Tips en truuks inbouwen Cruise Control 850 GLE `94 2.5i 10V

Gestart door Jak, 09-05-2006 00:43:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joachim1

Heb je nieuwe schakelaars?Relais moeten geen probleem zijn volgens mij?
Als alles goed en lek dicht zit en je monteerd nieuwe schakelaars en trekt de pinetjes max uit moet de cc perfect werken.(zal ckers altijd nieuwe schakelaars monteren,is al eerder ergens gepost)


italia

Nee, geen nieuwe schakelaar(s). probleem heeft zich ook zelf opgelost en wijt het nu alleen nog aan een mogelijk lek.

Joachim1

Best is 2 nieuwe schakelaars kost je 20euro bij de dealer en werkt het weer goed voor de eerste paar jaar  ;)

italia

Heb het probleem gelokaliseerd bij de richtingaanwijzer, daar hapert de bende in ieder geval. De remschakelaar werkt nu naar behoren.

JoostG

Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

M.E. AMC

 :eusa_clap: :eusa_clap:
mooi verslag en foto's
geldt dit ook voor de 1994 T5 2.0

m.vr.gr. M.E. AMC
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

T-5 Jack

#21
Ben ik ook wel benieuwd naar of het voor een 2.0 T-5 het zelfde is??? ???
P.S. Geweldig verslag.

Volvo 850 Eindhoven

deze moet ik even onthouden, word me volgende project. cc is ideaal  ;D
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

roffelaar

Is dit ook plug en play bij een volvo S70 2.0I 10 V van 01/1997

De Zweed

Hoi allemaal,

Bij mij, 850 2.5 20v uit '95, zitten de plastic kappen rond het stuur vast met vier torx-schroeven. Let bij demontage erop dat de twee diepgelegen schroeven maat 1,5 !!! hebben.
Ik heb een kwartier lopen klooien met een maatje 2,5 maar dat past dus niet. En aangezien je het zo lekker kan zien  >:(..

Dus stuurkappen = 1,5

Succes allemaal.

O ja, gisteren setje compleet opgehaald bij Rima te Druten voor 125,- dus daar hoef je het niet voor te laten.

Jans Duiven

En wat vind je d'r van?

Ik vind persoonlijk dat de cruise control van Volvo niet zo geweldig is i.t.t. de cruisecontrol van Mercedes E-klasse. (onze ambu 03-156) Deze reageert overal sneller en acurater op en houd een constantere snelheid aan.
Als je de berg op gaat, zie je de snelheidsmeter inkakken en dat heb je bij de Mercedes cc absoluut niet.

Hans

drdre

Mijn CC is er mee gestopt na vervanging van de gasverdamper welke onder de accubak zit gemonteerd.
Ik heb alle vacuumslangetjes nagekeken en dat lijkt in orde. Wel zie ik dat niet de originele stekker is gemonteerd op de vacuumpomp. Er zitten 3 aparte stekkertjes, een blauwe, groene en een wit/zwarte. Wellicht zijn deze verkeerd gemonteerd. Ook heb ik gezocht naar een defecte zekering, maar waar zit deze?
Iemand suggesties??

Freakybaby

De stekker past maar op 1 manier volgens mij..

Misschien een draadbreuk omdat ie eraf is geweest en de kabels vrij strak staan?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

drdre

#28
Het is dus geen stekker, maar het zijn 3 aparte draadjes...Draadbreuk is goed mogelijk. Dat gaan we eens onderzoeken.. 

Inmiddels onderzocht en kabels omgedraaid. Probleem opgelost!! CC werkt weer..

T-5 Jack

#29
Heeft iemand enig idee hoe je de vacuĆ¼mpomp kunt controleren? Bij mij werkt de CC niet, en voet schakelaars zijn toch echt goed. ??? Of staat er op het forum eventueel een elektrisch schema voor de roffel? Ik heb em nog niet kunnen vinden. (2.0 T5 estate)  Even terug komen op het vorige: Ja, ja vergeten de schakelaars uit te trekken voor montage, nu werkt het dus wel (alleen wat traag, maar dat is normaal voor een 850)