Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

t_w

Jij blijft ook gewoon door gaan he :D

Glad wark!

)()()sT

Schitterend! Heb je ook een plaatje van het geheel?

Enne... gefeliciteerd!

The Volvoboy

Gaaf Ben! Maakt het neusje af, heerlijk! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Taranis

Knap dat je toch telkens weer een upgrade weet te vinden zonder er een sjonniebak van te maken! Gaaf :D

big ben

Allemaal bedankt voor de leuke reacties,  8) :eusa_clap:.... 

En om terug te komen op de vraag van Ewout en Joost :


Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-05-2018 22:02:53
Weer een mooie upgrade Ben :eusa_clap: Ben je niet bang dat je nu helemaal schuin, zo als de gemiddelde BMW ( :P), over verkeersdrempels moet? :eusa_pray:



Op het laagste punt aan de beide zijkanten meet ik 15 cm tot de grond, en midden onder is het 17 cm.
Valt best nog wel mee ,al lijkt het op de foto anders  :eusa_whistle: ;D



Citaat van: )()()sT op 14-05-2018 08:29:53
Schitterend! Heb je ook een plaatje van het geheel?





henry classic v70

Ik vind het echt super gaaf Ben, ga 'm binnenkort bewonderen  :eusa_dance:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

big ben



Laatste optische wijziging was afgelopen Mei, nu weer verder met het technische deel van "der Alte"



Bij 457 K begaf het tandwieltje van de teller het, nog best lang vol gehouden eigenlijk deze vervangen door één van teflon oid:





Tevens alle lamjes vervangen:



Een tijd terug had ik deze lagers, al eens vervangen:



Nu waren dan ook de achteraslagers aan de beurt, die in het uiteinde van de achteras zitten. Dat was nog wel een klus waar ik tegenop zag, mede omdat ik dit gewoon niet zelf kan bij huis. Dus alle benodigdheden verzamelt en een afspraak gemaakt, dit gebeurt dan vaak in de avond uurtjes  ;).

Genoeg over te lezen op het forum hoe te vervangen trekker ja of nee,  4 december was ik met Dirk aan het appen en we kregen het over het vervangen van deze lagers. Ik zou hem gisteravond nog laten weten hoe het was gegaan........ :-\ , ik kreeg nog wel een goede raad van hem mee.  :D:





Dus vol goede moed aan de slag, moet eerlijk zeggen na ongeveer 2 1/2 uur  beide bussen vervangen en zat de boel weer in elkaar inclusief een behandeling met bodyshutz.
Hier onder een kleine fotoreeks:













Niet geheel overbodig:



Ik verwacht dat het vooral te merken is in de lange bochten, betere stabiliteit......het is natuurlijk wel zo dat je aan het gedrag van de auto gaat wennen, je weet ook niet beter  ;).

volvobug

Nice, ik moet ook maar eens (bij twee auto's  ::)) aan die achterasbussen beginnen.

Wat voor bussen heb je gekocht, origineel volvo of ander merk?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

big ben

Citaat van: volvobug op 14-12-2018 13:39:57
Nice, ik moet ook maar eens (bij twee auto's  ::)) aan die achterasbussen beginnen.

Wat voor bussen heb je gekocht, origineel volvo of ander merk?

Ik heb ze van Febi  ;)




razorx

Inderdaad een rotklus.
De fout van het originele tooltje is dat hij het rubber er scheef uit wil trekken waardoor het rubber per mm vaster komt te zitten. ;)

Vulk

Goed bezig! Vergeet de auto niet uit te lijnen.

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 392 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

elianmars

Mooie klus, Ben! Ik ben benieuwd of je het verschil voelt.

henry classic v70

Draagarm was goed gebruikt Ben, mag ook na 25-26 jaar  ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

t_w