Uitlaat spruitstuk

Gestart door Jak, 08-05-2007 14:55:39

Vorige topic - Volgende topic

Jak

Hi,

vanwege een klein lekje wil ik mn spruitstuk vervangen (25 10V)

Er zijn orginele a 300 ex BTW en copien/gereviseered a 200 ex BTW

Heeft iemand er ervaring mee ?.

Bv. Welke is een betere keus (lees gaat langer mee, is stiller, klinkt beter )?

Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

thuur

Of je laat je bestaande spruitstuk lassen door een vakman 8)

En eerst je motorsteunen controleren en vervangen waar nodig. Dat is nl. de reden van gescheurde spruitstukken.

Gr ;)

Jak

Dag Thuur

Het laatste spruitstuk is pas 5 jaar (zoveel alweer  ???) oud, en inmiddels 1 keer gelast. Nu weer lek, binnenin waar de 5 buizen samenkomen  :-[

T schijnt dat na lassen nog eens roodgloeiend nagestookt moet worden, en ik betwijfel of dat gebeurd is..

De plek waar t lekt lijkt me zo op het oog geen plek die scheurt door defecte motorsteunen. maar om het eens goed aan te pakken  vervang ik de bovenste vast.

Hoe test ik de rest ? (zie topic Motorsteunen..)

Bedankt vast,

Jak

Jak

(zie ook "kanonnen wat een geluid")

:) :D ;D

Wouwwwwwwwwwwww

Spruitstuk vervangen, en het zoeft weer als nieuw !!!!!!!!
Alleen nog windgeruis bij 120, niks meer brullende motor !
Weg is de aandrang om de kar bij het huisvuil te zetten   :eusa_snooty:

De pakkingen bleken redelijk lek, en het ooit op de kruising van 5 pijpen gelastte spruitstuk was daar weer gaan lekken. Bagger zooi die namaak rommel. Nu zit er een originele onder, met verse pakkingen.

En de bovenste steun dan ook maar. Bleek niet echt nodig, maar de boel lag toch open vanwege een andere reparatie (koppeling)

Nou kan ik de Volvo eindelijk weer waarderen !!
Snik ik hou er zelfs weer een beetje van  :-[  :eusa_drool:

Groeten
Jak

hoogveld

Je zou ook een kunnen kijken op www.autorima.nl
Zitten in druten hebben echt alles liggen is demontage bedrijf met alleen maar VOLVO.

groet niels

Jak

Klopt, heb ik gechecked
Punt is dat je dan niet weet waar je aan begint. Hoe lang is het gebruikt, hoe lang gaat het nog mee?
Er zat eerder een "neppert" onder, die heeft het 4 jaar incluis 1 maal lassen uitgehouden, heeft uiteindelijk meer gekost dan een nieuwe en de langzaam toenemende herrie heeft me bijna tot waanzin gedreven  :evil:

Dus dacht: dan nog eeeeeen poging  :eusa_whistle:

En ik geloof weer helemaal in VOLVO! Het zoeft man, ik wist niet meer dat het oudje dat nog kon ! Echt geweldig, het roffelt als nieuw !! ;D ;D

Jak