300pk 2.5 20V NA forum project

Gestart door Turbobiker, 13-04-2006 18:50:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wepster

weer laten balanseren toch als je het doet doe je het goed (dat kan er dan ook wel van af bij zo'n uitgave aan een vernieuwing van die delen toch) ;D ;D ;D

Eugene

Citaat van: Jeroentjuh op 13-04-2006 19:05:39
Cilinderkop later bewerken/flowen  check
Vaste stoters ivm hogere toerentallen
Andere nokkenstokken check
Verstelbare nokkenas tandwielen
Stalen koppakking
Compressie omhoog check
Motor laten blueprinten check
DTA check
Lichter vliegwiel check
Spaghetti spruitstuk met bijpassende uitlaat check
Benzinedruk omhoog check
Andere injectoren check
Throttle bodies erop
Turbo..........check

Das nou jammer :P

If it's not blown, it sucks...

M a r c

En wie mag er dan mee rijden?  En wát als iemand 'm in elkaar rijdt....  Leuk idee hoor, maar zal in de praktijk nooit van de grond komen denk ik.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

emielC70

Ik ben ooit bezig geweest om alles uit te rekenen voor een corrado vr6.

Deze heeft standaard 190 pk. Met Dta en Throttlebodies heeft Freddy cane een andere vr6 op 256 pk weten te krijgen. Met een goed uitlaatsysteem, flowen van de kop e.d. en andere nokassen zou je dan richting 275 pk moeten kunnen maar dan praat je over een 6 cilinder blok wat standaard al 190 pk en 245 nm heeft. Volgens mij heeft een 2.5 20V standaard minder vermogen of heb ik dat verkeerd?

Overigens moest ik toen voor dta en tb's incl montage en afstellen rekenen op minimaal 7000 euro. Uitlaatsysteem reken op 1000 euro, flowen e.d. kost ook gauw 1000 denk ik dus al met al mag je blij zijn als je rond de 10.000 euro uit komt.

Vond ik toen te veel geld om in een 92er te stoppen.

Jeroentjuh

Citaat van: M a r c op 14-04-2006 10:24:57
En wie mag er dan mee rijden?  En wát als iemand 'm in elkaar rijdt....  Leuk idee hoor, maar zal in de praktijk nooit van de grond komen denk ik.

Weet ik wel zeker...  ;)

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

fearless

Citaat van: M a r c op 14-04-2006 19:10:56
Daydreaming  ;D

Is goed voor een mens.  ;D

Ik verkoop gewoon de 850 en koop een skyline.  ;)

Eugene

Citaat van: fearless op 14-04-2006 22:01:24
Citaat van: M a r c op 14-04-2006 19:10:56
Daydreaming  ;D

Is goed voor een mens. ;D

Ik verkoop gewoon de 850 en koop een skyline. ;)

Dan wel een R34 GT-R?

If it's not blown, it sucks...

The Driver


Eugene

Citaat van: The V70R Driver op 18-04-2006 14:18:08
R34 GT-R Vspec II Nür ;)

Alsof een "gewone" R34 GT-R nog niet zeldzaam genoeg is ;D

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Moet je wel met links schakelen...   :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Even weer terug on the topic,

250-275 PK behoeft geen probleem te zijn met de genoemde aanpassingen. Probleem is nog steeds om een mooi EMS te vinden die dit goed aan kan sturen.
Heb van Zippo z'n familie al wel leuk spul gezien waaronder 2.2 opel motor met om en nabij de 240 PK en een heel goed koppel. Ook Seat Motorsport blokjes die het heel leuk doen. Voor een 2.5 met deze aanpassinge moeten de genoemde vermogens dan echt geen probleem zijn. de 300 zal moeilijker worden maar ook niet helemaal ondenkbaar.

Zippo

Citaat van: Johann op 18-04-2006 14:31:07
Even weer terug on the topic,

250-275 PK behoeft geen probleem te zijn met de genoemde aanpassingen. Probleem is nog steeds om een mooi EMS te vinden die dit goed aan kan sturen.
Heb van Zippo z'n familie al wel leuk spul gezien waaronder 2.2 opel motor met om en nabij de 240 PK en een heel goed koppel. Ook Seat Motorsport blokjes die het heel leuk doen. Voor een 2.5 met deze aanpassinge moeten de genoemde vermogens dan echt geen probleem zijn. de 300 zal moeilijker worden maar ook niet helemaal ondenkbaar.

Opel heeft 265 Pk en 320 nm koppel!  :o

Eugene

Citaat van: Zippo op 18-04-2006 15:00:21
Citaat van: Johann op 18-04-2006 14:31:07
Even weer terug on the topic,

250-275 PK behoeft geen probleem te zijn met de genoemde aanpassingen. Probleem is nog steeds om een mooi EMS te vinden die dit goed aan kan sturen.
Heb van Zippo z'n familie al wel leuk spul gezien waaronder 2.2 opel motor met om en nabij de 240 PK en een heel goed koppel. Ook Seat Motorsport blokjes die het heel leuk doen. Voor een 2.5 met deze aanpassinge moeten de genoemde vermogens dan echt geen probleem zijn. de 300 zal moeilijker worden maar ook niet helemaal ondenkbaar.

Opel heeft 265 Pk en 320 nm koppel! :o

Dat zijn nog eens cijfers voor een NA ;D

hoeveel RPM draait dat blok?

If it's not blown, it sucks...

Zippo