SC-900

Gestart door elianmars, 14-12-2005 23:10:07

Vorige topic - Volgende topic

alex V50

Citaat van: BenC70ES op 15-12-2005 20:13:06
Er zit zeker ook een programma in voor de C70 want hierin is hij geïntroduceerd...

Waarom zou je een centerspeaker moeten hebben? Dat is enkel bij de dolby surround en dan heb je ook de dolby surround processor nodig.

SC901 is vanaf model '99, ik heb nog nooit problemen gehad met de CD-lader, wel met afspelen van kopies, niet allemaal  ??? terwijl de SC901 in de andere C70 wel alles probleemloos afspeelt...

Software is hetzelfde... (ben de toetsencombinatie vergeten om 't te checken  :-[)

Ik heb ook problemen met het afspelen van gekopieerde cd's.
Heb er alleen nog geen lijn in kunnen ontdekken. (manier van branden, snelheid, merk cd, etc.)  ???
Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience

elianmars

Ondertussen ben ik nog geen steek verder met de stekkers. Ik ben bang dat ik straks maar moet gaan knippen en met losse stekkertjes aan de gang moet gaan......

Ik zoek dus de originele Volvo stekkers, zodat ik de boel gewoon in kan pluggen.

Deze dus........

Liever nog deze stekkers aan de ene kant, ISO stekkers (female) aan de andere kant.

Mocht ik toch moeten gaan knippen, weet iemand welke kleur draad ik waar op aan moet sluiten?

Kan iemand bijvoorbeeld bij bovenstaand plaatje zeggen welke kleur draad bij welk "gaatje" hoort?

BenC70ES

Citaat van: elmarconi op 15-12-2005 21:19:58
Software is hetzelfde... (ben de toetsencombinatie vergeten om 't te checken  :-[)

I think it's either the 3 key or the 4 key. You have to keep it pushed while you turn on the unit. The version # will appear for 10 secs ...

http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=22340&page=1

Ja hier had ik 't ook van...  ;)

@Elianmars, welke versterker heb je er trouwens bij gekocht? 4*60 of 4*100 watt (=Alpine V12)?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Goede vraag... Onderop de versterker staat Volvo 9496557.

Eugene

Citaat van: elianmars op 15-12-2005 23:03:40
Ondertussen ben ik nog geen steek verder met de stekkers. Ik ben bang dat ik straks maar moet gaan knippen en met losse stekkertjes aan de gang moet gaan......

Ik zoek dus de originele Volvo stekkers, zodat ik de boel gewoon in kan pluggen.

Deze dus........

Liever nog deze stekkers aan de ene kant, ISO stekkers (female) aan de andere kant.

Mocht ik toch moeten gaan knippen, weet iemand welke kleur draad ik waar op aan moet sluiten?

Kan iemand bijvoorbeeld bij bovenstaand plaatje zeggen welke kleur draad bij welk "gaatje" hoort?

Ik heb ook moeten knippen en plakken. Ik heb gewoon dezelfde kleuren op elkaar aangesloten, en degene die enigsinds op elkaar leken als ze overbleven (lichtblauw en blauw bijvoorbeeld). Ik weet dat dit neit de methode is, maar er is niks kapot gegaan en zelfs geen zekering gesprongen en alles werkt ;)

HEt kleine blokje is van de speakers en dat is gewoon ff proberen welke draadjes lv,la,rv en ra zijn.....

Uurtje werk.....

If it's not blown, it sucks...

@®-

Anders moet je me vanavond bellen trek ik de radio er wel voor je uit ik heb de originele stekkers met een verloop naar ISO.

Of je rijdt effe langs Waddinxveen naar Oegstgeest is nog wel te rijden.

Eugene

Als ik in de buurt woonde mocht je ook bij mij komen afkijken, maarja.....

Zuid-Limburg, denk dat dat een eindje uit de richting is ;)

If it's not blown, it sucks...

ed

Er zit zeker ook een programma in voor de C70 want hierin is hij geïntroduceerd...

Waarom zou je een centerspeaker moeten hebben? Dat is enkel bij de dolby surround en dan heb je ook de dolby surround processor nodig.

SC901 is vanaf model '99, ik heb nog nooit problemen gehad met de CD-lader, wel met afspelen van kopies, niet allemaal  ??? terwijl de SC901 in de andere C70 wel alles probleemloos afspeelt...

Ben, Heb jij een 901 in jouw auto?
Centerspeaker heb je nodig voor dolby-surround en 3 kanaals weergave. De laatste is echt een grote verbetering tov standaard twee kanaals. Zo hoor je dat te doen in een auto. Dolby-surround is een leuke feature, maar niet erg serieus om naar te luisteren. Voor een paar nummertjes kan het echter wel lekker klinken en imponeren, maar ik heb hem bijna altijd op 3 kanaals staan.

Ik denk dat het verschil in programma is tussen de estate en kofferbak, dus C70=S70. Zo staat het in de manual.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Citaat van: alex V70R op 15-12-2005 22:53:13
Ik heb ook problemen met het afspelen van gekopieerde cd's.
Heb er alleen nog geen lijn in kunnen ontdekken. (manier van branden, snelheid, merk cd, etc.)  ???

Originelen (geperste cd's) hebben altijd een hogere lichtopbrengst, vandaar dat deze vaker afspelen dan kopieen.

Andere kleur CD-R's gebruiken (lichtere) of de lens eens schoonmaken.

Gr 8)

BenC70ES

Citaat van: ed op 16-12-2005 14:03:08

Ben, Heb jij een 901 in jouw auto?
Centerspeaker heb je nodig voor dolby-surround en 3 kanaals weergave. De laatste is echt een grote verbetering tov standaard twee kanaals. Zo hoor je dat te doen in een auto. Dolby-surround is een leuke feature, maar niet erg serieus om naar te luisteren. Voor een paar nummertjes kan het echter wel lekker klinken en imponeren, maar ik heb hem bijna altijd op 3 kanaals staan.

Ik denk dat het verschil in programma is tussen de estate en kofferbak, dus C70=S70. Zo staat het in de manual.

Ja ik heb een 901 met dolby surround, en die van mijn ouders is ook een 901 met 4*100 watt versterker maar zonder de dolby surround, veel verschil zit er niet in moet ik zeggen, ze spelen allebei subliem!  8)

Heb em ook meestal op 3CH staan, dolby enkel met CD's zonder achterpassagiers (klinkt raar achteraan met dolby surr. op). Dolby surround op FM 'verspringt' te vaak (on/off situatie).

elianmars

Citaat van: @®- op 16-12-2005 10:45:24
Anders moet je me vanavond bellen trek ik de radio er wel voor je uit ik heb de originele stekkers met een verloop naar ISO.

Of je rijdt effe langs Waddinxveen naar Oegstgeest is nog wel te rijden.

Armin, bedankt voor je aanbod (je hebt ook een pm).

Ik ben vanmorgen langs Hooftman Waddinxveen gegaan en heb het "probleem" uitgelegd.

Ik heb een zootje stekkers mee gekregen en een verloopstekker Volvo-iso, waarbij op alle draden staat aangegeven wat het is.
Zo moet ik er wel uit kunnen komen. Ik ben vanavond even aan het puzzelen geweest en heb alvast de stekkers klaar gemaakt.
Morgen alleen nog vast maken aan de kabels in de auto.
En dan kijken of er nog geluid uit wil komen  ::)

Als het me gelukt is, moet ik weer even langs Hooftman gaan en dan de stekkertjes afrekenen (ik hoefde vanmorgen niks te betalen  :)).

BenC70ES

Citaat van: elianmars op 15-12-2005 23:56:37
Goede vraag... Onderop de versterker staat Volvo 9496557.

Zegt me niet direct iets  ;)

De HA-7240 = 4*60watt en de HA-7400 = 4*100watt

elianmars

Ik heb zojuist alles aangesloten, knop ingedrukt en...... jawel! Het werkt  :D

Het is dus uiteindelijk toch gelukt, met dank aan Peet van Hooftman  :)

Taranis

Ik heb dus ook die SC-901 in de auto zitten (blijkbaar vond de vorige eigenaar dat nodig, dank u daarvoor), maar jullie hebben het allemaal over een versterker. Is die geïntegreerd in de radio of is dat een externe unit? Zo ja, waar laat je dat ding?

Ik ben wel erg benieuwd geworden nadat ik hier mensen zie zeggen dat het geluid subliem is, terwijl ik nog nooit in een auto gereden heb met zo'n bagger-geluidsinstallatie eigenlijk  :-X (zit er over te denken volgend jaar de speakers maar eens te vervangen)

Overigens missen er een aantal draadjes aan de Volvo stekker... volgens mij heeft iemand daar ook ooit al eens aan zitten prutsen, want die zijn gewoon afgeknipt  :-\

Hen3

De SC-901 heeft alleen een ingebouwde versterker voor de dolby-speaker op het dashboard. De overige speakers worden versterkt door een externe versterker onder de passagiersstoel.

[edit]
Baggergeluid zou ik het inderdaad niet noemen......
Misschien dat niet de originele versterker is gemonteerd, maar een goedkoop alternatief? Een goede radio met een baggerversterker geeft een baggergeluid...
[/edit]