Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

De set die ik hier heb, waar ik al eerder over sprak is van Gedore.  Toen ik de sleutel 10 naar z'n moer draaide heb ik die sleutel bij Daytona besteld.  Prima ding voor zijn geld en ik gebruik 'm praktisch dagelijks.  Voor Arjen heb ik dezelfde sleutel erbij gekocht en ook daar voldoet tie prima.  Gewoon eerlijk, voor de prijs van een Facom of Gedore sleutel (beide in de 35 euro) kan deze voor 14.95 net zo goed meekomen, is geen enkel probleem.

1 klein nadeel is dat de stang te lang is en je daardoor soms even uit moet kijken wat je doet, anders beschadig je het voorfront.

viking_in_shorts

Oh wat een pret!

Met de niet onnodige hulp van Ronald zojuist in twee uur en 4 minuten brugtijd de etm vervangen.
Welk genot. De hikjes zijn verdwenen. Het slechte starten jammer genoeg nog niet.

Morgen even de nieuwe software laten schieten (CC werkt niet meer) en dan als een dolle nieuwe bandjes bestellen :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Mooi dat dit deel gelukt is. Ik dacht dat je niet kon rijden na een ETM wissel, maar dat valt dus wel mee.
Veel plezier verder vanavond!

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Ik was zelf ook erg verbaasd dat het rijden zo goed gaat. Zo goed zelfs dat er eraan heb zitten twijfelen de sw niet te laten doen. Maar ja - die CC is me het geld al waard.

Taranis

En na het achterlaten van een klein fortuin voor de software stond je vanmorgen in 5 minuten weer buiten? :)

Mooi dat alles gelukt is. Nu maar sparen voor wat spuitwerk dan ;)

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 11-09-2014 08:41:17
En na het achterlaten van een klein fortuin voor de software stond je vanmorgen in 5 minuten weer buiten? :)

Mooi dat alles gelukt is. Nu maar sparen voor wat spuitwerk dan ;)

Viel mee - het duurde 25 minuten en het kostte SEK 1.400 - toch weer 200 meer dan ze eerder vertelden. Morgenvroeg om 07:00 sta ik er weer. Voor 2 x Michelin Primacy 3 225/45/17 - gaat me sek 3.555 kosten.

Is toch 10.000+ deze maand even in de auto gestopt.

elianmars

Voel je nu verschil met andere software?

Ewout Schalkwijk

Banden bij de dealer kopen is zelden prijsbewust.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ben

Mijn banden waren bij de dealer 20 Euro goedkoper dan bij de kwitfit

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 11-09-2014 09:09:51
Voel je nu verschil met andere software?

Jazeker, er zaten twee hikjes in de auto - ca 1200 en ca 2800 toeren. Die zijn er nu uit.
Verder voelen mijn zakken ook een stuk lichter

<edit> Sorry - verkeerd gelezen. Eigenlijk voel ik niet heel erg veel verschil. Behalve dat de cc nu _wel_ werkt.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-09-2014 10:45:42
Banden bij de dealer kopen is zelden prijsbewust.

Heb gekeken. Scheelt ca sek 700 met bv dackonline.se. Maar daar heb ik ze niet morgen onder de auto liggen. Er was namelijk een beetje haast bij :eusa_shifty:

ZC3rr0r

Mwoah, zo duur is die service dan nog niet eens.
Voor 700 kroon 4 banden monteren en balanceren lukt echt niet overal ;-)

viking_in_shorts

Citaat van: ZC3rr0r op 11-09-2014 15:47:48

Euh.... 2
En ik had montage kosten al meegenomen in de berekening.

ZC3rr0r

Citaat van: viking_in_shorts op 11-09-2014 16:24:37
Citaat van: ZC3rr0r op 11-09-2014 15:47:48

Euh.... 2
En ik had montage kosten al meegenomen in de berekening.

Ah, dan had ik het verkeerd gelezen.
Sorry!

viking_in_shorts

Hoeft geen sorry te zeggen hoor ;)

Ik heb deze keer een bewuste keuze genomen. Voor ca sek 700 kan ik de banden onder genot van een kopje koffie in een verwarmde showroom op een tijdstip wat mij past (de volgende dag!) laten monteren. Het alternatief is ca 2-4 weken wachten, betalen voor je koffie (is een benzinepomp) en buiten wachten.

Is me deze keer het geld waard.

viking_in_shorts

Hierbij het beeldbewijs. Er zat redelijk wat haast achter nieuwe banden :eusa_shifty: