Brembo Max schijven?

Gestart door MarcoV, 01-05-2006 14:25:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Erik_M.

Citaat van: MarcoV op 03-05-2006 14:44:46
Weet iemand of er gewoon standaard blokken op gaan of is het beter andere blokken te plaatsen?

Je kan beter ook gelijk grotere blokken plaatsen ..  ;)

gRoet
eRik

Eugene

Citaat van: Erik_M. op 03-05-2006 16:48:41
Citaat van: MarcoV op 03-05-2006 14:44:46
Weet iemand of er gewoon standaard blokken op gaan of is het beter andere blokken te plaatsen?

Je kan beter ook gelijk grotere blokken plaatsen ..  ;)

gRoet
eRik

en dat gaat uiteraard ook passen in de standaard remklauw? :-X


If it's not blown, it sucks...

MarcoV

Citaat van: eugene op 03-05-2006 17:02:51
Citaat van: Erik_M. op 03-05-2006 16:48:41
Citaat van: MarcoV op 03-05-2006 14:44:46
Weet iemand of er gewoon standaard blokken op gaan of is het beter andere blokken te plaatsen?

Je kan beter ook gelijk grotere blokken plaatsen ..  ;)

gRoet
eRik

en dat gaat uiteraard ook passen in de standaard remklauw? :-X



Laat ik die klauwen toch gewoon weg ;D ;D

MarcoV

Eugene

Citaat van: MarcoV op 03-05-2006 17:06:04
Citaat van: eugene op 03-05-2006 17:02:51
Citaat van: Erik_M. op 03-05-2006 16:48:41
Citaat van: MarcoV op 03-05-2006 14:44:46
Weet iemand of er gewoon standaard blokken op gaan of is het beter andere blokken te plaatsen?

Je kan beter ook gelijk grotere blokken plaatsen ..  ;)

gRoet
eRik

en dat gaat uiteraard ook passen in de standaard remklauw? :-X



Laat ik die klauwen toch gewoon weg ;D ;D

MarcoV

Dan gooi alles eronderuit. Schijven, blokken, klauwen dat is toch alleen maar ballast ;)

If it's not blown, it sucks...

Erik_M.

Citaat van: MarcoV op 03-05-2006 14:44:46
Volgende week gaat ie weer onder het mes, ik laat wel weten wat het resultaat is,

Hi Marco,

als ik het goed gezien heb zoeven, zitten de 302 schijven eronder, netjes hoor. Staat goed achter die Titans !
Goed geregeld, heb je toch mooi een jaar voor niks geremd.  ;D   

gRoeten
eRik


MarcoV

ja, zitten er onder en moet zeggen het remt een stuk beter en sneller. Gelijk de remolie laten verversen dus weer top in orde voor de vakantie! Alleen deze week nog even de klauwen bijwerken met verf en het is weer strak.
Zit alleen nog te twijfelen tussen brons van hamerrite of de speciale zwarte tweecomponenten lak van motip ( handig zo'n zwager bij motip ).
ik zag dat de naafrand van de nieuwe remschijf zwart is uitgevoerd dus misschien toch maar zwart. Foto's volgen nog wel.

MarcoV ;D

MarcoV

Hier de foto van de nieuwe remschijven en brackets, toch maar de klauwen brons gemaakt.
Vind het zelf wel strak maar belangrijkste is dat ik er met remmen op vooruit ben gegaan.





MarcoV ;D

HaRdCoRe-WeZ

Volgende week heb ik een setje Brembo Max icm Ferodo DS2500. Eens kijken hoe dat ankerd na het inremmen  :P

Racingbrick

We zijn benieuwd hoe de ervaringen zijn, we horen er nix meer over...

Sbv

Citaat van: Racingbrick op 17-10-2006 19:34:04
We zijn benieuwd hoe de ervaringen zijn, we horen er nix meer over...

Hmm zou bijna denken dat het nie helemaal goed gegaan is met remmen ......

Hylco

Citaat van: MarcoV op 22-05-2006 11:25:18
Hier de foto van de nieuwe remschijven en brackets, toch maar de klauwen brons gemaakt.
Vind het zelf wel strak maar belangrijkste is dat ik er met remmen op vooruit ben gegaan.





MarcoV ;D

Leuk kleurtje. Heb, zonder die van jou gezien te hebben de zelfde keuze gemaakt.



Moet alleen een beetje lucht in de band bij  :eusa_shhh:

HaRdCoRe-WeZ

Citaat van: Racingbrick op 17-10-2006 19:34:04
We zijn benieuwd hoe de ervaringen zijn, we horen er nix meer over...

Zeer positief! Ben erg te spreken over deze combinatie. De Ferodo blokken bijten zich goed vast. Ook bij hogere snelheden (180+) is het simpel neerleggen van de voet op het pedaal voldoende voor de nodige vertraging. Trap je dan wat meer door, dan is het echt een megavertraging. Blokken moeten wel iets opgewarmd worden btw.

CRX is qua gewicht niet te vergelijk met een 850 natuurlijk, maar de standaard remmerij van de CRX is in vergelijking net zo bagger als die van de 850.

sas

120 dagen sinds laatste bericht maar goed...

Ik had ze al maanden liggen, maar nu eindelijk na bijna een hele dag prutsen (Het rubber afsluitmofje was los uit de remzuiger aan 1 kant) heb ik er nu Brembo max op met EBC Redstuff blokken.  en dit bevalt uitstekend, zowel koud (paar seconden opwarmen dan merk je dat ie steeds beter remt) als warm (hoe heter hoe beter).
In het begin even wennen, lijkt wel of er steentjes tussen blokken en schijven zitten, klinkt wel heftig bij flink remmen...

Het is gewoon zo: Wil je is laat remmen voor een bocht (coureurtje denken te spelen), dan sta je bijna stil vóór de bocht, terwijl je eerst bang was de bocht nog te halen. Klinkt wellicht overdreven maar het is een Megaverschil.

Dit is de best merkbare investering na chiptuning vind ik, en eigenlijk gewoon onmisbaar voor dit geld.
Marc, deze blokken 'passen' echt bij de 850.

Taranis

Tja, voor op de openbare weg zijn het leuke schijven. Voor iets enthousiaster gebruik niet:



Niettemin voor het geld wel een leuke upgrade.

Misha

Citaat van: Taranis op 20-08-2008 20:31:32
Tja, voor op de openbare weg zijn het leuke schijven. Voor iets enthousiaster gebruik niet:

http://xs4all.nl/~aadwisse/850/IMG_0840.jpg

Niettemin voor het geld wel een leuke upgrade.
Wat is nu het probleem ?
Het lijkt eerder alsof je de zooi niet goed hebt ingeremd.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het