Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Kerstboommeeting 2007 was toch de primeur voor de V70N?

viking_in_shorts

En toch vind ik m zo wel mooi   :eusa_dance:

Ben

Met spoilertje op de klep zou hij áf zijn :)

darius

Ik vind hem ook heel mooi Tim. Is het nog gelukt met dat setje Ohlins om dat ergens binnen te steken.? Ik ben benieuwd. :)
No show, only go.

viking_in_shorts

Heb wel een aantal mailtjes gestuurd - maar tot nu toe geen antwoord gekregen. vandaag / morgen maar weer eens een rondje bellen ...

darius

Citaat van: viking_in_shorts op 14-04-2009 11:24:17
Heb wel een aantal mailtjes gestuurd - maar tot nu toe geen antwoord gekregen. vandaag / morgen maar weer eens een rondje bellen ...

En al wat wijzer omtrent de Ohlinsen ? Its gold but you have to dig it out Tim.
No show, only go.

viking_in_shorts

Ondanks dat de Öhlins nog steeds niet geregeld zijn, vandaag mezelf met 2 kleine dingetjes verheugd.
Ten eerste kreeg ik steeds vaker de "DISP" mededeling op m'n boordcomputer. Vooral bij het actueel verbruik. Vandaag de schakelaar er eens uitgetrokken en meegenomen naar binnen. Opengemaakt, even met een wattestokje wat 3_dubbel_gedistilleerde Vodka erover, drooggemaakt en weg probleem.

Ten tweede ben ik iets verder met het vinden van het probleem van mijn groep "15" probleem. Op zekering 15 zitten een aantal dingen waaronder een verklikker voor achterklep open. Als de achterklep open staat kan ik de kap niet omhoog of omlaag doen. Erg vervelend dus dat hij steeds loos alarm geeft hier. Vooral met dit lekkere weer.

Waar ben ik vandaag achter gekomen:
- Als ik mijn binnenverlichting uitzet dmv van knop boven achteruitkijkspiegel, gaat het lampje (achterklep open) uit.
Maak ik echter mijn zonneklep open (met spiegeltje open zodat het lampje aan moet gaan) gaat het achterklep open lampje weer aan. Maak ik mijn riem los gaat het lampje op de maat van de knipperlichten aan. In ieder geval krijg ik op dit moment het lampje uit, dus ik krijg het dak weer open  :eusa_clap:

Zelf dacht ik dus aan de volgende mogelijke oorzaken:
- Massa probleem bij rond voorraam (a-stijlen en het gedeelte ertussen (=waar zou deze massa vandaan moeten komen?)
- Een probleem met knipperlicht-relais (ooit ergens gelezen, misschien onzin)
- Kapot lampje ergens op zekering 15 (=kan dit uberhaupt zo'n probleem geven?)

Toevallig wil het zo zijn dat  -nadat ik ontdekt had hoe ik dat lampje uitkreeg- het me opvalt dat mijn koplampruitenwissers opeens goed staan, terwijl ze dat er vlak van te voren nog niet deden. Is dat toevallig, of ligt daar misschien een oorzaak?

Vervolgens - het lijkt er op dit moment op dat onze zomervakantie een tour d'europe gaat worden :eusa_dance: Ik hoop met de cabrio (anders met de v70) en we gaan dan waarschijnlijk naar Duitsland(Münster), Italie (Milaan), Zuid-Frankrijk (zomerhuis oma) en Nederland (familie en vrienden). Toch maar eens rap die airco laten repareren. Waar doe je dat in Nederland? Ik ben natuurlijk over een maand bij de C70 meeting - misschien dat het dan gedaan kan worden? Zal eens polsen wat dat hier kost ....

Bedankt voor het lezen en nog meer bedankt voor eventuele tips!

Taranis

Allereerst een :eusa_clap: voor je schijnbaar eindeloze geduld met 't groep 15 probleem. Volgens mij had ik 'm inmiddels in de hens gezet :eusa_think: :eusa_wall:

Citaat van: viking_in_shorts op 18-05-2009 20:54:54
Toch maar eens rap die airco laten repareren. Waar doe je dat in Nederland? Ik ben natuurlijk over een maand bij de C70 meeting - misschien dat het dan gedaan kan worden? Zal eens polsen wat dat hier kost ....

Ik kreeg van arjenT5R de tip dat 't bij een Bosch Car Service point 100 euro kost. De Volvo dealer doet 't voor 165 euro. Of er verschil tussen zit, geen idee. Volgens de sticker is het filter en de droger vervangen.

viking_in_shorts

HUH ? 100 euro?
Ik heb er ooit naar geinformeerd bij een dealer en die praatten in de orde van grootte van 1000 euro :eusa_think:

Taranis

Dan heb ik niet goed gelezen waarschijnlijk. Is de verdamper soms defect? Ik dacht dat je alleen vullen bedoelde.

Voor de vervanging van de verdamper had de dealer het hier ook over 1100 euro. Voor 500 en een beetje euro's zat er een nieuwe van Deltamil in (in de GLT). Koelde marginaal minder maar ging tenminste niet stuk. Op Ebay kun je vaak voor 100 euro een exemplaar van Hella scoren.... aangezien je steeds handiger wordt met klussen :eusa_whistle:

elianmars

Inderdaad, als je verdamper lek is, gewoon ff je dashboard er uit rukken  :eusa_dance:

viking_in_shorts

Sow - eindelijk eens iemand aan de lijn gekregen en wat vragen kunnen stellen. Gebeld met KH - Motorsports, die zijn volgens ohlins.com de officele partner in Zweden. (note: 31 mil / 310 km hiervandaan)

De man vertelde mij:

- Minimaal 10.000 kroon (ca 1000 euro) voor herstel, als ik de spullen zelf aanlever. Aangezien ik dat niet kan, moet ik er nog bijrekenen de (de-) montage, en het feit dat de auto daar 5-10 dagen moet staan. Lever ik de spullen los aan, gaat het tussen de 4-6 weken duren.
- Ze hebben geen tijd vóór de vakantieperiode (loopt t/m eind agustus)
- Er is geen exchange-program, geen "max-prijs" garantie.

Ik ga maar eens kijken wat er voor alternatieven zijn. Koni-geel heb ik gehoord? Intrax schroefset?

Wat ik graag zou willen hebben is de verstelbare demping (zacht / winter, hard / zomer) en de hoogte instelling aan kunnen passen lijkt me toch ook wel prettig (=toeren met de hele familie, of in m'n eentje naar NL scheuren)

Iemand ideeën, opmerkingen, tips?

Laserblue

Citaat van: viking_in_shorts op 02-06-2009 11:47:28
Sow - eindelijk eens iemand aan de lijn gekregen en wat vragen kunnen stellen. Gebeld met KH - Motorsports, die zijn volgens ohlins.com de officele partner in Zweden. (note: 31 mil / 310 km hiervandaan)

De man vertelde mij:

- Minimaal 10.000 kroon (ca 1000 euro) voor herstel, als ik de spullen zelf aanlever. Aangezien ik dat niet kan, moet ik er nog bijrekenen de (de-) montage, en het feit dat de auto daar 5-10 dagen moet staan. Lever ik de spullen los aan, gaat het tussen de 4-6 weken duren.
- Ze hebben geen tijd vóór de vakantieperiode (loopt t/m eind agustus)
- Er is geen exchange-program, geen "max-prijs" garantie.

Ik ga maar eens kijken wat er voor alternatieven zijn. Koni-geel heb ik gehoord? Intrax schroefset?

Wat ik graag zou willen hebben is de verstelbare demping (zacht / winter, hard / zomer) en de hoogte instelling aan kunnen passen lijkt me toch ook wel prettig (=toeren met de hele familie, of in m'n eentje naar NL scheuren)

Iemand ideeën, opmerkingen, tips?

total loss dus, volgens mij heeft Hunters voor dat bedrag een nieuwe set.
Dan zou ik toch voor een verstelbaar onderstel gaan  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

BOV

Een Koni FSD Set....

Wordt ook erg positief over gepsproken.
Is alleen niet instelbaar (zowel hardheid als hoogte)
I take pictures and build stuff...

viking_in_shorts

Vandaag naar SAM Stefansson gegaan. Hij raadde me aan een setje Bilstein met verlagingsveren. Zijn echter niet instelbaar. Alternatief een setje Koni's, die aan de voorkant wel instelbaar zijn. Prijsverschil is ong 50 euro, dus dat is het probleem niet ;)

Intrax deden ze niet aan :eusa_think: