Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

De oude Primacy's waren behoorlijk slijtvast, maar die nieuwe zijn dat niet echt meer. Met jouw rijstijl (ahum ;) ) heb je die binnen 20.000km tot slicks gemaakt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 30-08-2010 13:39:59
De oude Primacy's waren behoorlijk slijtvast, maar die nieuwe zijn dat niet echt meer. Met jouw rijstijl (ahum ;) ) heb je die binnen 20.000km tot slicks gemaakt.

Ok - weer eentje die ik beter _niet_ kan nemen. Wat moet ik dan wel nemen?

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 30-08-2010 13:43:31

't Is altijd een compromis tussen plakkracht en slijtvastheid. Wat vind je belangrijker?
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 30-08-2010 13:46:17
Citaat van: viking_in_shorts op 30-08-2010 13:43:31

't Is altijd een compromis tussen plakkracht en slijtvastheid. Wat vind je belangrijker?

Plakkracht op droog maar ook vooral op nat wegdek.

Johann

Wil je in de richting van wat de Pirelli doet dan denk ik dat je beter voor de Michelin PS2 kunt gaan. Zal minimaal een derde langer meegaan dan de Pirelli.
Heb zelf sinds kort de PS3 onder de V70NN zitten nadat de Pirelli's de indruk gaven dat de wiellagers van de auto op waren, zat nog wel een mm of 3 op trouwens. Nu trap ik niet zo met de V70NN en heb uitzonderlijk veel KM's op de Pirelli's gedaan voor mijn doen moet ik wel zeggen.

Tot nu toe geven de Michelin's PS3 een goede indruk maar heb er nog geen 1000 km mee gereden.
PS2's op de S60 zijn gewoon lekkere banden.

viking_in_shorts

Minimaal 1/3 langer meegaan?  Ze zijn ook 1/3e duurder, dus echt een voordeel is dat niet (tenzij je natuurlijk de montage kosten en het "gezeur" van wisselen in beschouwing gaat nemen) De PS3 is zelfs nóg duurder.

Prijslijstje (in SEK):
Pirelli P-Zero-Nero 94W -> 1099
Michelin Primacy HP 94W -> 1315
Michelin PS2 91Y -> 1407
Michelin PS3 91Y -> 1712

Welke Pirelli's had je?

Johann

P Zero nogiets. Wat standaard op een R-Design met 18" zit af fabriek.

viking_in_shorts

Citaat van: Johann op 30-08-2010 20:37:41
P Zero nogiets. Wat standaard op een R-Design met 18" zit af fabriek.

Oh .. die ...  :eusa_shifty:

Dus volgens jou is Pirelli / Michelin vergelijkbaar als je de prijs in acht neemt tov de slijtage. Wie wint er van die twee qua plakkracht?

Johann

Michelin doet het mooier onder een Volvo naar mijn idee.
Slijtage van een Pirelli t.o.v. een Michelin kan in het ergste geval bijna de helft zijn dus echt duurder ben je niet uit met de Michelin.
De Pirelli plak wel goed ja, de Michelin geeft misschien de indruk dat ie iets minder plakt maar schuift wel heeel erg lang.. en dat is ook grip.  ;) Iets ander karakter dus.

Probleem is dat een nieuwe band altijd minder grip heeft dan een die half weg is dus bij een nieuwe band heb je vaak de indruk dat het minder is.

Taranis

Citaat van: Johann op 30-08-2010 20:49:10
Probleem is dat een nieuwe band altijd minder grip heeft dan een die half weg is dus bij een nieuwe band heb je vaak de indruk dat het minder is.

Even een burnout doen en klaar :eusa_whistle:

JayDee

ANWB Zomerbandentest 2010 225/45 R17

Afgaande op hun testresultaten en jouw voorkeur voor grip bij nat weer is de Dunlop SP Sport Maxx TT de band voor jou.
Kan zelf helaas niet over deze band oordelen. Heb wel de SP 9000 gehad en was daar wel erg tevreden over.
Jouw mening over de P Zero Nero bij nat deel ik echter weer niet. Ik vind dat deze banden bij nat weer zeer snel grip verliezen in de bochten, en ben zodoende weer terug gegaan naar de Conti SportContact 3, die ik ook van harte kan aanbevelen, maar ook weer duurder zijn.
Ik hoop dat je iets met deze welgemeende adviezen kunt, want gelukkig denkt iedereen er weer anders over en heeft ieder een eigen voorkeur :)

KIM

Heb als laatste set banden ook PS2 gehad. Ze bevallen mij erg goed.
Had daarvoor Dunlop Sportmax en die waren mij een beetje te snel weg.
Heb achter Rainsport 2 en ben daar (iig achter) erg tevreden over. Qua grip op droog komen ze misschien niet het beste uit de test, maar qua waterafvoer scoren deze het beste.

razorx

Citaat van: KIM op 31-08-2010 22:54:56
Heb als laatste set banden ook PS2 gehad. Ze bevallen mij erg goed.
Had daarvoor Dunlop Sportmax en die waren mij een beetje te snel weg.
Heb achter Rainsport 2 en ben daar (iig achter) erg tevreden over. Qua grip op droog komen ze misschien niet het beste uit de test, maar qua waterafvoer scoren deze het best.
Over die rainsports was ik ook heel erg te spreken.
Omdat ik doodgewoon even op de centen moest letten daarna overgegaan op allround banden van Goodyear.

Tja het blijft een keuze. Ik vind bochten leuk. Mijn Rainsports hebben het ongeveer 30 of 35dkm uitgehouden.
De huidige Goodyears (all round)  redden waarschijnlijk het dubbele. Helaas de wegligging.

Het stomme is dat ik denk dat een band met een all round materiaal en een regen profiel het al meer dan goed zou doen.
Zoals KIM al zegt is droog gedrag niet het interessantste in Nederland.

Maar ja welke fabrikant verdient in haar ogen genoeg aan een all round band met een regen profiel?

viking_in_shorts

Ik kom net terug van de garage. Zoals het soldeerwonder uit M'tricht al vermoedde was de ABS sensor RV op. Deze is vervangen en ik heb nu weer Cruise Control (=na bijna 4000 km ben ik bijna verleerd ermee te rijden) en daarmee is de kerstboom ook uit  :eusa_clap:

Het motormanagement lampje kwam volgens Mattias misschien uit de VVT-module (linksboven op het blok naast de distri-riem) . Misschien zou het helpen deze schoon te blazen? Hij heeft 'm gedemonteerd en laten zien dat hij niets meer doet (aan een accu gehouden) dus deze is op. Nieuwe is besteld, wordt maandag om 13:00 gemonteerd. Daarna ga ik bij dezelfde garage een tijd boeken om de wielen uit te lijnen. Volgende projectje is nieuwe banden kopen en monteren. (ik rij nu rond met winterbanden achter)

Wat een genot is het weer om zonder de "noodloop" te rijden :eusa_dance: :eusa_dance:

viking_in_shorts

Ik geloof dat ik mn keuze grotendeels gemaakt heb. Moet alleen nog even het juiste model kiezen:

EAGLE F1 GS-D3 225/45 R17 91Y
of
EAGLE F1 Asymmetric 225/45 R17 94Y XL BSW asymmetric

De Assymetric lijkt me beter, maar het profiel van de de GS-D3 ziet er zo gaaf uit ...

Iemand hier een mening over?