850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

even resetten en kijken wanneer die terug komt?

Off topic, mooie achtergrond, heb ik ook ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ludo

Citaat van: )()()sT op 02-10-2012 19:28:02
De roffels roffelen nog steeds lekker door. De 850 heeft nog steeds die forse waterlekkage. Ik moet een keertje de brug op ermee, want ik weet werkelijk niet waar het vandaan komt. Ook bij stilstand van een paar dagen blijft ie lekken.

Na een paar dagen nog lekken, dan is het maar een klein lekje, óf je hebt héél erg grote druk op het systeem.
Al eens de dop afgedraaid na een dag stilstand?.
Verder zitten er maar een paar slangen op voor het koelsysteem, kan dus nooit moeilijk zoeken zijn.  ;)

JeffreyC

Citaat van: Ludo op 02-10-2012 21:05:00
Citaat van: )()()sT op 02-10-2012 19:28:02
De roffels roffelen nog steeds lekker door. De 850 heeft nog steeds die forse waterlekkage. Ik moet een keertje de brug op ermee, want ik weet werkelijk niet waar het vandaan komt. Ook bij stilstand van een paar dagen blijft ie lekken.

Na een paar dagen nog lekken, dan is het maar een klein lekje, óf je hebt héél erg grote druk op het systeem.
Al eens de dop afgedraaid na een dag stilstand?.
Verder zitten er maar een paar slangen op voor het koelsysteem, kan dus nooit moeilijk zoeken zijn.  ;)

Maar het vinden is wel vrij lastig als de auto op bokken staat en jij ligt op de grond om aan de achterkant van de motor naar een lek te zoeken ::)
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

Ludo

Als je op de grond gaat liggen, is het inderdaad moeilijk(er).  ;D

)()()sT

Dan zie je dus dit:

Het onderblok is nat, maar ik kan nis van sporen op de waterbuis zien. Koppakking lijkt ook wat zweterig.

:eusa_shifty:

Ludo

Vloeistoffen kunnen een aardige (om)weg nemen hoor.
De plaats waar het nat is, is lang niet altijd waar de lekkage zich bevind.

JeffreyC

Dat klopt, al vaker meegemaakt. Het lijkt achter 1 van die plaatjes ( die op het blok geschroefd zitten ) vandaan te komen, maar het complete blok is aan de achterkant nat en het is gewoon slacht te zien zonder brug.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

)()()sT

Hij lekt dus wel degelijk ergens (duhh), want gisteravond floepte mijn koelvloeistoflampje weer aan. Toen ik thuis dus eventjes checkte met warme motor voelde ik dat de bovenste koelwaterslang helemaal niet hard was. De druk in het systeem verdwijnt dus ergens. Spoedig even op een put of brug ermee.

Vandaag weer met de R naar het werk, het lambdalampje is tot net weer uitgebleven.

R o b

Sterkte ermee Joost!

Ludo

Citaat van: )()()sT op 04-10-2012 08:48:02
Toen ik thuis dus eventjes checkte met warme motor voelde ik dat de bovenste koelwaterslang helemaal niet hard was.

Een thermostaat die dicht blijft?.
Je hebt er toch niet zo'n ouwe grijze dop op zitten?.
Wissel de dop anders een om met die van de R, ook al zit er een groene op.

)()()sT

Nee die was open, de slang was heet maar niet zo hard als normaal.
Ik ga dit weekend ff een put in, en anders even een brug ritselen voor komende week. En een groene dop.
Als ie warm is ruik je de warmte van de motor ook als je de auto parkeert, maar deze geur ruikt ook naar koelvloeistof.

)()()sT

Vandaag ook maar even koeriertje gespeeld. Mijn achterbuurvrouw (toevallig een klasgenootje van vroeger) heeft, na het bij mij gezien te hebben, ook besloten aan te laten bouwen. Natuurlijk wilde ze dezelfde pui als bij ons. Aangezien ik deze had laten maken bij een timmerfabriek in de buurt van een niet nader te noemen forummer (;D) waar ik op maandag vaker werk vandaag het ding maar meegenomen richting het zuiden.

Weer iemand gelukkig gemaakt  :eusa_angel:

elianmars

En je nam dat kozijn op je schouder en sjouwde het naar de buurvrouw?  :o  ;D

rovelra

We hebben net de 850 hier op de put gehad om te kijken waar de waterlekkage nu precies vandaan komt !
Na eerst het blok eens goed gepoetst te hebben met remmenreiniger en wat doekjes hebben we de lekkage kunnen traceren.

Joost zal jullie de oorzaak straks zelf vertellen en toelichten met foto's...........

thuur