diesel-belasting-verhoging??

Gestart door why-not, 23-03-2007 11:38:55

Vorige topic - Volgende topic

T5turbo

Of gewoon verhuizen zoals ik.
Woon nu in Finland. Wegenbelasting is hier 120 euro per jaar voor een ieder. :eusa_dance:
Diesel en bezine is hier gemiddeld 25 cent goedkoper dan in NL.
Helaas doen ze hier niet aan LPG >:(
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

FGG

Citaat van: ed op 23-03-2007 13:39:06
Citaat van: FGG op 23-03-2007 13:01:11
Diesel rijden is altijd duurder dan LPG rijden in een vergelijkbare auto. De prijs van een liter diesel is ruim 2x hoger dan de prijs van een liter LPG dus de diesel zal dus 2x zuiniger moeten rijden om qua brandstof voordeliger te zijn. De Octavia diesel reed 1:18, de huidige 1:10...

Echnie. Ik heb een V70R op LPG gehad, en daar liep ik op leeg. De S60 is een heel stuk voordeliger in onderhoud. En ja ze hebben beiden even veel gelopen. De S60 zelfs meer.

Ik zei vergelijkbare auto's. Wanneer ik een V70R wil vergelijken komt een S60 D5 niet echt in me op, heel vreemd.
Wat verbruikte de V70R en wat verbruikt de S60?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Citaat van: FGG op 23-03-2007 13:12:47
De huidige Skoda waar ik nu in rijd, ja. Hoezo?

Lekker zuinig zo'n diesel dus ;)
Ander blok (2.0?)

Marc O.

Citaat van: mehn op 23-03-2007 11:41:54
Citaat van: why-not op 23-03-2007 11:38:55
(wegenbelasting of de accijns verhogen)??

Het eerlijkst zou het zijn als ze de accijns zouden verhogen. Waarschijnlijk zal de houderschapsbelasting dus wel omhoog gaan.

Precies, en daarna de accijns. Word je 2x gen@@id  >:(
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Citaat van: )()()sT op 23-03-2007 13:59:04
Citaat van: FGG op 23-03-2007 13:12:47
De huidige Skoda waar ik nu in rijd, ja. Hoezo?

Lekker zuinig zo'n diesel dus ;)
Ander blok (2.0?)

De diesel was een 1.9tdi, 1:18 (1:17,7 om precies te zijn)
De LPG rijd 1:10

)()()sT

Oooooww... ik dacht dat je nu ook TDI reed  :eusa_whistle:
Nu ben ik weer bij ;)

Een vriend van me krijgt dit weekend zo'n Octavia RS tdi, leuk speelgoed als auto van de zaak  :eusa_shifty:

FGG

Citaat van: )()()sT op 23-03-2007 14:30:32
Oooooww... ik dacht dat je nu ook TDI reed  :eusa_whistle:
Citaat van: FGG op 23-03-2007 12:30:15
Ik heb zojuist 4 jaar dieselen met de vorige Octavia achter de rug (152000km), nu een Octavia op LPG.

;)

Citaat van: )()()sT op 23-03-2007 14:30:32
Een vriend van me krijgt dit weekend zo'n Octavia RS tdi, leuk speelgoed als auto van de zaak  :eusa_shifty:
:eusa_drool:

Hans Duiven

In Duitsland gaat men straks dieselvoertuigen weren uit de (grotere) steden.

Er komen 3 verschillende labels voor de mate van diesel-vervuiling.
Afhankelijk van het toegewezen label mag je: wel, niet, of bepaalde uren in een stad rijden.

Hans

BenC70ES

Citaat van: FGG op 23-03-2007 13:48:36
Diesel rijden is altijd duurder dan LPG rijden in een vergelijkbare auto. De prijs van een liter diesel is ruim 2x hoger dan de prijs van een liter LPG dus de diesel zal dus 2x zuiniger moeten rijden om qua brandstof voordeliger te zijn. De Octavia diesel reed 1:18, de huidige 1:10...

Echnie. Ik heb een V70R op LPG gehad, en daar liep ik op leeg. De S60 is een heel stuk voordeliger in onderhoud. En ja ze hebben beiden even veel gelopen. De S60 zelfs meer.

Ik zei vergelijkbare auto's. Wanneer ik een V70R wil vergelijken komt een S60 D5 niet echt in me op, heel vreemd.

Ik denk dat Ed het hier voornamelijk op onderhoudskosten heeft, maar dat had volgens mij ook niks met de LPG te maken... ik denk dat Ed gewoon een beetje pech had met zijn V70R.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ed

Citaat van: BenC70ES op 23-03-2007 23:49:28
Citaat van: FGG op 23-03-2007 13:48:36

Ik denk dat Ed het hier voornamelijk op onderhoudskosten heeft, maar dat had volgens mij ook niks met de LPG te maken... ik denk dat Ed gewoon een beetje pech had met zijn V70R.
Klopt, het ging me alleen om de onderhoudskosten. Die zouden theoretisch voor de V70 niet hoger moet zijn dan de S60, dus wel vreemd dat je het vreemd vind!
De S60 loopt 1:15 en de V70 1:7,5. In wegenbelasting is de V70 in het voordeel, zo'n 30 euro  in de maand, maar het onderhoud was aan de V70 wel erg veel meer. Ik schat (heb de S60 nog niet zo lang) ongeveer 800-1000 euro per jaar.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

why-not

maar effe -ON Toppic- weer,
ik heb het nu weer ergens gelezen dat ze (PVDA staatssecretaris van verkeer ofzo) dieselrijden duurder willen maken.
Is toch van de zotte, die motoren zijn tegenwoordig hartstikke goed en met een filtertje erop ook een stuk schoner.

@ T5turbo: zou wel een drukke bedoeling worden in Finland als we met z´n allen naar daar verhuisden, zit je toch ook niet echt op te wachten ;)

FGG

Citaat van: why-not op 26-03-2007 10:32:03
Is toch van de zotte, die motoren zijn tegenwoordig hartstikke goed en met een filtertje erop ook een stuk schoner.

Klopt! En waar kiest de consument dan voor en waar kiezen de werkgevers voor? En waar moet je dan als overheid gaan melken? :eusa_think:

:eusa_whistle:

de boekhouder

Dat er geld binnen moet komen kan ik begrijpen (over de hoeveelheid kunnen we onze twijfels hebben). Maar praat de burger geen schuldgevoel aan mbt het milieu. Belast gewoon naar gebruik.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

-D©©©L-

Citaat van: de boekhouder op 26-03-2007 12:13:35
Belast gewoon naar gebruik.

Dat doet men al jaren... dus dat grapje gaat niet meer op.

Kyoto verdrag is onzin, maar verder best een leuke kapstok om allerlei heffingen aan op te hangen.
Ik snap het nie, je betaald meer dan 60% belasting over je zogenaamde "PC-Hoofdstraat trekker"; roetfilter verplicht !
Je betaald nog een keer grof belasting over de brandstof die er in gaat.
Wat is dat nou voor geneuzel over milieu, het is gewoon geldklopperij omdat een paar kleinburglijke ambtenaren zich geintimideerd voelen in hun opel corsa.
Nog even en ik ga een 30 jaar oude Unimog rijden  :evil: 8) voor de kleine boodschappen ;D....geen roetfilter, rooie diesel, geen wegenbelasting en nooit meer last van opdrukkende "petjes" in hun polyesther-mobiel.
Ben ik ook gelijk af van het parkeer probleem want hij mag gewoon in het centrum op de stoep staan.
Als ze dan toch een probleem willen met de PC-hoofdstraat trekkers, dan kan ik er maar beter gewoon 1 gaan rijden ?
Hergebruik is erg millieu vriendelijk.  :eusa_clap:

pwassink

Citaat van: -D©©©L- op 14-06-2007 21:09:54
Citaat van: de boekhouder op 26-03-2007 12:13:35
Belast gewoon naar gebruik.

Dat doet men al jaren... dus dat grapje gaat niet meer op.

Kyoto verdrag is onzin, maar verder best een leuke kapstok om allerlei heffingen aan op te hangen.
Ik snap het nie, je betaald meer dan 60% belasting over je zogenaamde "PC-Hoofdstraat trekker"; roetfilter verplicht !
Je betaald nog een keer grof belasting over de brandstof die er in gaat.
Wat is dat nou voor geneuzel over milieu, het is gewoon geldklopperij omdat een paar kleinburglijke ambtenaren zich geintimideerd voelen in hun opel corsa.
Nog even en ik ga een 30 jaar oude Unimog rijden  :evil: 8) voor de kleine boodschappen ;D....geen roetfilter, rooie diesel, geen wegenbelasting en nooit meer last van opdrukkende "petjes" in hun polyesther-mobiel.
Ben ik ook gelijk af van het parkeer probleem want hij mag gewoon in het centrum op de stoep staan.
Als ze dan toch een probleem willen met de PC-hoofdstraat trekkers, dan kan ik er maar beter gewoon 1 gaan rijden ?
Hergebruik is erg millieu vriendelijk.  :eusa_clap:

Gaaf idee ..

Voor meer onderbouwde info : http://nl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Unimog

Voor degenen die niet weten hoe zo'n apparaat eruitziet..

Oeh deze kan ik jullie ook niet onthouden, duidelijk een liefhebber !  :eusa_clap: :

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂