Dakstrips restaureren in 7 stappen (met foto's)

Gestart door Patrick_24, 08-07-2006 01:05:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Is er nog een beetje met de auto te rijden als de strips eraf zijn. Ik kan me voorstellen dat ik hiervoor een week de strips van de auto af heb maar hij moet wel blijven rijden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Jak

Citaat van: FGG op 04-04-2008 14:42:35
Is er nog een beetje met de auto te rijden als de strips eraf zijn. Ik kan me voorstellen dat ik hiervoor een week de strips van de auto af heb maar hij moet wel blijven rijden.

Geen punt
Ik heb ze met strips en rails harder horen fluiten dan zonder maar dat hangt een beetje af van snelheid :)

Groet, jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Duell

Ik heb zo net mijn oude afgebladerde strips vervangen voor S70 strips.
Het leek mij niet echt nodig meer om meer foto's er van te schieten.
Het los halen van de oude strips was een fluitje van een cent gewoon palletjes de jusite kant opschuiven.

Om ze er op terug te zetten heb ik de oude plastic palletjes eerst op het dak geklemd en toen de strip erop geduwd.
Geen probleem, die S70 strip is echt veel mooier qua waterafvoer bij de voorruit.

(Dank je wel Mitchell  ;) )

FGG

#48
Citaat van: Jak op 04-04-2008 18:21:55
Citaat van: FGG op 04-04-2008 14:42:35
Is er nog een beetje met de auto te rijden als de strips eraf zijn. Ik kan me voorstellen dat ik hiervoor een week de strips van de auto af heb maar hij moet wel blijven rijden.

Geen punt
Ik heb ze met strips en rails harder horen fluiten dan zonder maar dat hangt een beetje af van snelheid :)

Groet, jak

Mooi, dan zijn die van mij in de eerste week van mei aan de beurt.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Methode

Citaat van: FGG op 07-04-2008 08:42:13
Citaat van: Jak op 04-04-2008 18:21:55
Citaat van: FGG op 04-04-2008 14:42:35
Is er nog een beetje met de auto te rijden als de strips eraf zijn. Ik kan me voorstellen dat ik hiervoor een week de strips van de auto af heb maar hij moet wel blijven rijden.

Geen punt
Ik heb ze met strips en rails harder horen fluiten dan zonder maar dat hangt een beetje af van snelheid :)

Groet, jak

Mooi, dan zijn die van mij in de eerste week van mij aan de beurt.

Meij  ;)
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

BartusKN

Zoooo ben dik verbrand. de linker was zo gedaan daar was de verf van de grondlaag af en de grondlaag zat vast maar kon met schuurpapier makkelijk op-/kaalgeschuurd worden. Daarentegen de andere kant was een crime, ben er ruim 2-3 uur mee bezig geweest zelfs nog met een bandschuurmachine, maar die verf is knetterhard. Dus eindelijk de 'luchtbubbels' die er wel op zaten, kaal geschuurd en de randjes goed geschuurd.

Morgen hopelijk als ik er nog mee kan rijden, geloof van wel he ????  gaat ik even wat verf scoren en dan ma-di-wo spuiten hangt even af van het weer.

Christian Rodenburg

kga morgen ook es wat proberen te knutselen..  ;)
Wat er ook is.. Bel Criz

combinedforces

Kan het je aanraden: Ziet er prachtig uit!

arjenT5R

Ik zie veel hobbel en bobbel effecten in de lak op de foto's
Dit kun je heel goed voorkomen door iets dikker en dekkender te spuiten.
Als je de grondverf er op hebt zitten even lichtjes opschuren met korrel 400-600
waterproof dan krijg je het veeel strakker.
Natuurlijk zie je het pas als dr heel dicht op zit maar als je zoiets doet doe het dan gelijk helemaal strak toch?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Christian Rodenburg

ben er helaas niet toegekomen.. Moest een meubeltje aflakken, en dat zat wat tegen.. dus mn eigen projectje kwam niet echt van de grond.. Maybe next week..  en dan pak ik meteen mn lichten mee. :)
Wat er ook is.. Bel Criz

Christian Rodenburg

alles was bij mij verroest, kzag helaas geen mogelijk om t te repareren.. grr.. heb dus maar nieuwe besteld..  btje pokkejantjes duur.. maar t resultaat is om te zoenen :) 
Wat er ook is.. Bel Criz

bupozaanstad

Ik heb inmiddels ook 1 strip onderhanden genomen maar dit draadje daarvoor nog niet gelezen, heb het wat omslachtiger gedaan. eerst een isotape geplakt over het rubber en daarna met een klein stukje schuurpapoer en veel water de strip geschuurd en uiteraard blank gekregen zonder het rubber te raken, daarna de boel goed schoongemaakt en ontvet, boel verder afgeplakt en met een lakrollertje de grondlak voor alu aangebracht, na 12 uur drogen de boel met waterproof iets opgeschuurd en met een roller afgelakt met matzwart op alkyd basis. Goed laten uithareden en gepoetst met commandant 4. Resultaat is super en een super strakke strip in mooi mat zwart. Goed het was even werk maar het resultaat is er  ;D ;D

Christian Rodenburg

Ik heb voor de luie weg gekozen, heb nieuwe gekocht.. maar (met mn stomme hoofd) 1 teveel besteld.
Dus voor wie er nog een daklijst nodig heeft... ik heb er 1 liggen.. Voor een volvo 855 uit 1993. Tis de bestuurderskant. Voor een zacht prijsje op te halen..
Wat er ook is.. Bel Criz

Jeff

#58
- Gaat er nou alleen de dakrubber eraf?

- Gaan de rubbers aan de voorkant van je raam en achterkant van je raam ook meteen mee of dit niet? :eusa_think:

- Is dit nog slim om aan te pakken of is het beter om een nieuwe erop te zetten?

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

arjenT5R

zijn wel te redden denk,
zit gewoon wat vocht onder....
als je het ff kaal maakt kun je het stukken beter zien.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!