Brembo Max schijven?

Gestart door MarcoV, 01-05-2006 14:25:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Misha op 20-08-2008 21:09:03
Wat is nu het probleem ?

Dat ze blauw zijn en net zo erg faden als de standaard Volvo schijven.

Citaat van: Misha op 20-08-2008 21:09:03
Het lijkt eerder alsof je de zooi niet goed hebt ingeremd.

Waaruit concludeer je dat?

Misha

Citaat van: Taranis op 20-08-2008 21:12:07
Citaat van: Misha op 20-08-2008 21:09:03
Wat is nu het probleem ?

Dat ze blauw zijn en net zo erg faden als de standaard Volvo schijven.


Ben geen specialist natuurlijk, maar denk dat het faden niet in de schijven zit.
Eerder borrelende remolie en matige blokken.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Eugene

Jup, alle schijven krijg je relatief makkelijk blauw, maar de spullen die gaan faden zijn de blokken en de remvloeistof.

Goed inremmen is ook héél belangrijk, zonder de blokken goed in te remmen werken ze ook niet goed.

Welke remblokken heb je?

If it's not blown, it sucks...

Taranis

Citaat van: Eugene op 20-08-2008 21:40:48
Welke remblokken heb je?

TRW.

Bij mijn weten de boel netjes ingeremd gedurende circa 1500 kilometer. Moet genoeg zijn dacht ik  :eusa_think:

Tnx voor de tip in ieder geval, dan ieder geval maar eens achter andere blokken en remvloeistof aan...

Johann

Doe eerst maar even de vloeistof en goed ontluchten. Als 't dan nog niets is kun je de remblokken alsnog wel doen.

Misha

Citaat van: Taranis op 20-08-2008 21:12:07
Waaruit concludeer je dat?
Op de foto zie je een spoor staan op het midden van de schijf, op de hoogte waar de zuiger drukt.
De rest lijkt minder geraakt.
Lijkt erop dat het blok nog niet helemaal optimaal op de schijf hapt/is ingesleten
Of inmiddels kromgetrokken is.. ;D


Ik merkte zelf een groot verschil met een iets potentere remolie, dus nieuwe ATE Superblue Racing nav. een tip van Eugene ten opzichte van de -overigens ook nieuwe- Bosch standaardvloeistof die erin gemikt was.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

t5karel

Heb deze schijven er ook een jaar op gehad icm Lucas blokken....
Ging vrij goed,de schijven waren nog aardig slijtvast ook :eusa_dance:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Taranis

Citaat van: Johann op 20-08-2008 21:45:04
Doe eerst maar even de vloeistof en goed ontluchten. Als 't dan nog niets is kun je de remblokken alsnog wel doen.

Dan dat idd eerst maar doen, remvloeistof moet er binnenkort toch uit om RVS remleidingen te monteren.

Citaat van: Misha op 20-08-2008 21:46:35
Ik merkte zelf een groot verschil met een iets potentere remolie, dus nieuwe ATE Superblue Racing nav. een tip van Eugene ten opzichte van de -overigens ook nieuwe- Bosch standaardvloeistof die erin gemikt was.

De huidige remolie is inderdaad ook nieuw maar zal ook wel geen bijzondere eigenschappen hebben.
Waar koop je die ATE Superblue Racing?

Johann

Bij de Brezan op de hoek.

Taranis

Ok, bedankt, morgen even halen dan. Ging er van uit dat het dermate bijzonder spul was dat je het bij de 1 of andere speciaalzaak vandaan moest halen.

Johann

Andere optie is Motul 600

sas

Citaat van: Taranis op 20-08-2008 21:43:30
Citaat van: Eugene op 20-08-2008 21:40:48
Welke remblokken heb je?

TRW.

Bij mijn weten de boel netjes ingeremd gedurende circa 1500 kilometer. Moet genoeg zijn dacht ik  :eusa_think:

Tnx voor de tip in ieder geval, dan ieder geval maar eens achter andere blokken en remvloeistof aan...

Zoals gezegd ben ik zeer tevreden over EBC redstuff, en Misha was heel tevreden over de Mevius blokken, het overwegen waard zou ik zeggen...
Denk dat de schijven ook langer meegaan omdat de blokken zachter zijn dan origineel