Gordelspanner volvo 850 glt/gle.

Gestart door Guido_Smit, 11-10-2002 20:59:42

Vorige topic - Volgende topic

Guido_Smit

Bij het repareren van mijn stoelverwarming-bestuurdersstoel in de garage(stoel is gedemonteerd en gekanteld) is de gordelspanner aangesproken en nu onbruikbaar. >:(
Deze is niet meer te herstellen, of men moet met een kracht van meer dan 1000kg deze terug kunnen trekken. Er is nu een nieuwe besteld.
Men had vergeten(kan gebeuren) de beveiliging in te schakelen.
Dit is een rode plastic draaischakelaar(1 cm in doorsnee) is zo te zien bij de gordelsluiting naast de stoel. Deze moet bij demontage stoel, dwars op de lengte v.d auto gezet worden. Nu pas blijkt dat de bestuurdersstoel altijd goed heeft gestaan, maar de bijrijdersstoel in ieder geval niet !!(God moge weten hoelang al ?). Daar heeft de gordelspanner dus NOOIT kunnen werken, indien dit nodig was geweest bij een botsing.

Daarom nu mijn advies aan allen, kijk of bij beide voorstoelen de rode draaischakelaar van de gordelspanner met de pijl naar voren(in de lengterichting van de auto) wijst. Zo ja alles OK. ;D

Groeten : GUIDO SMIT.

nico

Hallo Guido

Wat heb je moeten maken aan de stoelverwarming?
De mijne aan de bestuurderszijde is ook kapot.
En voor ik de hele boel ga lostrekken :)

Nico

Guido_Smit

Aan mijn stoelverwarming was achteraf alleen maar een draadbreuk bij een van de draden onder de stoel. Deze hebben ze opnieuw gesoldeerd.
Ik dacht dat het plastic matje(met de weerstandsdraden) weer stuk zou zijn. Deze zit n.l. onder de stoelbekleding van de zitting. Deze heb ik al 2x stuk gehad en die van de rugleuning nog nooit.

Gr: Guido.

Fokke 01.01.005

Goeiemorgen,

zou je van de stoelverwarming het zitgedeelte kunnen loskoppelen? En dus alleen het ruggedeelte laten opwarmen?

groeten,
Fokke
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

denkweb

Vervangen van matje kost rond de 75-100 euro... moeite van het zelf klungelen kun je dan voor lief nemen...