YES....EEN Volvo 850 gekocht !!!!!!

Gestart door marcel69, 03-05-2006 22:31:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel69

 ;D Hallo allemaal....ondanks mijn korte lidmaatschap maar zeer snel opgelaaide enthousiasme is het dan zover. Ik heb een Volvo 850 gekocht, het betreft een 20v sedan uit 1995. De auto is Volvo dealer onderhouden en heeft 179000 gelopen op benzine. Alle onderhoud is ter inzage in de boekjes die er bij zitten. De apk is door de mensen er vorige week nog opgekomen alleen zag men 2 dgn geleden dat er wat olie langs de linker onderzijde tegen de bodem kleefde. Ik heb het gezien en het lijkt motorolie. Ik heb nog een maat gebeld en hij vertelde dat het mogelijk de keerring is (wat ik veelvuldig op het forum heb gelezen). Verder kon ik niets ontdekken (ben natuurlijk volvo leek) het interrieur is smetteloos en alles werkt..de airco is ijskoud en de motor loopt als een zonnetje. Het is een automaat en de bak schakelt zonder slag of stoot . Mijn gezin en ik hopen dan ook een goede keus te hebben gemaakt.  Ik ga er LPG 3 in laten zetten om nog een tijd vooruit te kunnen want zoals ik eerder vermeld heb maakt mijn vrouw 1000 km in de week op dit moment en op benzine valt er dan niets te lachen....lol....

Mijn vraag is nu ook nog of er misschien kosten aan kunnen komen die normaal zijn rond deze km. stand...ervaringen iemand? Of iets waar ik nog ff op moet letten?

Foto's komen zo snel mogelijk :))))  :P Groetjes Marcel ...nu ook volvo bezitter
"Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspeigel met een politieauto erin"

The Saint

Gefeliciteerd Marcel! Jouw vrouw gaat mooie km's tegemoet  :D

Ben benieuwd naar de plaatjes.

No shirt no shoes, no pinball

marcel69

#2
Yup..dat hoop ik zeer zeker. Als ze straks volledig aan het werk is (ze studeert) dan gaan we bij de volgende Volvo zeker voor een T5 op gas :))
Maar nu loop ik wel heeeeel veel op de feiten vooruit natuurlijk..eerst van deze genieten (hopen we)

:P
"Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspeigel met een politieauto erin"

IRH

Gefeliciteerd Marcel, daar ga je heel veel plezier aan beleven. ;)

)()()sT

Gefeliciteerd!

Een hele nette kilometerstand moet ik zeggen, en of er zaakjes aan gaan komen... Dat weet je natuurlijk nooit, maar ik zou niet echt iets verwachten.
Het zou jammer zijn als je keerring lekt, maar als het de bakzijde is zou ik natuurlijk gelijk de koppeling vervangen. Het is een automaat realiseer ik me net, dus dat laatste hoeft nie :)

Veel plezier ermee, en misschien kun je bij de volgende meeting je automaatbak eens checken of ie geflushed kan worden!

Gr  8)

MarcoV

Goede keus, je kunt nog vele lekkere kilometrs maken met deze auto.
Onkosten heb je altijd met wat hogere km-standen, vaak kun je beter wat geld uitgeven aan preventief onderhoud, dit is goedkoper dan wachten tot iets kapot is.
Veel plezier allebei en foto's zij hier en "must". ;D

MarcoV

marcel69

 :( Belde vandaag om de zaken voor elkaar te maken, bleek bij navraag toch een 10v te zijn. Niet dat dit nu zo heeeel erg is maar ik geef het geld 1x uit en ik wilde persé een 20v hebben dus heb ik het ff in de wacht gezet. Dompertje voor nu, maar ik kom er vast wel weer uit.

Vraagje: maakt het nog verschil in type motor / volvo (bijv.s40, v70 etc .etc .etc. mbt belasting van de motor op LPG? Of zijn alle motoren in elke Volvo sterk genoeg?
"Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspeigel met een politieauto erin"

randolf

dat weet ik niet precies,wat ik wel weet is dat zowel de 10 klepper alswel de 20 klepper allebei sterk genoeg zijn om op gas te gaan rijden,ik zou als ik jou was je aankoop niet af laten ketsen vanwege het feit dat het een 10 klepper blijkt te zijn,

Suc6

Eugene

Alle 850 en S/V/C 70 motoren kunnen goed op LPG t/m MY99 toen zijn ze over gegaan op andere klepstoters. De 2.0 van de S/V40 en de turbo modellen zijn volvo motoren. De 1.8 is van renault en is ook niet krachtig genoeg voor de 40 naar mijn idee.

Er zit qua drivability neit veel verschil tussen een 10v en een 20v. Alleen als je vaker hoog de toeren in gaat zul je verschil merken. Als je normaal rijd is een 10v zelfs nog iets sterker en soepeler onderin dan een 20v. Beide zijn zoals al gezegd zonder problemen met LPG uit te rusten en zijn er ook sterk genoeg voor.

If it's not blown, it sucks...

mark71

Citaat van: marcel69 op 04-05-2006 16:42:53
:( Belde vandaag om de zaken voor elkaar te maken, bleek bij navraag toch een 10v te zijn.
Heb je de motorkap wel open gehad toen je hem hebt gekocht of tijdens een lange proefrit ???

elianmars

Wat heeft de verkoper je verteld dan??  ???

randolf

Ik heb meerdere mensen gesproken die dachten dat ze een 20v reden,en achteraf bleek dat ze een 10v hadden,vaak ook onwetendheid want uiteindelijk staat het op het blok(als je weet waar je moet kijken!)

ed

20 klepper van 95 zal nooit G3 kunnen worden (officieel dan). Er rijden er wel een paar rond, maar ik heb ook wel eens een 92-er 440 op G3 gezien.

Ik meen dat vanaf 97 de 20 klepper ook G3 gemaakt kan worden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Marc O.

Citaat van: ed op 05-05-2006 11:41:25
20 klepper van 95 zal nooit G3 kunnen worden (officieel dan). Er rijden er wel een paar rond, maar ik heb ook wel eens een 92-er 440 op G3 gezien.

Ik meen dat vanaf 97 de 20 klepper ook G3 gemaakt kan worden.


Dan heb ik één van die uitzonderingen gehad: een '95 850 2.5 20v met Vialle LPi/G3. Was trouwens een ex-KLPD'er (kenteken LD-SN-xx).
...The Nile isn't just a river in Africa...

why-not

10 klepper rijdt ook lekker hoor ;)