Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Dat is inderdaad 1 paneel en pak je er normaal zo uit (met wat geweld).

viking_in_shorts

#631
Oh ja, en aangezien ik zojuist SBV's topic lees: als ik parkeer en de handrem aantrek, en dan achteruit wegrij blijft de handrem hangen. Als ik vooruit wegrij is er geen probleem ...

Misschien een projectje voor lekker weer / een weekend?



Citaat van: Taranis op 30-05-2011 14:14:33
Dat is inderdaad 1 paneel en pak je er normaal zo uit (met wat geweld).

Dat weet ik, dat paneel is altijd al "slecht" geweest sinds ze mijn raam-casette vervangen hebben. Ik heb het zelf ook een aantal keer losgehaald, maar niet recent. Ik heb het vermoeden dat er wat klipjes kapot zijn.

In mijn herinnering echter zitten die klipjes alleen aan de onderkant, en niet aan de zijkant (=waar het momenteel los laat ..)

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 30-05-2011 14:14:57
In mijn herinnering echter zitten die klipjes alleen aan de onderkant, en niet aan de zijkant (=waar het momenteel los laat ..)

Ik zoek 't vanavond thuis wel even op en post het hier wel :) Kun je zelf beslissen of ik ze mee moet nemen of niet.

Handrem: waarom trek je op een avond niet even een wiel en remschijf eraf? Zoveel werk is het niet en dan weet je wat er mankeert.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 30-05-2011 14:20:34
Citaat van: viking_in_shorts op 30-05-2011 14:14:57
In mijn herinnering echter zitten die klipjes alleen aan de onderkant, en niet aan de zijkant (=waar het momenteel los laat ..)

Ik zoek 't vanavond thuis wel even op en post het hier wel :) Kun je zelf beslissen of ik ze mee moet nemen of niet.

Handrem: waarom trek je op een avond niet even een wiel en remschijf eraf? Zoveel werk is het niet en dan weet je wat er mankeert.

Omdat ik dat nog nooit gedaan heb

Sbv

1 keer moet de eerste keer zijn, zo is het met alles.
Waarschijnlijk zijn dan je handremvoeringen naar de &^$#&($^. Ronald heeft er nog wel een mooie foto van bij zijn V70 destijds.
Bij mij was het enkel een kwestie van stellen daar de voeringen zelf recent vernieuwd zijn

Taranis

Citaat van: Sbv op 30-05-2011 15:01:08
Waarschijnlijk zijn dan je handremvoeringen naar de &^$#&($^. Ronald heeft er nog wel een mooie foto van bij zijn V70 destijds.

Dat wilde ik eigenlijk nog niet vertellen  :eusa_shhh: , maar dat was idd zowel bij mijn V70 als bij de V70 van pa aan de hand. Vandaar ook de vraag om de remschijf er even af te trekken, dan kunnen we desnoods nog voeringen meenemen ook :)

Zoiets dus, deze was toevallig eens niet gebroken ::)


Chris

Citaat van: Sbv op 30-05-2011 15:01:08
1 keer moet de eerste keer zijn, zo is het met alles.
Waarschijnlijk zijn dan je handremvoeringen naar de &^$#&($^. Ronald heeft er nog wel een mooie foto van bij zijn V70 destijds.
Bij mij was het enkel een kwestie van stellen daar de voeringen zelf recent vernieuwd zijn

Klinkt als handremvoering, ooit bij de 850 ook last van gehad... overigens bij de S60 ook toen ik hem nog niet heel lang had. Iedere keer een klap als ik wegreed :). Handremvoeringen lagen in beide gevallen los.

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 30-05-2011 14:14:57
In mijn herinnering echter zitten die klipjes alleen aan de onderkant, en niet aan de zijkant (=waar het momenteel los laat ..)



Nummer 3 zou dus aan de zijkant moeten zitten volgens mij? :)

elianmars

De binnenkant van de deurpanelen gaat vaker los. Volvo is te zuinig geweest met lijm. Even het deurpaneel er af en de boel weer vastkitten. Waarschijnlijk zijn er ook een paar clips los geraakt. Die kun je ook vast lijmen.

KIM

Citaat van: Taranis op 30-05-2011 15:08:55
dan kunnen we desnoods nog voeringen meenemen ook :)

Is dat spul in het thuisland niet te krijgen, of is het duurder ofzo?

Taranis

Citaat van: KIM op 30-05-2011 21:25:40
Citaat van: Taranis op 30-05-2011 15:08:55
dan kunnen we desnoods nog voeringen meenemen ook :)

Is dat spul in het thuisland niet te krijgen, of is het duurder ofzo?

Het is er sneller vanuit Nederland in Kungsbacka dan vanuit Kungsbacka in Kungsbacka :evil: ;D

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 30-05-2011 21:27:58
Citaat van: KIM op 30-05-2011 21:25:40
Citaat van: Taranis op 30-05-2011 15:08:55
dan kunnen we desnoods nog voeringen meenemen ook :)

Is dat spul in het thuisland niet te krijgen, of is het duurder ofzo?

Het is er sneller vanuit Nederland in Kungsbacka dan vanuit Kungsbacka in Kungsbacka :evil: ;D


:eusa_naughty:

Niet als het belangrijk is!

(Dan wil ik misschien nog wel eens dingen redelijk snel doen)

KIM

Ligt dat aan het Vikingtransport of....

Edit: ik zie het al... iets met woorden en daden  ;D

Sbv

en dan wordt het nog gemonteerd ook ;D

viking_in_shorts

En gatverdamme ik was 200 meter te laat met de BC  #grmbl#