoor gebruikt. hadden we toen destijds op m'n werk liggen, maar volgens mij hebben we die niet meer. maar kan het vast nog wel bestellen ;)

Was dat deze?
http://www.andybudd.com/archives/2006/01/removing_ipod_nano_scratches_a_photo_essay/
http://www.partridges.uk.com/catalog/images/048442_Brasso_150ml.jpg

cas

kan je overal nog kopen dat spul, AH bijv. is ook gewoon een polijstmiddel. koper en zilver en metaal versie. zilver is het fijnst volgens mij :-)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

pwassink

Citaat van: cas op 30-01-2010 07:55:17
kan je overal nog kopen dat spul, AH bijv. is ook gewoon een polijstmiddel. koper en zilver en metaal versie. zilver is het fijnst volgens mij :-)



Zilver is dacht ik een ander merk .. brasso is koperpoets van huis uit .

Wordt wel meer gebruikt voor krasverwijdering op gsm schempjes, horloges, cd's  etc

Wij polijsten al jaren gehavende cockpitkappen ermee, alleen wel even antistatisch maken naderhand.
dat gaat weer heel erg goed met Pledge meubelspray met bijenwas, anders wordt t een stofmagneet ..



Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

cas

Voor zilver heet "SILVO" heb het in mijn handjes nu hier. geschikt voor de edelmetalen, glas en ander fijn werk staat er op.
niet dat spul van de kruidvat, want dat is stukken minder. Zelfde busje als braso ( brass)  maar met blauwe strepen ipv de rode. en blauwe dop. 5 000146048466 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

henry classic v70

Citaat van: cas op 30-01-2010 13:01:07
Voor zilver heet "SILVO" heb het in mijn handjes nu hier. geschikt voor de edelmetalen, glas en ander fijn werk staat er op.
niet dat spul van de kruidvat, want dat is stukken minder. Zelfde busje als braso ( brass)  maar met blauwe strepen ipv de rode. en blauwe dop. 5 000146048466 

Ik zou het eens proberen met Brasso/Silvo, het zou heel goed kunnen dat de doffe achterlichten hiermee flink opknappen
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4