Geen turbo, toch chippen? [LPG/LPI]

Gestart door Fokke 01.01.005, 12-08-2002 15:34:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mitsupiet

Quote
Tim, chippen op een non-turbo auto heeft weinig zin. :(
Bewaar liever het geld, en koop later een turbo versie.
8)

Groeten roy.

Mitsubishi Galant v624 rijdend op een oude gasinstallatie met verdamper :
Vermogen standaard op benzine: 150pk, 179nm
Geschat vermogen op benzine na inbouw gasinstallatie
135pk, 170nm (komt door venturie in aanzuigbuis)
Geschat vermogen op gas: 120pk, 160nm. >:(

Toen zijn we gaan tunen:
-K en N vervangingsfilter
-Katalisator vervangen door een pijp
-Remus einddemper
-1x Unichip voor op gas
-1x Unichip voor op benzine
-verdamper aangepast (kan sneller meer gas leveren)
-Venturie vervangen door een buisje (om de weerstand
in de inlaat te verminderen)

Resultaat (op rollerbank gemeten):
-Op gas: 158pk, 181 nm (meer dan standaard op
benzine)
-Op benzine: 173pk, 198nm!!!!! :D

Hoezo heeft het tunen van een niet geblazen motor geen zin!
Ik heb al 230 op de teller gereden op GAS !!!!!!
En dat is leuk.
Met dank aan Tjeu (de midden limburgse gasspecialist)
Schreurs uit Grathem (L)
Mitsupiet.


Te hard geschrobt.......

BartRas

#16
Volgens Mitsubishi zelf rijdt een standaard v6-24 met 150 pk max 215km/h dus na tunen op gas 158 pk rijdt ie nooit harder dan 218.7 ((158/150) hiervan de 3-de machts wortel en dat maal 215 = 218.7) dus 230 op de teller zegt meer over je teller dan over tunen.......
gewoon dik 5% te hoge weergave.
Niet turbo's zijn gewoon veel moeilijker/duurder te tunen ten opzichte van wel Turbo's. dit is gewoon een feit, niet moeilijk doen: accepteren of turbo kopen.
there is no substitute for PK's

Pedro 2.5T

Citaat van: BartRas op 30-09-2003 12:15:50
Volgens Mitsubishi zelf rijdt een standaard v6-24 met 150 pk max 215km/h dus na tunen op gas 158 pk rijdt ie nooit harder dan 218.7 ((150/158) hiervan de 3-de machts wortel en dat maal 215 = 218.7) dus 230 op de teller zegt meer over je teller dan over tunen.......
gewoon dik 5% te hoge weergave.
Niet turbo's zijn gewoon veel moeilijker/duurder te tunen ten opzichte van wel Turbo's. dit is gewoon een feit, niet moeilijk doen: accepteren of turbo kopen.

'T is toch ((158/150).....  ;) anders kom ik aan de 211.3
En da's nix voor Mitsupiet.. ;D

Correct me if i'm wrong.
Roffel ze.... ;)

BartRas

Klopt nieuwePK's / oude pk's daar de derde machts wortel van enz.

there is no substitute for PK's

mitsupiet

Citaat van: BartRas op 30-09-2003 12:15:50
Volgens Mitsubishi zelf rijdt een standaard v6-24 met 150 pk max 215km/h dus na tunen op gas 158 pk rijdt ie nooit harder dan 218.7 ((158/150) hiervan de 3-de machts wortel en dat maal 215 = 218.7) dus 230 op de teller zegt meer over je teller dan over tunen.......
gewoon dik 5% te hoge weergave.
Niet turbo's zijn gewoon veel moeilijker/duurder te tunen ten opzichte van wel Turbo's. dit is gewoon een feit, niet moeilijk doen: accepteren of turbo kopen.

Bovenstaande zegt meer over jou dan over mij!

Te hard geschrobt.......

BartRas

Klopt, daarom heb ik wel een turbo genomen. Berekeningen hebben alles te maken met de aardse natuurkunde, waar we ons allemaal redelijk aan moeten houden, helaas maar waar. Tunen verandert daar niet veel aan, hoe graag je dat jezelf ook wil doen geloven.
there is no substitute for PK's

S70-140

Beste liefhebbers,

Zouden jullie me kunnen helpen? Ik heb een S70 2.4 met 140 pk op LPG (eind 2000). Deze zou ik graag willen chippen naar 175 pk met zo'n Ricachip. Is dat wel verstandig? Ik heb zo'n 50.000 KM probleemloos gereden maar ik wil nu wel iets meer! Totaal 150.000 gereden....

Kan het met LPG? Voor en nadelen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

denkweb

2.4T met turbo neem ik aan...

waarom zou het niet kunnen?

Freulig

Een 2.5-20v met 140 pk ?
Bijzonder...
Is het nu een 20v of een 10v ?

t5karel

neh ,heeft toch geen turbo toch ???.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

t5karel

ben bang dat die chip na een paar week gaat vervelen,gaaaaaaap ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Emiel


Enno

Citaat van: denkweb op 18-11-2006 20:14:09
2.4T met turbo neem ik aan...

waarom zou het niet kunnen?

Een 140 PK is natuurlijk zonder turbo.....als ik me niet vergis is de 140PK versie een versie die middels chiptuning op 129KW / 180 pk gebracht kan worden....

Maar dan moet het wel om een blok gaan wat technisch hetzelfde is.

Zie hier een voorbeeld lijstje...

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Volvo.htm







Robert Haven

Citaat van: V70Enno op 18-11-2006 20:20:13
Citaat van: denkweb op 18-11-2006 20:14:09
2.4T met turbo neem ik aan...

waarom zou het niet kunnen?

Een 140 PK is natuurlijk zonder turbo.....als ik me niet vergis is de 140PK versie een versie die middels chiptuning op 129KW / 180 pk gebracht kan worden....

Maar dan moet het wel om een blok gaan wat technisch hetzelfde is.

Zie hier een voorbeeld lijstje...

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Volvo.htm
geldt alleen voor de nieuwe v70; die 2.4 heeft nl. eigenlijk al 175 pk oid en wordt voor de 140 pk uitvoering gedowngrade; kan de volvo dealer ook; ff nieuwe software erop en je hebt ineens 175 pk....
;D

Enno

voor zover ik weet is tot bouwjaar 1999 2.5 gehanteerd....daarna type aanduiding 2.4....2.4 was een nieuw type motor die verder ook terug te vinden is in nieuwere modellen...S60,. v70 & S80....S & S2 als ik me niet vergis