Turbo kapot

Gestart door Martijn5, 25-11-2005 22:46:30

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

alleen de slang naar het compressorhuis blijkt volgens mij toch vrij moeilijk te doen of valt dat wel mee

hoe kan men dit doen zonder brug of iets?

alleen van bovenuit kan ik het doen en dat is volgens mij erg lastig

Groeten

RonnieDuck

Citaat van: T5RED op 15-05-2006 23:38:33
alleen de slang naar het compressorhuis blijkt volgens mij toch vrij moeilijk te doen of valt dat wel mee

hoe kan men dit doen zonder brug of iets?

alleen van bovenuit kan ik het doen en dat is volgens mij erg lastig

Groeten

Je hebt toch wel de motorkap in de hoogste positie!

mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Eugene

Ja, dat is de lastigste. Als je geen brug of put hebt zul je dit gewoon op gevoel moeten doen....

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Ik heb de wagen gewoon opgekrikt, twee assteunen aan de voorkant geplaatst en ben onder de wagen gekropen. Gaat wel, hoor  ;) ;D

StefanVR

Dit is nu de tweede keer dat dit gebeurt. De eerste keer was ongeveer 3 jaar geleden.
Vertrok naar Pforzheim (Duitsland) op stage. Onderweg van Herentals naar Maastricht plots geen Turbodruk meer. De wagen reageerde niet meer zoals gewoonlijk en de turbodrukmeter kwam maar amper in het witte gedeelte. In Maastricht moest ik nog enkele collegas oppikken dus daar even onder de motorkap gekeken maar niets abnormaals te zien. Toch maar vertrokken maar dus zonder turbo. Echter na enkele honderden kilometers had ik weer een turbo. Zeer vreemd. Nu bijna 100000km later heeft hij dit terug.
Weet iemand hoe dit komt? De wagen heeft trouwens net een grote beurt gehad. Het rare is dat ik net dit weekend weer terug naar Pforzheim ga. Net of de wagen mij wil pesten . Zag er echt naar uit om de Volvo weer eens te testen op de autobahn.   :-\

Het gaat over een Volvo 850 2.0 T5  model 96 met 200000km op de teller.

Groeten

StefanVR

Het probleem heeft zich weer vanzelf opgelost.
Waarschijnlijk een computerprobleempje.  :D

Toch vreemd, niet?

Groeten.

Eugene

heel erg vreemd ja, zou zo ook niet weten wat het zou kunnen zijn geweest ::)

If it's not blown, it sucks...

OMD

Even hierop verdergaand.

Ik heb mijn vacuumslang laten vervangen maar hij blaast nog steeds continu af, wordt er gek van. Konstant hoor je maar psssssssssssssss, als ik bijvoobeeld 50 rijd (continu snelheid)

misschien ventiel? of iets anders?

johan283

Check de vacuum slangetjes van de turbo eens en de drieweg regelaar

OMD

Moet 12 augustus toch dumpvalve laten monteren bij Marc. misschien dat ik dan gelijk even kan kijken... Vaccumslang is wel vervangen, vaag dan  ???

johan283

OMD

Probleem gevonden...

is geen probleem, is gewoon het aanzuigen via openluchtfilter.  ;D