Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

KIM

De veerretour in de slotvanger is ook aan beide zijden kapot.
Hierdoor moet je de deur meer open trekken ipv dat de deur zichzelf door de veerdruk open duwt.

Ik ben voor 99% zeker van een goede werking wanneer de slotvangers in de deur vervangen zijn.
Dit is wel een puzzelklusje, maar moet per slot zeker in 1 dag te doen zijn (ook op afstand kunnen we je hierbij helpen). Dus geen angst voor stilstand.

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 21-07-2011 08:37:25
Deur wil af en toe niet lekker open. De afstelling van de deur hebben we met de pinksteren gedaan. gevoelsmatig ging het toen wel een stuk beter.

Correctie: pass. deur doet het nu helemaal niet meer. Wil eigenlijk vanavond kijken maar het gaat regenen. Dus zal wel  van het weekend worden voordat ik er naar kan gaan kijken. Meisjes zijn weg, dus ik nu (wat meer) ruimte om er tijd voor te maken.

viking_in_shorts

Citaat van: KIM op 21-07-2011 08:42:58
De veerretour in de slotvanger is ook aan beide zijden kapot.
Hierdoor moet je de deur meer open trekken ipv dat de deur zichzelf door de veerdruk open duwt.

Ik ben voor 99% zeker van een goede werking wanneer de slotvangers in de deur vervangen zijn.
Dit is wel een puzzelklusje, maar moet per slot zeker in 1 dag te doen zijn (ook op afstand kunnen we je hierbij helpen). Dus geen angst voor stilstand.

Ik zit er hard aan te twijfelen om voor €100 een tweedehandsje op de sloop te gaan halen. Is er iets van een visuele check die ik kan doen bij zo'n ding? Niet dat ik er 1 koop waar precies hetzelfde aan de hand is ....

KIM

Hetzelfde als wat ik toen bij jou heb laten zien. Gebruik een schroevendraaier oid om het slot, zonder de portier dicht te doen, dicht te drukken.
Wanneer de veer goed is, zal bij bedienen van de deurontgrendeling de vanger automatisch terugspringen. Dat doet 'ie bij jou niet...

Volgens mij moet het wel voor minder dan 100 € kunnen...

viking_in_shorts

Citaat van: KIM op 21-07-2011 09:05:09
Volgens mij moet het wel voor minder dan 100 € kunnen...

Niet hier :( Kijk maar op bildelsbasen.se

Taranis

Pakketje naar Zweden verzenden kost maar 15 euro. Als je 't hier in de buurt ergens kunt regelen...

Ben

Citaat van: Taranis op 21-07-2011 09:10:06
Pakketje naar Zweden verzenden kost maar 15 euro. Als je 't hier in de buurt ergens kunt regelen...
En ik ben over een week of 3 in de buurt.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 21-07-2011 01:03:43
Van Gotheborg naar ons huis is 3,5 uur. Onze beneden buurman heeft een brug, evt kan daar gesleuteld worden.

Dan hoop ik wel dat je je huis in Värmland bedoelt en niet in Lochem. :angel: Zo niet: wat voor chippie heb jij dan in je torretje geprikt? :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

D5's zijn gewoon al snel genoeg ;D nee bedoel het huis in eksharad, varmland
Grolsch, het klinkt al lekkerder

viking_in_shorts

Ik heb de laatste paar dagen gezien dat er een plasje met vloeistof links onder de auto ligt als hij even geparkeerd staat. (voor de rijders RV, dus bij het spoelwater & de ECU zeg maar)

Vanmorgen er even aan geroken maar het rook niet naar spoelwater. Nu ken ik de andere vloeistoffen (behalve motor-olie :eusa_shifty: ) uit de auto niet, dus ik herkende de lucht ook niet. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb voor vertrek naar werk even snel gekeken maar vanaf de bovenkant ziet alles er droog uit., KV is op een prima niveau, servo-olie zag ik ook niets aan.

Kan het ermee te maken hebben dat het hier net zo hard regent als bij jullie? Kan het ermee te maken hebben dat ik net vorige week een beurt uit heb laten voeren? (=er is bij de beurt een klem onder het KV-reservoir vervangen omdat hij daar lekte)

Taranis

Wat voor kleur is de vloeistof? Gooi er desnoods een stuk karton onder thuis, dan zie je 't wat makkelijker.

Gelukkig zitten slechts zo'n beetje alle vloeistoffen rechtsvoor of lopen de leidingen erlangs ::)

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 26-07-2011 09:16:44
Wat voor kleur is de vloeistof? Gooi er desnoods een stuk karton onder thuis, dan zie je 't wat makkelijker.

Gelukkig zitten slechts zo'n beetje alle vloeistoffen rechtsvoor of lopen de leidingen erlangs ::)

Ik was al bang dat dat gevraagd zou worden. Maar je kent m'n oprit ... Op werk en andere parkeerplekken op asfalt is het een "natte" plek ;) Ik vermoed dus donker blauw of donker groen = Koelvloeistof?

Het kartonnetje had ik zelf ook aan gedacht, maar gezien het hier bijna constant regent is dat kartonnetje 's ochtends hoogst waarschijnlijk doorweekt :eusa_shifty: Ik zal het toch maar proberen.

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 26-07-2011 09:21:44
Ik vermoed dus donker blauw of donker groen = Koelvloeistof?

Ja. Trek je tankje er eens voorzichtig naar boven toe af en kijk er eens onder. Op dat randje eronder kan precies mooi wat koelvloeistof blijven staan (ervaring ;) ).

Pino143

Citaat van: Taranis op 26-07-2011 09:30:10
Citaat van: viking_in_shorts op 26-07-2011 09:21:44
Ik vermoed dus donker blauw of donker groen = Koelvloeistof?

Ja. Trek je tankje er eens voorzichtig naar boven toe af en kijk er eens onder. Op dat randje eronder kan precies mooi wat koelvloeistof blijven staan (ervaring ;) ).

Zoveel dat er elke keer een plasje onder de auto ligt?

Sbv

Als het koelvloeistof is dan zou het reservoir al snel leeg moeten zijn, maar er was toch onlangs een klem vervangen aan de onderzijde van het reservoir ivm licht lekkage ?