aankoop 850/960 automaat: tips?

Gestart door llinssen, 30-11-2006 11:01:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Basbb

Citaat van: Ludo op 02-12-2006 12:36:55
Citaat van: Basbb op 02-12-2006 00:51:41
Citaat van: mehn op 01-12-2006 06:49:10
Citaat van: Basbb op 01-12-2006 00:00:29
Op tijd is voordat de toerenteller het rode gebied in gaat terwijl je volgas geeft.

Dan schakelt mijn bak volgens jou dus altijd te vroeg? Ik kom in de sportstand met écht plankgas niet boven de 5600 toeren :P

Of je toerenteller wijkt wel heel erg veel af ;)

toerenteller heeft hier niks mee te maken.
ik denk in mehn zijn geval dat de turbo buiten adem is bij 5600 toeren.
maar je kan het toerental wel op een simpele manier hoger krijgen hoor, de vraag is alleen of je dat wél wil.  ;)

Automaten in de turbo versies schakelen dus gewoon altijd ongeveer 200-300rpm eerder dan de ongeblazen versies?
s70 2.5 20v aut

Ronbroek

Stilstaand op een schuine helling, en dan achteruit omhoog, mag de 850 dan vooruit rollen bij het loslaten van de rem ?


Dus vanuit stilstand de bak in R, rem los en geen gas geven.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

V70geRwin

neem iemand mee die wel veel ervaring heeft met deze automaat, die merkt direct of er iets niet goed is.

Carbage

We hebben vandaag een volvo 850 uit 1995 gekocht met 251.xxx KM op de teller.

De automaat schakelt perfect maar als je hem flink doortrekt is er toch een flinke schok voelbaar. Hoort dit?

Misha

Citaat van: Carbage op 21-08-2011 17:56:32
We hebben vandaag een volvo 850 uit 1995 gekocht met 251.xxx KM op de teller.

De automaat schakelt perfect maar als je hem flink doortrekt is er toch een flinke schok voelbaar. Hoort dit?
Motorsteunen en reactiearmrubbers zijn de eerste verdachten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Carbage

Oke! Dankje, we laten hem morgen door de garage nakijken, we zullen zien wat eruit komt.

Carbage

De auto is in goede staat en met een paar kleine dingen kunnen we weer door de APK, en dat voor een auto van 575 euro :)

Maar toch blijft de automaat een ''probleem'' hij schakelt zijdezacht als je normaal optrekt, maar in de sportstand schakelt hij toch wat ruw en met een flinke schok. De garage heeft verder niks gemeld over motorsteunen of reactiearmrubbers.

Kan het nuttig zijn om de automaatbak olie te verversen?

joebar

Sorry maar wat is de bedoeling....
Een auo van 575 euro in de sportstand doorjagen, of gewoon rijden met dat ding en van een lekkere soepele bak gebruik maken...
Mijn T5 heeft buiten de testrit nog nooit een sportstand gezien, dan had je een golf GTI moeten kopen

daytonawim


NinaPaul

auto moet gewoon alles doen wat deze behoort te doen, naar mijn bescheiden mening.

Ik rij overgens altijd in sportstand, aangezien dit met de juiste rijstijl zuiniger is.
enkel stadsverkeer 8,5L op 100km of 1 op 12.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Carbage

@ Joebar:

Het doet er niet toe wat we met de auto doen. We hebben de auto 2 dagen geleden gekocht en waren hem nog even aan het doorlopen of alles werkte. Het viel ons gewoon op dat hij bij ongeveer 4500 toeren wat ruw schakelde. Dat is ook ongeveer het toerental waarbij hij schakelt als je optrekt in de sportstand en als je wat meer gas geeft in de eco stand. Jij test toch ook dingen als je een auto koopt? Verder is de auto nog niet in de buurt van het rode gebied geweest :)


Iemand nog een nuttige bijdrage?


Sbv

automaat olie verversen kan wel eens een hoop schelen

konniekip

wat mij opvalt is dat je met het gaspedaal veel zelf kan schakelen en ook kan bepalen hoe de bak schakelt. Schokjes zijn er naar mijn mening altijd wel. Bij lage snelheid naar de lockup gaan kan soms wat hard gaan, maar dat was al met mijn glt met 167000km en nu ook met een t-5r met 325000 km.

MICHEL306

Als jij 300 euro wilt uitgeven om je bak te flushen.....voor een auto van nog geen 600...

Rij normaal,geen schokken,ga je trappen dan schoktie..zo hoort dat is dus normaal


Gr m

NinaPaul

Citaat van: MICHEL306 op 23-03-2012 22:53:28
Als jij 300 euro wilt uitgeven om je bak te flushen.....voor een auto van nog geen 600...

Rij normaal,geen schokken,ga je trappen dan schoktie..zo hoort dat is dus normaal


Gr m

Bak flush (zoals omschreven zonder spoel apparaat hier op het forum) kost je 10-13l atf olie.
Dat is zelfs met dure olie nog geen 300 euro.... (eerder 13*10=130 euro)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz