Wil een 850 kopen wat is beter een automaat of een H5

Gestart door Jos 850, 10-03-2007 18:56:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: Turbobiker op 11-03-2007 10:04:33
Op de rollenbank staat een AT in de lockup...

maakt dat dan wat uit op het afgegeven vermogen.  ???

haRtV70R

Citaat van: Ludo op 11-03-2007 10:13:22
Citaat van: Turbobiker op 11-03-2007 10:04:33
Op de rollenbank staat een AT in de lockup...

maakt dat dan wat uit op het afgegeven vermogen.  ???
Wel op vermogen aan de wielen ja. Dan is er een 'vaste verbining' tussen moter en wielen...
[move][/move]

Emiel

Citaat van: Rudi op 11-03-2007 10:10:04
Als je echt consequent bent als sportieve rijder koop je M3 of RS ;)

*zoekt dekking*

:eusa_dance:

Turbobiker

Citaat van: Ludo op 11-03-2007 10:13:22
Citaat van: Turbobiker op 11-03-2007 10:04:33
Op de rollenbank staat een AT in de lockup...

maakt dat dan wat uit op het afgegeven vermogen.  ???

:eusa_doh:

Tuurlijk. Als de bak slipt heb je extra aandrijfverliezen en dus minder vermogen op straat (en in dit geval de rollenbank)

(en dit was niet in tegenspraak met jouw eerdere opmerking, want bij hogere snelheden heb je dus geen extra verliezen in de praktijk omdat de bak dan ook in LU staat.)
De Tussenpaus

Ludo

Citaat van: haRtV70R op 11-03-2007 10:14:39
Citaat van: Ludo op 11-03-2007 10:13:22
Citaat van: Turbobiker op 11-03-2007 10:04:33
Op de rollenbank staat een AT in de lockup...

maakt dat dan wat uit op het afgegeven vermogen.  ???
Wel op vermogen aan de wielen ja. Dan is er een 'vaste verbining' tussen moter en wielen...

het vermogen werd gemeten aan de wielen.
dus in lockup is een perfecte vergelijking.  ;)

Johann

Citaat van: Rayman op 11-03-2007 10:10:47AT/MT; het is mij persoonlijk om het even; ik vind beide transmissies even prettig om mee te rijden.

Ik irriteer mij kapot aan de slip. Is die er niet dan zou ik ook wel weer voor een automaat kiezen.
Beste automaat gereden is nog steeds van de Honda Shuttle. Deze automaat zat vrijwel geen slip op en schakelde lekker direct en snel.
Gekke is ook als je in een ander merk auto stapt waar eenzelfde soort Aisin-Warner bak in zit dat deze dan vaak directer hun werk doen dan bij de Volvo's.
Het lijkt er op dat Volvo zelf degene is die zegt hoe zo' bak moet schakelen.

Turbobiker

Citaat van: Rudi op 11-03-2007 10:10:04
@Lars,waarom niet?Ik heb 330PK en dat gaat al 180K goed. :police:

Dat zeg ik ook niet, alleen als jij nog een stuk verder wil, dan ga je te veel vragen van de AT

Citaat van: Rudi op 11-03-2007 10:10:04
En Volvo en topsport...tsja ;D 

Als je echt consequent bent als sportieve rijder koop je M3 of RS ;)

*zoekt dekking*

???

Zelfs Seat (FWD) rijdt die BMWtjes zoek ::)


(en die RS haalt het niet bij een M3, dus het moet zijn: 'Als je echt consequent bent als sportieve rijder koop je M3 of een Porsche RS ) ::)
De Tussenpaus

haRtV70R

Citaat van: Ludo op 11-03-2007 10:16:52
Citaat van: haRtV70R op 11-03-2007 10:14:39
Citaat van: Ludo op 11-03-2007 10:13:22
Citaat van: Turbobiker op 11-03-2007 10:04:33
Op de rollenbank staat een AT in de lockup...

maakt dat dan wat uit op het afgegeven vermogen.  ???
Wel op vermogen aan de wielen ja. Dan is er een 'vaste verbining' tussen moter en wielen...

het vermogen werd gemeten aan de wielen.
dus in lockup is een perfecte vergelijking.  ;)

Klopt, op rollenbank idd, maar in de praktijk is dat alleen op hoge snelheid.. dus bij een sprintje gaat de vergelijking mank.. ;)
[move][/move]

Turbobiker

Citaat van: haRtV70R op 11-03-2007 10:20:17
Citaat van: Ludo op 11-03-2007 10:16:52
Citaat van: haRtV70R op 11-03-2007 10:14:39
Citaat van: Ludo op 11-03-2007 10:13:22
Citaat van: Turbobiker op 11-03-2007 10:04:33
Op de rollenbank staat een AT in de lockup...

maakt dat dan wat uit op het afgegeven vermogen.  ???
Wel op vermogen aan de wielen ja. Dan is er een 'vaste verbining' tussen moter en wielen...

het vermogen werd gemeten aan de wielen.
dus in lockup is een perfecte vergelijking.  ;)

Klopt, op rollenbank idd, maar in de praktijk is dat alleen op hoge snelheid.. dus bij een sprintje gaat de vergelijking mank.. ;)

Psies...
De Tussenpaus

Ludo

Citaat van: haRtV70R op 11-03-2007 10:20:17
Klopt, op rollenbank idd, maar in de praktijk is dat alleen op hoge snelheid.. dus bij een sprintje gaat de vergelijking mank.. ;)

ook deze aanname is al eerder verworpen:

Citaat van: Ludo op 10-03-2007 23:51:49
waarom zien we dit in praktijk nooit?. 

Citaat van: elianmars op 11-03-2007 00:27:19
Ik ben alleen nog steeds geen wagen tegen gekomen die onze "trage ouwelullen-automaat" er uit trekt bij de verkeerslichten  :eusa_whistle:


haRtV70R

Citaat van: Turbobiker op 11-03-2007 10:21:45
Citaat van: haRtV70R op 11-03-2007 10:20:17
Citaat van: Ludo op 11-03-2007 10:16:52
Citaat van: haRtV70R op 11-03-2007 10:14:39
Citaat van: Ludo op 11-03-2007 10:13:22
Citaat van: Turbobiker op 11-03-2007 10:04:33
Op de rollenbank staat een AT in de lockup...

maakt dat dan wat uit op het afgegeven vermogen.  ???
Wel op vermogen aan de wielen ja. Dan is er een 'vaste verbining' tussen moter en wielen...

het vermogen werd gemeten aan de wielen.
dus in lockup is een perfecte vergelijking.  ;)

Klopt, op rollenbank idd, maar in de praktijk is dat alleen op hoge snelheid.. dus bij een sprintje gaat de vergelijking mank.. ;)

Psies...

:eusa_naughty: He! je bent het met me eens!! Dat kan nooit kloppen.. ::) ;D ;D ;D ;D
[move][/move]

Turbobiker

Citaat van: Ludo op 11-03-2007 10:23:24
Citaat van: haRtV70R op 11-03-2007 10:20:17
Klopt, op rollenbank idd, maar in de praktijk is dat alleen op hoge snelheid.. dus bij een sprintje gaat de vergelijking mank.. ;)

ook deze aanname is al eerder verworpen:

Citaat van: Ludo op 10-03-2007 23:51:49
waarom zien we dit in praktijk nooit?. 

Citaat van: elianmars op 11-03-2007 00:27:19
Ik ben alleen nog steeds geen wagen tegen gekomen die onze "trage ouwelullen-automaat" er uit trekt bij de verkeerslichten  :eusa_whistle:

Laatste opmerking gaat natuurlijk niet op. Ligt er gewoon aan tegen welke wagens je sport en ook met AT is de 850 ronduit snel, zelfs makkelijker snel.

Andere opmerking raakt ook kant nog wal. Het systeem zit zo in elkaar dat je aandrijfverlies hebt. In de praktijk is dat misschien 20pk, maar dan nog hebben de meeste 850's meer dan voldoende vermogen...
De Tussenpaus

haRtV70R

Citaat van: Ludo op 11-03-2007 10:23:24
Citaat van: haRtV70R op 11-03-2007 10:20:17
Klopt, op rollenbank idd, maar in de praktijk is dat alleen op hoge snelheid.. dus bij een sprintje gaat de vergelijking mank.. ;)

ook deze aanname is al eerder verworpen:

Citaat van: Ludo op 10-03-2007 23:51:49
waarom zien we dit in praktijk nooit?. 

Citaat van: elianmars op 11-03-2007 00:27:19
Ik ben alleen nog steeds geen wagen tegen gekomen die onze "trage ouwelullen-automaat" er uit trekt bij de verkeerslichten  :eusa_whistle:

Met wie heb je die sprinjes getokken dan? Met een astra 1.6? :evil:

;D
[move][/move]

Turbobiker

De Tussenpaus