Roept u maar! Schokkende auto met airco aan, suggesties om te verhelpen welkom!

Gestart door Pjot, 09-05-2006 15:08:58

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Nope,

vorige week stond er in een krantje dat er zaterdag een gratis check was... vandaar.

Mijn pa heeft wel een afspraak gemaakt voor komende vrijdag voor een uitgebreidere beurt en afvullen want de zijne deed helemaal niet veel meer.

Eugene

Citaat van: )()()sT op 10-05-2006 10:33:55
Nope,

vorige week stond er in een krantje dat er zaterdag een gratis check was... vandaar.

Mijn pa heeft wel een afspraak gemaakt voor komende vrijdag voor een uitgebreidere beurt en afvullen want de zijne deed helemaal niet veel meer.

Ben eens benieuwd hoe dat afloopt. Die van mn pa doet ook niet veel meer, dus tijd voor een refill ;)

If it's not blown, it sucks...

ed

Citaat van: M a r c op 09-05-2006 15:12:23
afvullen

Is zeker niet altijd waar. Tuurlijk is een niet goed gevulde airco niet goed, maar ik heb met mijn 850 altijd last gehad van dit verschijnsel. En die was zeker wel goed afgevuld. Nee het komt zeker door slijtage aan de compressor. Deze gaat daardoor wat zwaarder lopen en neemt meer vermogen dan bij een fris exemplaar.
Ik heb er alles aan geprobeerd om te doen (behalve vervangen van de compressor), maar het schokken ging maar niet weg.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Marc O.

Die van mij voel je ook schokken. Daarbij komt dat ie behoorlijk stinkt, zelfs nadat ik enkele weken geleden een of ander chemisch goedje (lavendel geur: bah bah!) in de auto heb leeggespoten. Dat spul zou die geur, of liever gezegd, de schimmel die die geur veroorzaakt, moeten verwijderen. NOT!  :-\ Gisteren hield ie er zelfs even helemaal mee op en gaf alleen nog maar ongekoelde lucht. Half uurtje later deed ie het trouwens weer.

Nou kan ik hem wel laten bijvullen, maar daar gaat die stank natuurlijk niet mee weg. Ik heb nog 5 maanden Bovag garantie op de auto. Weet iemand of dit soort zaken (stinkende airco) daar ook onder vallen?
...The Nile isn't just a river in Africa...

mehn

Citaat van: Marc O. op 10-05-2006 12:03:57
Gisteren hield ie er zelfs even helemaal mee op en gaf alleen nog maar ongekoelde lucht. Half uurtje later deed ie het trouwens weer.

Dat zou de magneetkoppeling wel eens kunnen zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

Citaat van: mehn op 10-05-2006 13:01:13
Gisteren hield ie er zelfs even helemaal mee op en gaf alleen nog maar ongekoelde lucht. Half uurtje later deed ie het trouwens weer.

Heel fijn. Nu maar hopen dan dat ie het binnen de garantie écht gaat begeven.

konniekip

Citaat van: Marc O. op 10-05-2006 13:50:34
Citaat van: mehn op 10-05-2006 13:01:13

Heel fijn. Nu maar hopen dan dat ie het binnen de garantie écht gaat begeven.
Anders help je een handje.  ;D

Derks

Marc O.

Roger B.