Ik hier?

Gestart door Michel850, 19-12-2006 23:01:32

Vorige topic - Volgende topic

Michel850

Dag Allemaal,

Nooit geweten dat er een volvo850 forum was, maar toch ontdekt.
Ik zal ff in het kort vertellen over m'n Volvo

Nadat een vriend van me een V70 had gekocht zijn m'n ogen toch open gegaan, Ik zag ze wel rijden en vond ze altijd erg mooi, maar dat was toch veel te duur om in te rijden? na een goed gesprek bleek dat allemaal enorm mee te vallen,
nu is het zo dat ik per 1 feb 2007 van baan verander en dan mijn lease scheurijzer in moet leveren en ik dus de vrije hand heb in de keuze van vervoer,
Maar goed om een lang verhaal nog langer te maken, er moest dus een Volvo komen en dan het liefst zo'n grote, De vriend waarover ik vertelde verwees me door naar een autobedrijf waar hij zijn auto had gekocht om daar maar eens te gaan kijken.

En je weet kijken is kopen, met als gevolg dat ik nu de eigenaar ben van een 850 2.5 20V estate uit 1995 met 322K op de teller, De auto is altijd dealer onderhouden geweest (volgens het afgestempelde onderhoudsboekje)
De auto ziet er zeer goed uit , een paar gebruikskrasjes maar geen deukjes en het interieur is nog als nieuw, De doorslag gaf de pas uitgevoerde grote onderhoudsbeurt incl. vervangen van de distributieriem.
Het enige waar ik van baal zijn de dof uitgeslagen achterlichten. Weet iemand misschien een betaalbaar setje???

De auto word 27 jan afgeleverd met een frisse APK en onderhoudsbeurt en poetsbeurt dus ik wacht in spanning af totdat ik er eindelijk in kan gaan cruisen

Groeten Michel

sinds kort Volvo 850 2.5 20v estate en een Triumph Spitfire

Turbobiker

Welkom Michel en gefeliciteert met je mooie aankoop.

Helaas zijn die lampen een 850 kwaaltje. Tenzij je geluk hebt bij de sloper moet je voor een nieuw setje gaan...

En heb je al wat foto's?
De Tussenpaus

FGG

Welkom op 't Forum, Michel.

Een paar plaatjes zouden niet misstaan...

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

volvosjonnie

Welkom en veel plezier van je Roffel :eusa_clap:
Wanneer wordt het zomer..

Michel850

Ik zal wat mooie plaatjes schieten zodra ik 'm heb

)()()sT

Welkom,

De achterlichten zijn vanaf '96 - '97 niet meer dof; maar zo'n exemplaar vinden lijkt me lastig.

Kijk eens op www.estateservices.nl, daar verkopen ze de achterlichten en kun je zelfs nog kiezen of je 850 of V70 lampen wilt ;)

Ben benieuwd naar de foto's!

elianmars

Welkom hier op het forum!

Als je van de doffe achterlichten af wilt, zou je, zoals Joost al zei, voor V70 lichten kunnen kiezen.

Michel850

Zo en nu dan wat foto's  :P
Ik kon niet wachten tot eind januari en ben maar ff naar de garage gegaan om daar wat plaatjes te schieten dus excuus voor het niet glimmen van de bolide ;D

Zoals jullie zien met ik nog wel ff met de lijnolie aan de slag :P

Jimbo

Hallo Michel,

Veel plezier met je Volvo. Gaat vast en zeker lukken. Je was ook al even bij de meeting in zwolle geweest toch?

Gr.    Wieger

daytonawim

Mooi ding man, heel veel plezier er mee  ;D

breakman

hey en welkom op het forum !

wagen ziet er strak uit !! en 322 ton op de teller zijn echt een makkie voor die wagens !
Jammer dat de 850's voor '96 dat kwaaltje van die achterlichten hebben.
Als ik me niet vergis stonden er gisteren of eergisteren op marktplaats ! goed in de gaten houden ze verschijnen er regelmatig en zijn goedkoper dan bij dealer of estateservices !

in elk geval veel rijplezier gewenst  8)

pwassink

Citaat van: breakman op 30-12-2006 13:02:26

Als ik me niet vergis stonden er gisteren of eergisteren op marktplaats !

Die ene nieuwe niet, die ligt al hier !  ;D ;D

Oude matte zijn er zat .. nieuwe zie je helaas niet zo vaak ..

Estate services in obdam heeft ze wel ook de 850 variant, wel opletten dat t  >96 soort is, die zijn van
een betere (lees UV stabielere) kunstof gemaakt en blijven langer goed.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Michel850

CiteerVeel plezier met je Volvo. Gaat vast en zeker lukken. Je was ook al even bij de meeting in zwolle geweest toch?

Gr.    Wieger

Klopt alleen was ém alleen al weer snel gepeert ('t vrouke had de soep klaar staat ;D)

Michel850

Vraagje,

kun je die doffe achterlichten ook met de beroemde gekooktel ijnzaadolie op kalefateren? ???

thuur

Citaat van: Michel850 op 10-01-2007 15:09:19
Vraagje,

kun je die doffe achterlichten ook met de beroemde gekooktel ijnzaadolie op kalefateren? ???

Yep 8)

Gr ;)