Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Spoelen van je automaatbak. Maar niet zoals de dealer dat doet.

zie hier: http://www.pa5ca.com/v70/automaat_spoelen/
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Even zitten goegelen, maar ik kom niet echt wat tegen. Beetje naald / hooiberg idee. Sorry

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 23-04-2012 19:15:47
Even zitten goegelen, maar ik kom niet echt wat tegen. Beetje naald / hooiberg idee. Sorry

Ik zal ook nog wel ff kijken op SVXC.se. Thanx anyway.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: viking_in_shorts op 23-04-2012 18:35:04
Is me dat even en domper: ashoes vervangen komt neer op SEK 2015. Zeg maar een 220 euro.
Ietsjes meer dan "3 tientjes en een uurtje" dus  :eusa_wall:
De onderdelen zijn ca 30 a 35 euro zo ongeveer kan ik me van de S70 herinneren. Ik ben een tijdje thuis in de garage bezig geweest en heb het zelf gedaan, waarbij ik het meeste tijd kwijt was aan de aandrijfas loshalen uit de fusee en de grote centrale moer van de aandrijfas loshalen. Met 1" wring ijzer met een pijp van 2 m erop ging het wel los

Bij je C70 zit als het goed is een wat makkelijkere constructie, echter weet ik niet of jouw aandrijfas uit elkaar valt als je deze loshaalt. Waarschijnlijk wel omdat het een handbak is en als je dan even niet oplet mag je knikkeren

Taranis

Zoals ik al aangaf: dan kocht ik toch echt voor 3 tientjes onderdelen en ging zelf een middagje prutsen hoor... voor 170 euro wil ik best even vieze handen halen.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 23-04-2012 20:23:28
Zoals ik al aangaf: dan kocht ik toch echt voor 3 tientjes onderdelen en ging zelf een middagje prutsen hoor... voor 170 euro wil ik best even vieze handen halen.

Maar ik heb dat middagje niet. En als ik een middag vrij neem kost het me nóg meer  :eusa_wall:

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 23-04-2012 20:32:19
En als ik een middag vrij neem kost het me nóg meer  :eusa_wall:

Als jij 170 euro in 4 uur verdient, kan ik me voorstellen dat je blij bent met je contractverlenging ja ;D

Sbv

Zoeken ze nog mensen in Zweden, dan kom ik gelijk die kant uit  ;D

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 23-04-2012 20:34:52
Citaat van: viking_in_shorts op 23-04-2012 20:32:19
En als ik een middag vrij neem kost het me nóg meer  :eusa_wall:

Als jij 170 euro in 4 uur verdient, kan ik me voorstellen dat je blij bent met je contractverlenging ja ;D

Er zijn een aantal factoren die hierin meespelen:

- Ik kan geen halve dag vrijnemen (en al helemaal niet op deze korte termijn)
- je gaat ervan uit dat ik (verder) niets kapot maak
- je gaat ervan uit dat het materiaal hier hetzelfde kost als bij jullie
- het weer is hier zo onvoorspelbaar dat ik niet van goed weer uit kan gaan.
- hiermee koop ik ook garantie, laat ik meteen mijn nieuwe zomerbanden monteren en heb ik meteen weer een stok achter de deur om de volgende reparatie zelf te gaan doen :eusa_shifty:

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 23-04-2012 20:37:25
Zoeken ze nog mensen in Zweden, dan kom ik gelijk die kant uit  ;D

Wat kunnen ze en wat willen ze doen?

Ewout Schalkwijk

Er zijn vele duizenden Zweden naar Noorwegen vertrokken om daar te gaan werken... :o
Voordeel schijnt wel te zijn dat die Zweedse arbeidsnemers in de horeca een stuk klantvriendelijker zijn. :eusa_whistle:

Ewøut

viking_in_shorts

Schade van vandaag:

ashoespakket
balgset(?)
de/montage rechter aandrijfas
Slangklemmetjes, flensschroeven en moeren
SEK 2085

2 keer Michelin Primacy HP
De/Montage banden
recyclingbelasting
SEK 3151,50

Gratis kontrole:
remvloeistof
remblokken (vóór moeten vervangen worden :o )
afgebroken wielbout LA bekeken. Geen (gratis) oplossing mogelijk

Totaal: SEK 5236,99
Korting: SEK 478 (geen flauw idee waar die inzit)

Ewout Schalkwijk

Pffff. Niet gratis, maar het zijn wel allemaal dingen die weer jaren mee gaan. Normaal gesproken dan.

Is die wielbout niet uit te boren en dan met een 'linksom' tap te verwijderen? Als het goed is zit die niet zo heel vast.
Volgens mij kan je zo'n 'tap' bij Biltema krijgen.

viking_in_shorts

De opmerking over de wielbout was dat voor dat werk de schijven eraf moesten. Laat ik dat nou precies van het weekend gedaan hebben :eusa_wall:  Ik weet dus wel hoe dat moet.

Wielbout uitboren heb ik nog nooit gedaan, maar ik zal eens kijken en bij Biltema / Mekonomen langsgaan ..