Dashboardlampjes repareren en klokkenwinkel demonteren

Gestart door Maarten, 07-02-2004 00:24:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esveldt

1e nee, nou goed dan, misschien heel iets
2e nee, de rest allemaal wel tot aan de lampjes van de electrische ramen
3e nee, bij mij niet ieder geval

Paul

Alfred

Dank je Paul.

Of zijn ze bij jou ook niet goed?  ;D ;D ;D

Is het lampje van de parkeerlichten ook blauwig in plaats van groenig zoals de rest van de verlichting?

Groet,

Alfred

Patrick R.

Het is al een oud item, maar er komt nu wel een vraag bij mij naar boven:

Kan je van die lange steeklampjes, ook het lampje wisselen, of moet ik naar een dealer toe, om hele nieuwe te kopen?

Ik hoor verhalen van Poineer lampjes, maar is dat voor oudere type's? Ik heb een 850 van eind 94. Nieuw model dus, met afgeronde schakelaars en die witte (verbrande) steek/draai lampjes erin.
Volvo 850 GLT 2,5l 20v automaat sedan, eind 1994

Daf 33 bj1967

Amazon

Je kunt het kapotte lampje uit het houdertje halen. Even met een klein scherp tangetje.

De kleine losse lampjes die je dan bij bijv. halfords haalt kun je dan, nadat je de pootjes naar beneden hebt gebogen op de contcatpuntjes in de houder solderen.

Vereist wel een vaste hand ;D. Eerst wel even de pootjes van het lampje vertinnen voor het beste resultaat.

Zo heb ik het bij m'n 850 altijd gedaan.

Binnenkort moet ik eens aan de slag met de lampjes in de schakelaars van de raambediening van de V70. ::)
Bigger and better!

Dennis850glt

Ik heb misschien een tip voor iedereen die stoeit met het probleem van de kapottelampjes in de schakelaars/dashboard.
Op internet kun je terecht op de site van Farnell in One,
daar staan alle denkbare lampjes op die je maar nodig hebt voor het vervangen.groeten Dennis.

Patrick R.

Ik heb ze gisteren (de lange uitvoering) gekocht bij de dealer in Zwolle. We vriendelijk hoor, maar ook duur... Ik las ergens onder de 3 euro, maar ik moest € 3.585 incl btw betalen... 3x... Maar goed, alles brandt weer.

Volgende keer als er 1 stuk is ga ik toch eens zelf hobbiën. Dank voor de support!
Volvo 850 GLT 2,5l 20v automaat sedan, eind 1994

Daf 33 bj1967

Aswin

Het dashboardlampje achter het digitale klokje is kapot. Ik kan nu 's avonds de tijd en temperatuur niet meer aflezen.

Is het moeilijk dit lampje zelf te vervangen, en zo niet, hoe ga je te werk?

thuur

Bovenkant dashboard loshalen, duidelijke instructies op het forum te vinden. De eerste keer heeft het me 15 minuten gekost, nu gaat het in 10 minuutjes. Terugmonteren: zelfde tijden.

Dan de klokkenwinkel eruit (2 beugels en 2 (of 3?) stekkers losmaken), en dan meteen ALLE lampjes vervangen. De reden hiervoor kun je raden ;)

Let wel: het zijn 12 Volt, 3 Watt lampjes, geen 5 Watt. Even zoeken dus bij je automaterialenhandel..


Suc6!


Gr 8)

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Dennis850glt

#54
Lampjes zijn ook te bestellen bij Farnell in one in Utrecht,  een electronica groothandel  telefoonnummer  030-2417373,  bestelnummer  is  141-355.  kosten 0.80 eurocent. zelf al meerdere lampjes vervangen, doen het weer als de brandweer!!! zelfs de controle van de lambdasonde.

rberge

Even een vraag aan Mehn over die foto reportage; waarvoor zijn die "sneaky switches" bij de speakers? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
345 GLS '81 / ..... / 850 GLT 2.5 20V lpg '92 / V70 TDI-A '98 / . / 850 T5R-A '96

mehn

Citaat van: rberge op 28-08-2005 14:40:43
Even een vraag aan Mehn over die foto reportage; waarvoor zijn die "sneaky switches" bij de speakers? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Sneaky switches  ???

Die rode en zwarte schakelaar bedoel je? De rode is aan/uit en de zwarte heeft met de noise reductie te maken van de speaker die daar zit.
En wat dat dan voor een speaker is...die van het navigatiesysteem  ;)

Daarom zitten er links en rechts ook geen gewone speakers in het dashboard, maar quartz tweaters.
Tis niet de mooiste oplossing, ik zou het zo iig niet gemaakt hebben, maar daar dacht een van de vorige eigenaren anders over  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

#57
Heb je geen computer in de garage staan dan :o ???




Gewoon printen die hap!


Gr 8)

thuur

Er zitten 4 3Watt lampjes in. De rest is 1,2Watt en een stuk kleiner van formaat (ook de houders). Bovendien zitten deze lampjes erin gesoldeerd.

Met die 1,2Watt lampjes kun je nog wat goochelen als er eentje defect is. Tenminste ik heb er zeker 3 inzitten waar mijn auto niet van voorzien is: knipperende pijl automaat (heb handbak), een plek achter een zwart schermpje (?) en eentje van de SRS (heb geen luchtzakken).


Gr 8)

mehn

Citaat van: thuur op 30-08-2005 21:19:43
Bovendien zitten deze lampjes erin gesoldeerd.

Waar zitten de lampjes in gesoldeerd?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: