Wat is de beste uitlaat voor een turbo?

Gestart door Jack, 21-10-2002 22:14:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Fluiten krijg je als het systeem niet luchtdicht is.
Controleer dus goed alle aansluitingen en klemmen.

maruska

of je hebt een remus "speenvarken style" net als ik, dan mag het fluiten ;D
https://youtu.be/-XniHa9Zous?t=17
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MikeyQR

Citaat van: maruska op 02-05-2017 19:51:42
of je hebt een remus "speenvarken style" net als ik, dan mag het fluiten ;D
https://youtu.be/-XniHa9Zous?t=17

Heb je het nou alweer over die speenvarken Mark. ;D
Net als jou CY een paar jaartje terug, die had er toen ook al last van. :evil:

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 02-05-2017 19:43:44
Fluiten krijg je als het systeem niet luchtdicht is.
Controleer dus goed alle aansluitingen en klemmen.

Bedankt, ga ik doen
Maar die resonantie is killing.
Kijken wat het kippengaas gaat doen anders gaat de originele er weer onder.

MikeyQR

Citaat van: V70geRwin op 02-05-2017 20:58:40
Citaat van: Ludo op 02-05-2017 19:43:44
Fluiten krijg je als het systeem niet luchtdicht is.
Controleer dus goed alle aansluitingen en klemmen.

Bedankt, ga ik doen
Maar die resonantie is killing.
Kijken wat het kippengaas gaat doen anders gaat de originele er weer onder.

De resonantie is iets wat vooral de Feritta heeft alleen al daarom zou ik geen Feritta willen hebben.
Zelf vind ik de RVS simoms 2,5 inch prima klinken zonder resonantie gedoe. ;)

Thys

Citaat van: maruska op 02-05-2017 19:51:42
of je hebt een remus "speenvarken style" net als ik, dan mag het fluiten ;D
https://youtu.be/-XniHa9Zous?t=17

Dat fluiten zal de automaat zijn die je hoort, of een versleten turbo :D Mijn handbak met 16T SF, katloze (Ferrita/Simons hybride) 3" voorpijp en Remus catback bromt en gromt er beschaafd op los; ik blijf het een waanzinnige combi vinden.

Sbv


Ludo

Citaat van: MikeyQR op 02-05-2017 21:06:15
Citaat van: V70geRwin op 02-05-2017 20:58:40
Citaat van: Ludo op 02-05-2017 19:43:44
Fluiten krijg je als het systeem niet luchtdicht is.
Controleer dus goed alle aansluitingen en klemmen.

Bedankt, ga ik doen
Maar die resonantie is killing.
Kijken wat het kippengaas gaat doen anders gaat de originele er weer onder.

De resonantie is iets wat vooral de Feritta heeft alleen al daarom zou ik geen Feritta willen hebben.
Zelf vind ik de RVS simoms 2,5 inch prima klinken zonder resonantie gedoe. ;)


Resonantie door montage van alleen een 3" DP?.
Dacht dat dit meer door de achterdempers kwam.

UserID6342

#308
Citaat van: V70geRwin op 02-05-2017 20:58:40
Kijken wat het kippengaas gaat doen anders gaat de originele er weer onder.
Kippengaas werkt hier normaliter goed voor, maar ik zou een (oud) vrachtwagen oliefilter pakken en die door slijpen, hier zit een metalen rooster in die je precies in de opening pas kunt knippen / lassen van de pijp. Zo heb ik het toen ook bij beide uitlaten van Arjen gedaan en als je het netjes doet, zie je er ook helemaal niets meer van. Resonantie is dan gegarandeerd weg.

Edit: mijn zelfbouw 3" uitlaat (van voor naar achteren toe), welke ik samen met Wieb heb gemaakt, geeft stationair een mooie donkere brom welke ook zeer herkenbaar is. Op toeren hoor je deze zeer goed maar je kunt en blijft elkaar in de auto gewoon normaal kunnen verstaan en je hoeft de radio niet harder te zetten of zo. Als je deze uitlaat onder een estate zou hangen zou je hoorndol van de herrie worden omdat de kofferbak mede als klankkast fungeert en zou het niet te doen zijn. Daarom zou ik deze uitlaat ook nooit aanraden voor iemand met een estate.

Gijs H

Citaat van: Dirk342 op 02-05-2017 19:01:48
Ben erg benieuwd naar dat 3.5" systeem en hoe dat a)bij het subframe zit qua ruimte DP en b)hoe de bochten over de achteras heengaan want 3" is al echt krap te noemen...

Moet dit even herzien, heb wat maten dooreen gegooid.. Het gaat dus over een 3'' downpipe en een 2.5'' catback :)


Gijs H

Dus als ik het goed begrijp is het meest gebruikelijk om de einddemper ipv middendemper te verwijderen? Bij een ferrita is middendemper een gevulde demper met buis erdoor en de achterste een schottendemper?

Nog iemand het al tegengekomen dat er een schot in de demper loskomt en hij doordaar onder zware belasting heftig gaat fuiten??


V70geRwin

Citaat van: Dirk342 op 03-05-2017 05:55:59
Citaat van: V70geRwin op 02-05-2017 20:58:40
Kijken wat het kippengaas gaat doen anders gaat de originele er weer onder.
Kippengaas werkt hier normaliter goed voor, maar ik zou een (oud) vrachtwagen oliefilter pakken en die door slijpen, hier zit een metalen rooster in die je precies in de opening pas kunt knippen / lassen van de pijp. Zo heb ik het toen ook bij beide uitlaten van Arjen gedaan en als je het netjes doet, zie je er ook helemaal niets meer van. Resonantie is dan gegarandeerd weg.

Edit: mijn zelfbouw 3" uitlaat (van voor naar achteren toe), welke ik samen met Wieb heb gemaakt, geeft stationair een mooie donkere brom welke ook zeer herkenbaar is. Op toeren hoor je deze zeer goed maar je kunt en blijft elkaar in de auto gewoon normaal kunnen verstaan en je hoeft de radio niet harder te zetten of zo. Als je deze uitlaat onder een estate zou hangen zou je hoorndol van de herrie worden omdat de kofferbak mede als klankkast fungeert en zou het niet te doen zijn. Daarom zou ik deze uitlaat ook nooit aanraden voor iemand met een estate.

Gewoon oprollen en erin steken of hoe doen jullie dat, hoe groot om te laten werken?

Ga ik op het werk wel even een oud filter slopen om er in te lassen als ik meer tijd heb.
Die resonantie is tergend.

UserID6342

Met kippengaas is het het makkelijkst als je een tentharing gebruikt, daar een prop van dat gaas om doet zodat hij de hele pijp opvult en vervolgens die tentharing op 1 of 2 kleine puntjes even aanlast in de uitlaatpijp.  Vond dit zelf geen echt mooie oplossing (werkt echter wel zeer goed) en we hebben daarom bij Arjen gekozen voor dat vrachtwagen oliefilter en werkt echt perfect.

)()()sT

Ik had ook een stuk oliefilter in mijn sierstuk zitten, maar het er (grotendeels) weer uit gehaald.
Het klonk heel erg blazend (hoorde het met de caravan erachter heel duidelijk, vooral met afremmen alsof je zo'n lekke pot had.
Daarnaast kreeg je met de apk de 'staaf' voor de meting niet in de uitlaat.
Het scheelde idd. wel een behoorlijke portie dreun met mijn ferrita.

UserID6342

Je moet het ook niet in het sierstuk lassen maar in de pijp er voor, ook om geen problemen met de APK te krijgen dat de sonde er niet in past....