Project Mjolnir - SDM

Gestart door Johann, 18-12-2006 01:26:23

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: Johann op 10-04-2007 22:51:15
Dat komt wel als ie iets beter loopt. Ben er vandaag maar een uurtje mee bezig geweest. Begin een beetje een gevoel voor de software te krijgen nu en zie ook welke veranderingen nu wat doen. Alles maar dan ook alles is nieuw, heel andere gewaarwording dan een turbo.

Leuke materie he? Schuiven met tijdframes voor inspuiting en ontsteking per 500 (of 200?) toeren  ;)  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Joachim1

Citaat van: Johann op 10-04-2007 22:51:15
Citaat van: Joachim1 op 10-04-2007 21:58:50
Mooi dat de roffel het doet!
Maar wat is het totaal gewicht nu van de auto?of niet veel minder dan
normaal?

Ik heb werkelijk geen flauw benul. Op de oprit heen en weer rijden gaf wel de indruk dat er minder gewicht te verplaatsen was maar dat kan net zo goed tussen de oren zitten. Zodra de auto de weg op mag wil ik even aan de andere kant van het industrieterrein proberen om de auto op de weegbrug te krijgen van de vuilstort....  ::)

Kenteken is 1361, ik hoop dat ie onder de 1200 kilo komt.

Citeer
Filmpke met sound zou idd leuk zijn  8)

Dat komt wel als ie iets beter loopt. Ben er vandaag maar een uurtje mee bezig geweest. Begin een beetje een gevoel voor de software te krijgen nu en zie ook welke veranderingen nu wat doen. Alles maar dan ook alles is nieuw, heel andere gewaarwording dan een turbo.
Als het lekker soepel aanvoelde zit het wel goed denk ik,en
je hebt natuurlijk een mooie maximale verbranding en niet veel gewicht op de krukas......lekker snel op toeren,veel koppel onder in de toeren en snel schakelen lijkt mij?benzine verbruik zal er niet om liegen denk ik  :eusa_shifty:
Je kunt het niet vergelijken met een turbo maar jij rijd met turbo,s die boven de 3000toeren pas hun werk doen haha

Nu maar ff wachten op een filmpje of een  live show  ;D

Reitse

Citaat van: Johann op 10-04-2007 23:03:10
Citaat van: Reitse op 10-04-2007 23:00:52
johann, als je een standaard GLT had ;), dan moet die toch 1341 zijn??

Automaat?
:eusa_doh:

Johann

Update,

Heb heel rigoreus de load map van de onsteking overhoop gehad en de standaard GLT onsteking map er in getikt zoals die in LH3.2 er in zit.
Ook de fuel map van een nieuwe indeling voorzien en de TPS weer even opnieuw er op gezet. (Zodra het lampje gaat branden zie je alles ineens veel duidelijker..  ::) )
Brandstof settings zijn ver van goed nog maar de motor laat wel veel betere reaktie zien op 't pedaal.
Tussen de middag even naar het tankstation er mee gereden om 25 ltr brandstof er in te doen en in deellast liep 't allemaal best wel goed eigenlijk maar hij liep wel een beetje arm her en der. Vooral hoger in de toeren moet nog veel aan de brandstof bijgesteld worden. In deellast liep ie lager in de toeren al om en nabij de 14.3 en hoger ging ie omlaag naar 15 waar ie ook nog wel goed op wou blijven draaien maar gas intrappen is er dan niet bij, dan kakt ie gelijk in.
KM teller deed het netjes, tank niveau ook. Temperatuur moet ik nog een tweede sensor voor inbouwen om het dash aan te sturen. Kan het nu alleen via de laptop zien.

Geluid is echt heel apart te noemen....  :eusa_clap:
Uitlaatgeluid in de auto is OK te noemen, niet echt overaanwezig. Heb wel het idee, had ik ook toen ik in Tom z'n Jerommeke ben wezen rijden, dat de auto stiller is dan de SDII. Net alsof de SDII voorin als een klankkast werkt omdat daar de isolatie nog zit.

Uitlijning klopt geen ene reet van en sturen is zwaar zonder SB, heeft ook met de sporing te maken trouwens.

In de namiddag een rondje nog gedaan. Onderstel voelt ondanks de slechte uitlijning wel heel stabiel aan maar toch best wel comfortabel. Heb wel de achterste schokbrekers op de slapste stand staan. Max 90 km/h gereden. Kwam er vrij snel achter dat de voorruit vrij kaal was.. Hmm, geen binnenspiegel..  :eusa_doh: Net er ook maar even in gezet.

Vervolgens naar de vuilstort, auto op de weegbrug gezet en even naar het kantoortje gelopen. Stond 1260 kilo op, weegt per 10 kg. Had alleen de laptop in de auto en een klein beetje gereedschap. Is dus best wel zwaar nog zo'n kale 850..

Al met al weer een stapje verder dus.

Zippo

HJ850

Da's ruim 100kg er af met al dat leeghalen?? Kabelboom gereduceerd, intrieur, airco, stuurbekrachtiging etc.
Natuurlijk wel rolkooi er bij in, dat tikt vast aardig aan.

Eugene

1260 zou kunnen kloppen, vergeleken met de estate van Flo die net over de 1300 zit.

Gewicht valt dan toch wel een beetje tegen. Had toch gehoopt dat je er wat meer uit zou kunnen halen :(

Enig idee hoe zwaar de rolkooi ongeveer is?

Wel mooi om de vooruitgang zo te lezen, keep up the good work! 8)

If it's not blown, it sucks...

DopdeDouwer

Ben echt benieuwd naar de prestaties van het apparaat. Turbo's zijn leuk, maar dit is toch puurder en waarschijnlijk gevoelsmatig ook sneller?
Vierkant Rules

Eugene

Citaat van: DopdeDouwer op 11-04-2007 23:52:36
Turbo's zijn leuk, maar dit is toch puurder en waarschijnlijk gevoelsmatig ook sneller?

Net andersom, omdat de turbo je een flinke duw in de rug geeft en een NA het vermogen geleidelijk met het toerental mee omhoog gaat.

If it's not blown, it sucks...

HJ850

Citaat van: Eugene op 11-04-2007 23:44:58
Gewicht valt dan toch wel een beetje tegen. Had toch gehoopt dat je er wat meer uit zou kunnen halen :(

Enig idee hoe zwaar de rolkooi ongeveer is?

Kleine berekening: aantal meters pijp in de auto x gewicht per meter pijp?

Johann

Kooi is ruim 20 meter. Gaat vlot 40 kg wegen schat ik zo.

Heb net de hele inlaat er weer af gesloopt incl. gaskleppen en airbox. Kan stationair niet omlaag krijgen en wou nog eens een blik werpen op de synchroonstelling maar kan er weinig aan zien, ziet er allemaal goed uit. Misschien is het de pakking geweest. Dealer kon om 15:59:37 nog een nieuwe pakking  doorgeven dus ik hoop dat ie morgen binnen is.
Nog iets meer ruimte gemaakt bij de brandstofrail houders om beter toegang tot de verstellingen te kunnen krijgen.
Vanavond nog even de airbox en basis plaat er af om de stationair regeling iets mooier en compacter te maken. De luchtaanvoer kan wel mooi over de achterkant van de basisplaat lopen, is ruimte genoeg voor, plus dat de slangetjes van lekker kort gemaakt kunnen worden.
Gelijk nog de carterventilatie iets fatsoeneren zodat er een catchcan aan de rechter kant van de motorruimte kan komen.

Tussen de middag nog even een kwartiertje  over de landwegen aan 't rijden geweest en de brandstof iets meer op orde gebracht en ik moet zeggen dat ik wel met een dikke smile achter het stuur zit. De bakverhoudingen zijn ook heel apart en hij loopt in deellast al lekker vlot door de toeren.

Zippo

matRRR

Is ook goed ring(sleutel)weer dit weekend!:P
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Johann

Pakkingen zijn binnen!  :eusa_clap:
Kunnen we vanavond de boel er weer op schroeven.  :eusa_dance:

matRRR

toch knap dat ze die BTCC auto's tot 975 kg kregen..... :o
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software