verwarming

Gestart door Herm, 17-09-2002 12:45:52

Vorige topic - Volgende topic

Herm

Sinds 4 jaar zijn wij in het bezit van een 850 estate GLT.
Deze auto bevalt prima alleen de verwarming is heel erg slecht. (na een rit van 30 km en de vent. op 3 wordt het pas behaaglijk). We rijden op gas en de temp. meter staat zomer en winter horizontaal. De thermostaat is het waarschijnlijk niet.
Wie heeft soortgelijke ervaringen (gehad) en hoe werd dit probleem opgelost.

De enige oplossing die ik nu zie is het vervangen van de kachelradiateur. Wie kan mij vertellen hoe je deze het beste kunt uitbouwen?

Verder zijn alle tips de helpen dit probleem op te lossen welkom
Herm

denkweb

Doe je niets aan, ik neem aan dat het een GLT van voor 94 is... stoelverwarming maakt e.e.a. een beetje behaaglijker. Zo vindt ik ook dat er weinig koele wind uit de waaiers komt 's zomers (airco uitgezonderd).

Succes!

Herm

Klopt het is een GLT uit  '93.
Hebben meer lezers hetzlfde probleem met een GLT van voor '94??
En waarom hebben de andere modellen het dan niet??

CiteerDoe je niets aan, ik neem aan dat het een GLT van voor 94 is... stoelverwarming maakt e.e.a. een beetje behaaglijker. Zo vindt ik ook dat er weinig koele wind uit de waaiers komt 's zomers (airco uitgezonderd).

Succes!

Herm

Ik heb zelfs al 2 keer een knop kapot gedraaid, dus aan aanzetten geen gebrek. Als het daar aan lag was het probleem al opgelost VOOR DAT het zich had voorgedaan!!! :P

CiteerMisschien toch handig om de kachel ook aan te zetten??? [smiley=cwm27.gif] [smiley=cwm27.gif]

Derks

Ik durf toch te beweren dat niet elke glt dit probleem kent, na 10 minuten is mijn 92´geter toch echt een sauna aan het nabootsen.

groeten Derks

s©ub@

kachel...

<zucht>

naast de trekhaak [zie elders in dit forum] staat dus ook de kachel op mijn lijstje... mijn vrouw klaagt dat ze natte voeten heeft, dus met een thermostaat kom ik er niet vanaf...

wel vreemd wat zo'n kachelradiator (of warmtewisselaar zoals het bij volvo noemen) kost... voorbeeldje:

• rima € 50,-
  • radiateuren service in woonplaats € 56,-
  • marans € 70,-
  • volvo eindhoven €213,-
  • volvo venlo €265,-
  • volvo helmond €290,- (!!!)
:o waarom zulke prijsverschillen?? ik zou het niet weten...

maar goed... morgen even naar de radiateurenservice om een nieuwe kachel op te halen en dan kan ik overmorgen de foto's van de uit- en inbouw laten zien als alles meezit...

misschien heb je er iets aan.

Nb. alle prijzen waren exclusief BTW, exclusief inbouw voor een normale GLT zonder airco...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Herm

Hallo Scub@

Hoe is het eigenlijk afgelopen met je project uit- en inbouwen van de kachelradiator.
Het staat bij mij hoog genoteerd maar eigenlijk weet ik niet waar te beginnen.
Heb jij een advies.
Herm

Citeerkachel...

<zucht>

naast de trekhaak [zie elders in dit forum] staat dus ook de kachel op mijn lijstje... mijn vrouw klaagt dat ze natte voeten heeft, dus met een thermostaat kom ik er niet vanaf...

wel vreemd wat zo'n kachelradiator (of warmtewisselaar zoals het bij volvo noemen) kost... voorbeeldje:

• rima € 50,-
  • radiateuren service in woonplaats € 56,-
  • marans € 70,-
  • volvo eindhoven €213,-
  • volvo venlo €265,-
  • volvo helmond €290,- (!!!)
:o waarom zulke prijsverschillen?? ik zou het niet weten...

maar goed... morgen even naar de radiateurenservice om een nieuwe kachel op te halen en dan kan ik overmorgen de foto's van de uit- en inbouw laten zien als alles meezit...

misschien heb je er iets aan.

Nb. alle prijzen waren exclusief BTW, exclusief inbouw voor een normale GLT zonder airco...

s©ub@

nah herm... alsof de duvel ermee speelt ;)

ik ben vandaag (eindelijk) klaar met de uit-inbouw van de kachelradiator...

dit is dus GEEN leuk werk...  :-[ :'( >:( :o :( (maar dat zie je wel aan de smileys)

volvo zegt dat ze 6 tot 8 uur nodig hebben en voor de verandering komt dat aardig in de buurt...

eerst heel het dashboard eruit :(
dan de komplete kachel unit eruit...
dan de radiator (via de onderzijde [vloerspeling = 5 cm] :( )
nieuwe erin
zooitje weer in elkaar

ik ben er al met al 5,5 uur mee bezig geweest...
dus: als het niet echt noodzakelijk is; trek dan maar een extra trui aan in de wagen <grin>

maar goed, hij verwarmt nu weer en ik hoef geen goudvissen meer bij de pedalen meer te kweken  ;D

herm, sterkte [en dat komt uit de grond van mijn hart]
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!