OMP remschijven

Gestart door @®-, 24-03-2006 19:39:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

@®-

Wie is bekend met de kwaliteit van OMP remschijven en blokken

Een set remschijven kost € 195,- deze zijn gegroefd en geboord.

http://theautosportcompany.com/

Jeroentjuh

Ik heb ze vroeger op me Golf G60 gehad, werd soms aardig mee geremd maar nooit problemen mee gehad, bleef goed remmen. Was wel icm Ferodo remblokken.

DPT levert ze ook wel, heb ik ze destijds ook gekocht.

http://www.dutchpowertrading.nl

JCviggen

Zijn goed (maar niet goedkoop), van dezelfde makelij als CTF, Sandtler genoemde schijven
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

@®-

ik vindt de prijs nog wel mee vallen in vergelijking met een merk als Brakemax, wat niet zo heel erg bekent is (154 euro).

M a r c

#4
OMP komt inderdaad ook van CTF. De OMP discs zijn hetzelfde... echter niet hittebehandeld en dat zijn de CTF schijven wel. Die van Sandtler weet ik niet, komen in ieder geval ook uit de fabriek van CTF.

Die OMP schijven zijn identiek aan de Sandtler schijven type S en de CTF zijn altijd type RS (hittebehandeld). Zit ook een behoorlijk prijsverschil in, maar iedereen weet hoe kritisch het met de remmen van onze Volvo's komt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Ik had toen OMP RS schijven en die waren wel hitte behandeld, gekocht bij DPT (=Sandtler)......

@®-

Citaat van: JCviggen op 24-03-2006 19:54:06
Zijn goed (maar niet goedkoop), van dezelfde makelij als CTF, Sandtler genoemde schijven

Dat vindt ik niet erg als ze maar goed zijn. Ik heb nu Delphi remschijven die binnen 100 meter al krom waren, af laten draaien en nog steeds krom, dus die zijn in verhouding nog veel duurder heb er nu ongeveer 1000km mee gereden en gooi ze er binnenkort onder vandaan en er komt nooit meer van die goedkope rommel op.

M a r c

Citaat van: Jeroentjuh op 25-03-2006 10:08:40
Ik had toen OMP RS schijven en die waren wel hitte behandeld, gekocht bij DPT (=Sandtler)......

OK, maar die zijn dan ook wel iets duurder dan 195 per set...... voor de Volvo dan he. Niet voor de Corrado  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: @®- op 25-03-2006 10:51:54
Citaat van: JCviggen op 24-03-2006 19:54:06
Zijn goed (maar niet goedkoop), van dezelfde makelij als CTF, Sandtler genoemde schijven

Dat vindt ik niet erg als ze maar goed zijn. Ik heb nu Delphi remschijven die binnen 100 meter al krom waren, af laten draaien en nog steeds krom, dus die zijn in verhouding nog veel duurder heb er nu ongeveer 1000km mee gereden en gooi ze er binnenkort onder vandaan en er komt nooit meer van die goedkope rommel op.

Delphi maakt gewoon standaard vervangspul. Kies wel voor hittebehandelde schijven anders is goedkoop toch uiteindelijk weer duurkoop.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Citaat van: M a r c op 25-03-2006 13:33:51
Citaat van: Jeroentjuh op 25-03-2006 10:08:40
Ik had toen OMP RS schijven en die waren wel hitte behandeld, gekocht bij DPT (=Sandtler)......

OK, maar die zijn dan ook wel iets duurder dan 195 per set...... voor de Volvo dan he. Niet voor de Corrado Golf  :)

Tja das waar, 280mm RS schijven voor de G60 waren toen iets van 110 euro per stuk, 302mm RS schijven voor de Volvo zitten op 190 euro per stuk.....

b0nkolok

Citaat van: Jeroentjuh op 25-03-2006 13:58:00
Citaat van: M a r c op 25-03-2006 13:33:51
Citaat van: Jeroentjuh op 25-03-2006 10:08:40
Ik had toen OMP RS schijven en die waren wel hitte behandeld, gekocht bij DPT (=Sandtler)......

OK, maar die zijn dan ook wel iets duurder dan 195 per set...... voor de Volvo dan he. Niet voor de Corrado Golf  :)

Tja das waar, 280mm RS schijven voor de G60 waren toen iets van 110 euro per stuk, 302mm RS schijven voor de Volvo zitten op 190 euro per stuk.....

De groene T-5R heeft nu die BRAKEMAX schijven met bijpassende blokken een tijdje eronder. Ik moet zeggen dat (na 'inremmen') ik een bertouwbaar gevoel heb. Ze ankeren best, beter dan de OEM remmen. Voor de prijs dus een behoorlijke kwaliteit. En ik rij -en rem- al een poosje met roffels!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

M a r c

Brakemax is ook niet hittebehandelt. Maar als het voldoet voldoet het natuurlijk. Maar een echte hardrijder cq. remmer en helemaal diegene die af en toe het circuit opzoeken zijn uiteindelijk beter af met hittebehandelde schijven of een BB-set. Dat is geen verkooppraatje maar gewoon realiteit.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

RonnieDuck

Zo langzamerhand ben ik toch wel heel benieuwd wat dat hitte behandeld is. Volgens mij zijn de meeste remschijven namelijk van een metaal. Ik heb er niet heel veel verstand van,..maar om een blok ijzererts in zo'n vorm te krijgen moet het toch best warm worden,..dus alle schijven zijn toch hittebehandeld? Hel klink natuurlijk wel aannemelijk, maar wordt er met hitte behandeld niet gewoon het soort metaal/ijzer bedoeld. Een andere legering ofzo.

Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

@®-

#13
Dat heeft volgens mij te maken met het verwerkings proces. Zoveer ik weet wordt een remschijf gedraaid uit een groot massief stuk metaal, en verliest daarmee de sterkte/stijfheid van het massiefe stuk. Door een gecontroleerde verwarming en afkoeling zal het matriaal minder snel vervormen. Wanneer een remschijf is ingeremd zal de schijf ook nagenoeg niet meer krom trekken. Het kromtrekken gebeurt ook bijna altijd in het inrij proces. Een automaat rijder heeft daarom ook eerder last van kromme schijven omdat je bij stilstaan de voet op de rem moet houden, dus de hele schijf kan rustig afkoelen behalve waar de remblokken staan. Dat blijft heet.

Hetzelfde als met een las een goede las zal nooit breken, het breekpunt zit altijd naast de las.

Eugene

Op het moment dat een schijf klaar is dan zit er spanning in. Door die hittebehandeling word die spanning eruit gehaald en daardoor trekken ze veel minder snel krom.

If it's not blown, it sucks...