Volvohead

Gestart door volvohead, 01-02-2007 16:17:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvohead

Ben ook nieuw hier, supersite veel info van drop en forget steel (de echte hobbyisten) ben er zelf ook een, het enige wat mij niet lukt is een band om de velg leggen..............!
Op verzoek:

Ik ben in het bezit van een Bornit paarse metallic 850 GLT (een gewone dus) met: stoelverwarming, ECC, automaat, zo,n grote radio met  een alpine cd wisselaar (ja, ja met speciale draad en stekker), half leer, cruise control, trekhaak 13 polige stekker etc etc eigenlijk alle denkbare opties.
Ik heb de auto aangeschaft via PG auto's in Papendrecht wat ik tot nu toe nog steeds niet verkeerd vind, in tegenstelling van anderen, hoewel, de mannen gaan steeds commercieler, en voor de hobbyist (ja inderdaad, mijn 850 is gelijk mijn hobby) is er bijna geen redelijke 850 meer weg te halen, ze worden gewoon duur (de auto,s, het onderhoud is nog wel te doen), en er valt weinig meer te onderhandelen, jammer.
Ben lid van de volvo 850 club, onder het motto, liever een ster in m,n voorruit dan op m,n motorkap, want als ik een mercedes wil rijden bel ik wel een taxi.
Ik heb de neiging om het gebruik van de auto (wel nadat de motor goed opgewarmt is)  soms tot 1 op 4 a 3 op te laten lopen, rijden met die bak dus, oftewel probeer als een kanon weg te schieten bij die stoplichten.
In de vakanties hangt er een 1500 kilo zware caravan achter de auto en dat kan hij ook redelijk (niet overdreven) aan, hij heeft in trekkracht soms wat tekort, verhouding gewicht caravan tegenover het (beladen) voertuig is goed te noemen, hij maakt geen capriolen, ook niet bij inhalen of bij hard voorbij gierende vrachtwagens. 
Ik heb al wat narigheden gehad, te noemen: de airco motor stopte er mee, wat als oorzaak een kapotte magneet schakelaar was (PG auto's heeft dit op zeer goedkope wijze opgelost GRATIS!!!) , stabilisatorstangetjes moesten worden vervangen (rammelen op de kasseien), kromme remschijven achter vervangen, distributie vervangen,  keuzeschakelaar automaat recentelijk vervangen heb nu dus een motorelectronica/brandstofsysteem storing (sjips!!!!)........maar goed ik had het over een hobby, en een hobby mag geld kosten, ik doe overigens alles zelf aan de auto als ik het idee heb dat ik het kan (distributie kan je beter laten doen ivm de garantie)
Ik heb nog erg veel te leren over mijn 850 hoewel ik ook al kan bogen op twee jaar sleutelervaring aan mijn auto, en ik vind het nog steeds een varldfordon (zweeds voor wereldvoetuig)!!!!!!!!!!!!!!

En ik ben misschien wel de oudste deelnemer aan het forum (47) en heb ik een voorliefde voor muziek van Rammstein en verder alles wat harder klinkt als 120 dcibel


Verder begin ik overal aan (sleutelklus) en het lukt mij meestal ook wel, zeker met jullie info achter de hand!

VOLVOHEAD

HeinT5R

#1
Leuk......maar uh niet geheel onbelangrijk.
Wat voor auto rijdt je. ;D

Ja dit ziet er beter uit  ;)


volvohead

Volvo 850, 2,5, 20V uit 94, met alles erop en eraan!! inclusief winterbanden en skibox!

FGG

Normaal gesproken is wat info over je auto(wens) toch wel even leuk. En wie je bent en zo.

Maar: welkom op 't Forum!

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

The Saint

Citaat van: FGG op 02-02-2007 13:42:10
Normaal gesproken is wat info over je auto(wens) toch wel even leuk. En wie je bent en zo.

Maar: welkom op 't Forum!

FGG

Da's inmiddels 'goedgemaakt'!

Welkom op het forum Volvohead, en ik weet cker dat je hier lang niet de oudste bent!
No shirt no shoes, no pinball

Frans Harkema

Citaat van: The Saint op 02-02-2007 18:23:59
en ik weet cker dat je hier lang niet de oudste bent!

Wie is dat dan wel?   :eusa_think:

Misha

Ik zie nog steeds regelmatig een Sinterklaas voorbij komen... Die zal dus wel het oudste zijn..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

The Saint

Citaat van: Frans Harkema op 02-02-2007 18:37:36
Citaat van: The Saint op 02-02-2007 18:23:59
en ik weet cker dat je hier lang niet de oudste bent!

Wie is dat dan wel?   :eusa_think:

DAT weet ik weer niet...

Dat R ouderen ZIJN is een feit: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17344.0 (vers van de pers..)

Zie ook de "aankomende verjaardagen" bijvoorbeeld..
No shirt no shoes, no pinball