BMW aversie ???

Gestart door Ramon, 14-05-2003 11:40:03

Vorige topic - Volgende topic

HaRdCoRe-WeZ

Whahahahaha, ok dan!

Plim

Ik zit ook in de IT. Bij mijn vorige werkgever kon je iedere lease-auto krijgen die je maar wilde hebben. Je had een bepaald ebdrag voor je lease-auto en alles wat de daadwerkelijke lease-auto meer koste moest je gewoon uit je loon betalen.
Nu kwam het geregeld voor dat er schoolverlaters waren, die bij mijn vorige werkgever aan hun eerste baan begonnen en vervolgens een BMW 3-serie leasten of een Megane cabrio, Alfa 156's  of ... noem maar op. gewoon te gek voor woorden. Die gasten konden volgens mij alleen nog hun kostgeld bij papa en mama betalen en dan was het op.  

De auto is bij velen een status symbool waarvoor veel gelaten wordt. Op een of andere manier hebben sommige auto's op die lieden meer aantrekkingskracht dan anderen... Op een of andere manier is het gewoon minder stoer om een Volvo te hebben.

Ik werk tegenwoordig bij een andere werkgever (Philips) en daar heb ik geen lease auto. Ik had dus zelf  een auto aangeschaft, een Vectra V6 (en dat vonden jullie weer niet stoer). Nu heb ik dus een uiterst saaie auto met de uitstraling van een opa auto, die echter wel weer snel is (Maxima) (ook niet stoer).

Maar ik heb geen BMW ! ;D ;D ;D

Pascal
Venetian Red

Joris_Scholte

Citaat van: Plim op 16-05-2003 22:13:29

De auto is bij velen een status symbool waarvoor veel gelaten wordt. Op een of andere manier hebben sommige auto's op die lieden meer aantrekkingskracht dan anderen... Op een of andere manier is het gewoon minder stoer om een Volvo te hebben.

Dat heb ik ook gemerkt. Toen ik de 850 net had, en nog op school zat, verklaarde iedereen mij voor gek. "Dat is toch geen auto voor een student?" of "Een GTI is véél vetter!" om maar enkele kreten te noemen die ik toen hoorde. Maar als ik dan van honderd meter afstand met de afstandbediening de Central Door Lock opende, ging zitten in die heerlijke stoel, en de motor startte, stonden degenen met de grootste muil fijn op de bus te wachten.....  ;D

wurre

Whow, al vier paginas pro's en contra's...Laat ik nu toevallig een 850GLT en een 325i E30 Carbrio hebben.  Beide wagens zijn heerlijk en hebben allebei hun sterke en zwakkere punten.  Met de Volvo is het heerlijk lange afstanden rijden, of met familie en vrienden stappen.  De BMW ervaar ik als sportiever en is dan weer beter geschikt voor een zondags open ritje.  Beide zijn heerlijk als ze doen wat ik wil en envenzeer zijn ze beide dure krengen als er iets fout gaat.  En fout gaan dingen... en bij BMW en bij Volvo.  En wat de rest van de wereld van me vind omdat ik die of die auto rij laat me best wel koud.  Zolang ik maar geniet en anderen niet hinder op de weg want daar draait het om...

denkweb

Citaat van: Joris_Scholte op 17-05-2003 04:06:57
Citaat van: Plim op 16-05-2003 22:13:29

Dat heb ik ook gemerkt. Toen ik de 850 net had, en nog op school zat, verklaarde iedereen mij voor gek. "Dat is toch geen auto voor een student?" of "Een GTI is véél vetter!" om maar enkele kreten te noemen die ik toen hoorde. Maar als ik dan van honderd meter afstand met de afstandbediening de Central Door Lock opende, ging zitten in die heerlijke stoel, en de motor startte, stonden degenen met de grootste muil fijn op de bus te wachten.....  ;D

En die kwam niet want Joris had zich ziekgemeld ;-)

Joris_Scholte

Dat was idd nog het leukste er aan!!  ;D   ;)   ;D

denkweb

Snelle bmw's he.. wat dacht je van deze?

klik hier

micdee

Citaat van: denkweb op 19-05-2003 02:36:15

klik hier

Is-ie nou verlaagd of door zijn kakken heen gezakt vanwege het gewicht van die rioolpijp??enuhmmmmmmm volgens mij wordt ie er niet echt sneller door  ;D ;D

ex_beamerman

ok ok altijd baas boven baas! ;D
groet jhonn

Danny

Citaat van: Sebast1aan op 16-05-2003 11:09:13
Op zich heb je gelijk. Maar in de praktijk is het zo dat de meeste mensen het imago van een auto toch wel heel belangrijk vinden. Ik meen me nog een onderzoek te herrineren waarin geconcludeerd werd dat bij de aanschaf van de auto het imago voor 80 % meetelde. Ik kan me daar ook heel goed wat bij voorstellen.

Ik zelf vindt BMW's technisch prachtige auto's. Maar ik zal er waarschijnlijk nooit 1 kopen. En als ik bij mezelf dan te rade ga waarom dat is dan is het puur om het imago. Een uitzondering op de regel is dan wel weer de X5. Daar zou ik dan op de een of andere reden dan wel weer "in gezien willen worden" (stoer genoeg, wegligging goed etc.). Een Volkswagen of Audi (A8, kwijl) zou ik wel kopen, maar Mercedes weer niet. Puur imago. Het is moeilijk uit te leggen, maar mijn auto keuze is gewoon niet 100% gebaseerd op technische/financiele argumenten.

Ik zie mezelf als nuchtere techneut. Maar het duale is dat ik dan ook onderbewust wil dat het imago van mijn auto uitstraalt dat er een nuchtere techneut met (Micahel Shumacher skills :) ) achter het stuur zit.

Achter het stuur van een BMW voel ik me of als een of andere IT-yup met een te dure leasebak of in een 2de handse als een jonge allochtoon (ben zelf indo) die indruk wil maken op zijn vriendjes.

Kan ik me helemaal in vinden.
Een vriend van me heeft vorige week een 1 jaar oude BMW nieuwe 7-serie gekocht, niet mijn soort auto (dat is 'n Volvo V70 ;) , en als ik het geld had 'n Aston Martin)maar die nieuwe 7-serie is toch van een heel bijzonder niveau!

Huib

Ik zelf ben eigenlijk niet zo merk gebonden, wat ik wel mooi vindt is....PK'SSSSSSS en dan lekker veel!
En laten we eerlijk zijn, volvo of bmw, dit zegt toch ook wel iets over de bestuurder nl, als het er op aan komt baas boven baas willen zijn! ;)

Low profile macho----->Getunde volvo
Kijk mij nou macho----->"Vette" bmw

;D

Boom

klik hier

Heb weleens een golf 1 gezien met precies zo'n grote uitlaat, alleen stond die schuin omhoog.......

sommige mensen zijn echt gek geworden ::)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Joris_Scholte

Straalmotor ingebouwd?

denkweb

Rijdt ook op kerosine ;-)

Erik_M.

klik hier

Leuk zo'n Honda Civic !, niet te dicht achterlangs lopen als de motor loopt, heb je opeens een korte broek aan  :o