850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 30-08-2010 19:51:22
Net even de ECU en aanverwanten uitgelezen, is onderstaande melding nou dé code van de alom bekende defecten in de ABS controller?:
ABS-443 Pump Motor Electrical or Mechanical fault   

Zo ja, dan is het de tweede keer  ;D

Ik heb 'm uiteraard even gereset, eens kijken wat ie morgen doet  :eusa_pray:

Gisterochtend de auto gestart, en natuurlijk brandde de ABS en Tracs lampjes weer vrolijk naar mij, 's middags ook.

Vanmorgen reed ik echter weg, niks geen lampjes  ???
Je zou toch zeggen dat zo'n "permanente" foutcode het lampje altijd zou moeten laten branden na een optredende fout?

thuur

443 is geen permanente fout. Zodra er weer contact met de pomp is, verdwijnt het lampje. (Maar niet de foutcode!)

Gr :D

)()()sT

Oeps... hoorde een hoop geklapper.

;D

rogerV701998

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

)()()sT

Morgen gelijk langsrijden. Ik zag het vanmorgen al, maar heb tot 6 uur in Venlo op de bouw gezeten.
Die ruit kost mijn eigen risico..... geloof ik  :angel:

Thys

Citaat van: )()()sT op 01-09-2010 19:16:16
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2010/diverse/c346702f.jpg

;D

Mooi werk man ;D

Die strip zit bij mij over de volle breedte vastgekit, die krijgt de Hulk nog niet los. :D

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 01-09-2010 19:16:16
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2010/diverse/c346702f.jpg

;D
Euh.... ze hadden de ruit toch net vernieuwd ?  Vermeld de naam van dat bedrijf even als je wilt Joost, dan weet ik waar ik niet heen moet gaan ;D :evil: ;D

)()()sT

Morgen wat foto's van de bezigheden van deze middag. De wagen rijdt lekker met de nieuwe blaasbuis  8)

elianmars

MikeyQR

Citaat van: )()()sT op 04-09-2010 21:57:11
http://img403.imageshack.us/img403/148/boostftwko5dw2.jpg

Morgen wat foto's van de bezigheden van deze middag. De wagen rijdt lekker met de nieuwe blaasbuis  8)

Zo goed als die nu blaast heeft die nog nooit gedaan ;D

Taranis

Morgen wat foto's van de bezigheden van deze middag. De wagen rijdt lekker met de nieuwe blaasbuis  8)

Het is inmiddels morgen dus kom maar op :P

)()()sT

Citaat van: elianmars op 04-09-2010 21:59:01

Gejat van een ander forum?  :eusa_whistle:

Het is dus allemaal gelukt met de turbo?

Ja, ik vond het zo'n leuk plaatje en het is gelukt  8)

Na vrijdagmiddag het heugelijke nieuws gehoord te hebben dat er gistermiddag gebruikt gemaakt kon worden van een brug bij Rogé de stoute schoenen aangetrokken en aan de turbowissel begonnen.
Op het programma stond dus de turbo vervangen vanwege die verveldende rommel in mijn koelsysteem (hopelijk is het de turbo, maar...  :eusa_pray:) en het vervangen van de pakkingen van het uitlaatspruitstuk.

Na korte tijd lag de oude turbo eraf:

Vervolgens verder met het demonteren van het spruitstuk omdat ik toch zachtjes wat "flubber"geluiden hoorde als ik gasgaf.
Dat het vervangen van de pakkingen geen overbodige luxe was  bleek al gauw  ;D:

Erna schrokken we toch wel... in het uitlaatgedeelte van het spruikstuk zitten haarscheuren in de aanhechting van de "ster"   :eusa_shifty:

Navraag bij de hulptroepen van dit forum leerde dat bijna alle spruitstukken dat hebben. Het was daarnaast ook zaterdagmiddag dus het spruitstuk met nieuwe pakkingen teruggemonteerd.... Hopende op een goede afloop ;)

Hoog en droog, heel handig 4 handen in plaats van 2 ook:

Koekoek  ;D

Bijna klaar voor montage, gelijk de vacuümslangen vernieuwen:

En daar zit ie weer:

Erna het koelsysteem afgevuld met water. Er zit immers nog sludge-rommel in het systeem wat er met een flush en reiniging eerst uitmoet. Dit gaat komende week gebeuren.
Nadat het systeem ontlucht was een rondje gaan rijden en de auto rijdt geweldig  :D
De nieuwe turbo voelt ook in deellast al directer en je hoort ook een veel "vollere" fluit als bij die oude. Wat me wel een beetje verbaast is dat ik dat "flubber" geluid nog steeds hoor als je optrekt. Rogé wist mij te vertellen dat hij die fluitgeluiden ook heeft sinds montage van een 3' downpipe. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?? Het is me eigenlijk in het begin na montage van die DP nooit opgevallen (maar toen werd het winter en reed ik met het raam dicht ;)).

To do voor komende week: spoelen koelsysteem, nog een vacuümslang vervangen en hopen dat het aan de turbo lag.
De warmtewisselaar is nieuw (2009), de turbo nou ook en als ik nog rommel in het koelsysteem heb dan zou het in het blok zitten  :eusa_eh:.
Ik heb echter geen overdruk, rook, rommel op de oliepeilstok dus we houden het in de gaten.

rogerV701998

Tim N

Heb je een JT DP? daarvan heb ik van horen zeggen dat die wel flubber geluiden kunnen maken.
Zo niet is het dan niet weg als je R warm is?