mmmh het word erg (het levensverhaal van de FH-Hl-)

Gestart door EdenAli, 25-05-2006 08:38:29

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

EdenAli

Zo een weekje vakantie en wil de 850 gaan aanpakken.
Dus carterventilatie en de aandrijfassen vervangen.
Nu ben ik aan het rondkijken wat een setje voor de vervanging van de carterventilatie gaat kosten en kom op aardig wat prijsverschil uit.
Bij ET ben ik 229 euro kwijt terwijl het bij estate service het aanzienlijk wat minder gaat kosten.
Iemand nog tips qua aanschaf?

T5-Klaas

Mijn ervaring bij Estate Services zijn zeer positief, ik heb bij de vervanging van de carterventilatie gekozen voor originele Volvo onderdelen, ook geleverd door Estate.
ex 855 T-5R (019), ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

UserID6342

Gewoon bij de dealer bestellen Ed, een carterventilatie voor een non turbo kost niet meer als 8 tientjes ex btw, en dit is al aan de ruime kant

EdenAli

Oke Dirk ga ik vandaag even naar de dealer in Almelo. Thnx

EdenAli

Gmblll Bezig om de aandrijfas te vervangen op het forum hier hebben alle volvo's een kort rukje nodig nou ik kom bijna klaar en hij wil er niet uit.
beitel er tussen of iemand anders een idee krijg sloopneigingen nu.

Jurijn R

Niet klaarkomen op de aandrijfas, en niet gaan slopen. Gewoon rustig wikkelen, moet eruit komen. Anders beetje olie bijspuiten dat het wat vettiger terug wordt?

EdenAli

Nou hehe het is eruit en vervangen loshalen is niet zoveel werk monteren ook niet alleen de as eruithalen
Volgend ding carterventilatie,ontsteking en de ABS ring vervangen.

V70geRwin

Citaat van: EdenAli op 21-09-2015 19:14:21
Nou hehe het is eruit en vervangen loshalen is niet zoveel werk monteren ook niet alleen de as eruithalen
Volgend ding carterventilatie,ontsteking en de ABS ring vervangen.

Mooi, dit is er wel een van dat je vaak te voorzichtig bent.
Moet echt een felle korte ruk zijn, rustig maar hard trekken lukt vaak niet.
Of anders een bandenlichter van de fiets, die past er net tussen tegen het bakhuis aan.

Maar genoeg andere klussen  :eusa_clap:

EdenAli

Tis toch wat 3!! grijze 1 knopsafstandbedieningen en geen 1 die het doet ja bij 1 blijft het rode lampje constant brande.
Nu de grijze maar via de achterklep op slot gedaan.

Iemand handig met het herstellen van de afstandbedieningen?

EdenAli

Goed een andere AB gekocht via MP
Inleren was geen probleem maar reageert dus verder niet geen reactie op open en dicht.
De oude AB even geprobeerd geen probleem.
Is deze nieuwe dus dus kapot of mis ik wat

LenT-5R

Citaat van: EdenAli op 27-09-2015 20:19:53
Tis toch wat 3!! grijze 1 knopsafstandbedieningen en geen 1 die het doet ja bij 1 blijft het rode lampje constant brande.
Nu de grijze maar via de achterklep op slot gedaan.
Iemand handig met het herstellen van de afstandbedieningen?

Met wat soldeerkunsten willen ze nog wel eens te reanimeren zijn. Verder contacten goed schoonmaken en uiteraard batterijtjes meten.

Ludo

Zit het probleem niet in een slot/microswitch?.

EdenAli

Oude doet gewoon wat ie moet doen alleen blijft het lampje constant branden en de nieuwe kan ik inleren en verder doet ie niets.
Solderen is niet echt mijn ding.

EdenAli

Carterventilatie vandaag vervangen Km stand 38.8827.
9.00 uur begonnen en 16.00 klaar we kunnen weer een aantal kilometers.