Jeroen en V70

Gestart door Ricardo, 25-03-2007 20:03:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ricardo

Krijg iets heel anders te horen bij de dealer.

Scooby Doo

Bij de dealer is dit allemaal nogal onmogelijk, omdat de mensen die zo'n operatie nog aan hun auto van 10j oud willen uitvoeren, dit meestal zelf doen, omdat bij hen de prijs onbetaalbaar is. Het is voor de dealer interessanter om de nieuwe autootjes onderhoud te geven. :eusa_wall:
Puppy Power!!!

Ricardo

Ik weet dat dat bij veel dealers zo is maar bij de mijne echt niet hoor. Degene die eraan werkt geeft me heel eerlijk advies alleen wat ingewikkeld voor iemand die er niet zo veel van kent. Hij heeft dit alleen nog nooit gedaan en is wat bang ervan door die variabele nokkenassen die volgens hem wel gestuurd worden. De elektronische gas zou al geen probleem als de inlaatcollector mee wordt vervangen.

Scooby Doo

De kop van je oude blok overzetten misschien een optie?
Ik weet niet, ik zit nu gewoon een beetje luidop mee te denken.

Suc6 in elk geval.
Puppy Power!!!

BenC70ES

Mja, dat durft ik ook niet zeggen...  denk dat je inderdaad beter voor een kop zonder variabele nokkenassen. En zowieso beter één met hydraulische gezien de LPI.  Je wilt er toch een andere motor insteken, dus dan beter ineens één waar je het minste 'last' mee gaat hebben.

Ik dacht dat Johann eens had gepost dat er ook wat verschil inzit kwa koelkanalen,  maar dacht dat die van de SDM ook een nieuwer blok is met een oudere kop.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ricardo

Die oude 2.5T blokken vind je echt nergens. Ik denk niet dat de motor die er nu inzit het eeuwige leven nog gaat hebben.

Eugene

Citaat van: Ricardo op 30-01-2008 21:39:17
Die oude 2.5T blokken vind je echt nergens. Ik denk niet dat de motor die er nu inzit het eeuwige leven nog gaat hebben.

2.3 T-5 erin dan?

If it's not blown, it sucks...

Ricardo

Komen ook weer extra kosten bij, software opnieuw aanpassen en weet ik wat nog. Om nog maar te zwijgen over de verschillende motorsturingen. Ik weet niet hoe het nu zit, maar de dealer steekt het liefste een V70 blok erin. Volgens jullie is daar geen verschil tussen maar toch zijn ze daar niet zo scheutig op.

Kan nog steeds mijn blok laten maken, maar als dat dan weer zou zijn opengeweest zou ik niet alleen nieuwe drijstangen en 1 of meerdere nieuwe pistons moeten hebben. Maar zou ik hem volgens wat ik mij heb laten vertellen best laten boren om geen zwarte rook en olieverlies te hebben. Dan kom je waarschijnlijk wel heel dicht in de buurt van de prijs van een nieuw onderblok.3500€ dat is.

Misschien kan ik beter eens in Goes horen of ik als clublid 20% korting heb op een ruilblok. Zou wel een leuke korting zijn.

Ricardo

Ok nieuws. Getik is vanzelf verdwenen. Kan dus geen kromme drijfstang zijn geweest. Even gewacht om dit te posten omdat ik bang was dat het getik wel zou terugkomen niet dus. Geen idee wat er aan de hand kan geweest zijn. Plots was het geluid verdwenen. Ben nu dus zo blij als een klein kind. Heb op het punt gestaan om een nieuwe auto te kopen, wou ook een nieuwe motor kopen. Gelukkig dat ik dit dus allemaal niet gedaan heb.

Geen idee wat er nu aan de hand kan geweest zijn maar is dus lekker goedkoop opgelost. Onderstussen dikke 1000 tikloze kms gedaan met smile van hier tot ginderachter.


Heb de auto gelijk een onderhoud gegeven en terug ingeschreven. Ook eindelijk de grote remmen erop gehangen wat remmen die toch fijn.  Fijnere auto's bestaan er toch echt niet he.

Ben een gelukkige V70 bezitter!

M a r c

Ik wil je niet bangmaken, maar als het écht een kromme drijfstang is (en daar lijkt het wel op), dan is het getik nu hoogstwaarschijnlijk verdwenen omdat de drijfstang een stuk uit één van de 'spiegels' van je krukas heeft gesleten... dus draait nu weer vrij rond maar is wel krom....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

 ;D ;D

Zeg ik toch, gaat vanzelf over..   :eusa_doh:

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Ik zal vanavond wel even een foto plaatsen van een krukas die ik net weer even uit de container gevist heb.
Deze heeft ook doorgereden nadat de tik verdwenen was..

Hm, waarom ligt ie dan in de ton?  :eusa_think:

M a r c

omdat het nu 2 krukassen zijn?  :eusa_whistle:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Laserblue

Citaat van: M a r c op 18-02-2008 19:03:17
omdat het nu 2 krukassen zijn?  :eusa_whistle:

maar dat is toch juist goed?
dubbele bovenliggende nokkenassen  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*