Zelf chip kopen en monteren

Gestart door martijn., 24-02-2003 19:09:33

Vorige topic - Volgende topic

Richard29

Beste Volvo kenners,

onlangs heb ik particulier een vermogen chip gekocht. Nu dacht ik dus dat het eenvoudig was om het erin te laten zetten in mijn 850 T-5 bwj.1995 handgeschakelde 5 bak. Helaas is dit niet zo.

Ik weet niet wat dit voor een merk chip is. Ik kom uit Limburg en er is een dealer bij mij in de buurt, die RICA chips inplanteert, maar die durfde de chip niet erin te zetten en wou het eerst laten uitlezen. Ben de chip 14 dagen kwijt geweest, maar heb de chip weer opgehaald, omdat er naar mijn mening niets uitgelezen is.

Kan iemand mij hulp bieden, om deze chip erin te laten zetten?

Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp.

Groet,
Richard.

M a r c

Blijft link.... hoe weet je nu wát je gekocht hebt? Gewoon bij een gerenommeerd bedrijf kopen en in laten bouwen, scheelt een hoop kopzorgen en risico  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Richard29

Ja, daar heb je gelijk in.

De chip heb ik gekocht van iemand die ook bekend is in het Volvo circuit, zoals het Volvo 850 forum. Hijzelf rijdt een 850R, ook handgeschakeld.

Ik had dus gedacht, de chip door een gerenommeerd bedrijf laten uitlezen, als de chip goed is, erin laten plaatsen (tegen betaling) en rijden maar.
Lijkt eenvoudig, maar ze verkopen liever een nieuwe.

Misschien dat iemand een bedijf kent of zo, die dit wel doet.

BartT5R

Goeie electrotechnicus zoeken, die moeten dat klusje wel kunnen klaren.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

denkweb

Ik zou er niet op gokken persoonlijk... (heb ook nog wel chips liggen die uit mijn auto komen hiero... ;) )

Zippo

Bel Rica gewoon ff en vraag of hij de chip eventueel kan uitlezen.

Zippo

M a r c

Citaat van: Richard29 op 19-06-2004 10:32:01
Ja, daar heb je gelijk in.

De chip heb ik gekocht van iemand die ook bekend is in het Volvo circuit, zoals het Volvo 850 forum. Hijzelf rijdt een 850R, ook handgeschakeld.

Ik had dus gedacht, de chip door een gerenommeerd bedrijf laten uitlezen, als de chip goed is, erin laten plaatsen (tegen betaling) en rijden maar.
Lijkt eenvoudig, maar ze verkopen liever een nieuwe.

Misschien dat iemand een bedijf kent of zo, die dit wel doet.

Wat voor Volvo heb je zelf? <edit> oeps, ik zie het al... Maar jij hebt een 850 met een Bosch M4.3 en een 850 R is een M4.4. Eigenlijk geen idee of die software toe te passen is in een M4.3  ??? Lijkt me van niet aangezien turbo en injectors ook anders zijn. Je hebt kans dat ie dan in de vollast-map (dus bij plankgas) té arm gaat lopen omdat ie 'denkt' met 350cc injectors te maken te hebben terwijl jij nog 310cc hebt.

Ik kan 'm eventueel wel voor je lezen en vergelijken met de software van een originele ecu.

info@europeantuning.nl

Richard29

Even een correctie maken.

Ik had geschreven dat de chip uit een R zou komen, maar dit moet zijn een T5-R van bwj. 1994.

Zou het zeer op prijs stellen, als je mij hierbij zou kunnen helpen.

M a r c

Oh, okay dan gaat het wel. Is het gewoon originele T-5R software of een opvoerchip voor een T-5R?

info@europeantuning.nl

Richard29

Dit is geen originele chip, maar een opvoerchip.

Ik weet niet wat het voor een merk is, maar ik kan je wel de gegevens toesturen die op de chip staan.

M a r c

Citaat van: Richard29 op 22-06-2004 12:49:27
Dit is geen originele chip, maar een opvoerchip.

Ik weet niet wat het voor een merk is, maar ik kan je wel de gegevens toesturen die op de chip staan.

Op de eprom staat alleen het type, dus daar heb ik niks aan. Moet je toch een keer langskomen om 'm uit te lezen en eventueel te plaatsen.

info@europeantuning.nl

Richard29

MH, hoe kan ik met jou in contact komen? Ik heb je een prive boodschap gestuurd via het forum, ik weet niet of je dit ontvangen hebt.

Robertjuhh

Hey, ik kan aan een chip komen via internet. Merk onbekend maar de turbodrukmeter slaat uiterst naar rechts weet hij te vertellen.. Wat is een reeele prijs en kan ik hem zelf erin stoppen?? Zo ja, waar?? Groetjes Robertjan
.....en hard!

BartT5R

Ik zou het niet doen, wat kost ie? 200euro of zo?
Laat hem chippen door een gekend bedrijf, dan zit je goed, European Tuning, Rica zoiets.

Gebruik de zoekfunctie daarvoor maar eens.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

mehn

Is al veel over gezegd, meestal zoiets als: "Niet doen"  ;)

R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
V70 D5 AWD: