LPG Systemen

Gestart door Daf46, 08-05-2007 13:09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teddy81

Mij is ook gevraagd alles mee te nemen. Ik neem ook gewoon alles mee, als ze het overschrijvingsbewijs niet nodig hebben hebben ze het niet nodig.
Het zal inderdaad wel iets te maken hebben met kentekenbewijzen oude en nieuwe stijl. Ze weten natuurlijk nooit hoe lang een auto in je bezit is geweest en of er nog een oud of een nieuw kentekenbewijs bij zit. En als je een nieuw krijgt moet je ook je overschrijvingsbewijs inleveren geloof ik.

FGG

Gewoon meenemen en dinsdagmorgen vragen. Je wilt ook niet 166km rijden om vervolgens te horen te krijgen dat 't niet kan.
Ik zou 't niet in de auto laten liggen. Breng het overschrijvingsbewijs gewoon de volgende dag naar de gasboer, hij heeft 't toch niet eerder nodig.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

BoudewijnB

Ik was vanmorgen bij de ´gasboer´, ik wilde eigenlijk 6 injectoren, maar nu adviseren ze een nieuwe soor injectors die groter zouden zijn en dus de 6de niet meer nodig is :eusa_think: Is dit écht nét zo goed?
Aangezien mn t5je ook al gechipt is en een wat hoger vermogen heeft, wil ik er wél zeker van zijn dat de capaciteid van de lpg installatie ruim voldoende is, ook voor vermogens rond de 270pk.

Heeft iemand hier ervaring mee?
alvast bedankt,

Boudewijn

Ludo

5 bruine injectors hebben zelfs een grotere capaciteit als 6 witte.

stond hier al te lezen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18916.msg580653/topicseen.html#msg580653

)()()sT

Juist... ik heb ze dus ook  ;D

BoudewijnB

Ok, nice!! :eusa_dance:dan hoop ik maar dat ik ook 5 bruine krijg ;D
Ik vond ze alleen een btje onduidelijk erover. Ik had namelijk de afspraak gemaakt dat er 6 injectors in zouden komen, maar toen ik er vanochtend was om mn oto te brengen, zijden ze dat het nog een btje onduidelijk was of ik nou 5 of 6 kreeg. En welke soor het dan zouden worden. Hij zij dat ie zou kijken wat ze voor me hebben liggen :-\
Maar voor 2668,00 euro wil ik eigenlijk toch wel weten wat ze er onder gaan schroeven???
maarja, ik zal het morgen dan wel zien ???

Thnks voor de info!! :-*

Enno

Citaat van: Ludo op 05-11-2008 19:43:18
5 bruine injectors hebben zelfs een grotere capaciteit als 6 witte.

stond hier al te lezen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18916.msg580653/topicseen.html#msg580653

Grotere capaciteit of niet ;) als het maar goed rijdt. Ik heb al van meerdere kanten vernomen dat dat wel het geval is. Meer vermogen willen ;) betekent wat ik nu zo weet dat je pomp overuren gaat maken en dus een verkorte levensduur van je LPi pomp.

Die bruine kleur heeft wel iets. Ik hou het voorlopig lekker bij paars ;) tenzij paars te krap wordt en ik over moet stappen op geel?

Ludo

Citaat van: Enno op 05-11-2008 20:43:00
Meer vermogen willen ;) betekent wat ik nu zo weet dat je pomp overuren gaat maken en dus een verkorte levensduur van je LPi pomp.

weet je dat nu pas.  ???
is anders al tig keren geschreven.
maar of dat nog lang zal duren, is dan weer de vraag...  :-X


Citaat van: Enno op 05-11-2008 20:43:00
Die bruine kleur heeft wel iets. Ik hou het voorlopig lekker bij paars ;) tenzij paars te krap wordt en ik over moet stappen op geel?

een gele BMW, of een gele Honda?.
;D

Enno

Citaat van: Ludo op 05-11-2008 20:48:13
Citaat van: Enno op 05-11-2008 20:43:00
Meer vermogen willen ;) betekent wat ik nu zo weet dat je pomp overuren gaat maken en dus een verkorte levensduur van je LPi pomp.

weet je dat nu pas.  ???
is anders al tig keren geschreven.
maar of dat nog lang zal duren, is dan weer de vraag...  :-X


Citaat van: Enno op 05-11-2008 20:43:00
Die bruine kleur heeft wel iets. Ik hou het voorlopig lekker bij paars ;) tenzij paars te krap wordt en ik over moet stappen op geel?

een gele BMW, of een gele Honda?.
;D

Lijkt me cool ;) een dieselgestookte Honda met LPi injectie er bij....

Misha

Citaat van: Enno op 05-11-2008 20:59:50
Citaat van: Ludo op 05-11-2008 20:48:13
Citaat van: Enno op 05-11-2008 20:43:00
Meer vermogen willen ;) betekent wat ik nu zo weet dat je pomp overuren gaat maken en dus een verkorte levensduur van je LPi pomp.

weet je dat nu pas.  ???
is anders al tig keren geschreven.
maar of dat nog lang zal duren, is dan weer de vraag...  :-X


Citaat van: Enno op 05-11-2008 20:43:00
Die bruine kleur heeft wel iets. Ik hou het voorlopig lekker bij paars ;) tenzij paars te krap wordt en ik over moet stappen op geel?

een gele BMW, of een gele Honda?.
;D

Lijkt me cool ;) een dieselgestookte Honda met LPi injectie er bij....
Laten staan die dingen, Enno. Al die honda's hebben variabele nokkenassen en die zijn na een paar jaar doortappen allemaal aan gort.

Beter voor een ander merk gaan.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mehn

Citaat van: BoudewijnB op 05-11-2008 19:39:51
Ik was vanmorgen bij de ´gasboer´, ik wilde eigenlijk 6 injectoren, maar nu adviseren ze een nieuwe soor injectors die groter zouden zijn en dus de 6de niet meer nodig is :eusa_think: Is dit écht nét zo goed?

5 injectoren is iig beter dan 6 injectoren.

Toen de bruine injectoren er nog niet waren kon je niet om 6 injectoren heen. Nu ze er wel zijn zou ik zeker 5 injectoren nemen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

razorx

Het nadeel van die 6e injector is de plaatsing.
Door de plek waar die injector komt krijgen de dichterbijliggende cylinders een rijker mengsel dan die veraf liggen.

Ludo

Citaat van: razorx op 06-11-2008 19:31:27
Het nadeel van die 6e injector is de plaatsing.
Door de plek waar die injector komt krijgen de dichterbijliggende cylinders een rijker mengsel dan die veraf liggen.

is dat wel zo?.
is het dan ook zo dat bij een verdamper systeem waarbij het gas via de gasklep word toegebracht, dat de laatste cilinder die het verst van de gasklep zit, alleen op lucht draait?.

razorx

Citaat van: Ludo op 06-11-2008 19:38:27
Citaat van: razorx op 06-11-2008 19:31:27
Het nadeel van die 6e injector is de plaatsing.
Door de plek waar die injector komt krijgen de dichterbijliggende cylinders een rijker mengsel dan die veraf liggen.

is dat wel zo?.
is het dan ook zo dat bij een verdamper systeem waarbij het gas via de gasklep word toegebracht, dat de laatste cilinder die het verst van de gasklep zit, alleen op lucht draait?.

Niet zo extreem als je het zegt maar gas volgt ook de weg van de minste weerstand.

Enno

Citaat van: razorx op 06-11-2008 19:31:27
Het nadeel van die 6e injector is de plaatsing.
Door de plek waar die injector komt krijgen de dichterbijliggende cylinders een rijker mengsel dan die veraf liggen.

Ik weet niet hoe de inspuiting van de 6e injector geregeld wordt. Het luchtmengsel zal wel net als bij een Venturi systeem verrijkt worden met LPG. Dat kleine beetje extra LPG zal wel zorgen voor een rijker mengsel.........