Weer apk gekeurd voor een jaar!!

Gestart door hertog850, 02-02-2006 17:20:06

Vorige topic - Volgende topic

Youk

Mijn Zweedse Blonde vandaag ook aangeboden op de keuring (België dus).  Geslaagd zonder opmerkingen.  :D

Kreeg eerst een beetje schrik, was nog een vrij jonge gast.  En die kennen soms niks van de oudere technieken en zo.  Maar één van de eerste dingen die hij zei was "dit is toch één van die snelle Volvo's hé?  Ik had je al zien staan in de rij".  Toen had ik zoiets van tof, hij kent er iets van.  :eusa_clap:  Was nog een leuke babbel verder.

Ries van de Zilverschuit

Ben er ook weer doorheen. Zonder problemen. Normaliter loop ik de auto vooraf even langs op de apk-punten. Dit jaar geen tijd voor. Is gelukkig goed afgelopen. Het valt me wel op dat de apk in prijs stijgt. Voor 25 euro lukt het hier niet meer.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

T5-4life

Apk voor 25€ is ook bij lange na niet kostendekkend. Denk aan de tijd (30 minuten) die een Apk kost, afschrijving van de apparatuur, jaarlijkse kosten om de appatuur te laten goedkeuren/eiken, abonnement RDW enz.
Het zou imo veel eerlijker zijn als het Apk-tarief overal hetzelfde was ipv te stunten met het tarief en het op een andere manier terug te verdienen bij de klant.
C70 T5 coupe LPI 1998 372 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 300 dkm

razorx

Citaat van: T5-4life op 27-07-2023 09:34:43Apk voor 25€ is ook bij lange na niet kostendekkend. Denk aan de tijd (30 minuten) die een Apk kost, afschrijving van de apparatuur, jaarlijkse kosten om de appatuur te laten goedkeuren/eiken, abonnement RDW enz.
Het zou imo veel eerlijker zijn als het Apk-tarief overal hetzelfde was ipv te stunten met het tarief en het op een andere manier terug te verdienen bij de klant.
Volledig met je eens.

volvobug

Citaat van: T5-4life op 27-07-2023 09:34:43Apk voor 25€ is ook bij lange na niet kostendekkend. Denk aan de tijd (30 minuten) die een Apk kost, afschrijving van de apparatuur, jaarlijkse kosten om de appatuur te laten goedkeuren/eiken, abonnement RDW enz.

Mijn APK adres doet alleen keuringen en is qua prijs gedurende 15 jaar van 45 naar 50 euro gegaan. Maar hij is vorig jaar al gestopt met dieselkeuring en stopt binnenkort helemaal en dat is vooral vanwege de jaarlijkse kosten voor keuring van alle apparatuur, en omdat er steeds duurdere apparatuur verplicht wordt voor allerlei emissiemetingen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Menno3274

Mijne mag ook weer tot november 2024 rondrijden. Geen punten, alleen dat de Ferrita katalysator het wel spannend maakte. ;D