Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Ok duidelijk. Volgende keer wat beter letten op de banden druk. Weer een puntje van aandacht :eusa_wall:

KIM

Ik mis olie peilen in je lijstje  :evil:

Overigens vwb de banden: ik vond die nero's wel snel slijten. Heb nu voor Michelin pilot sport; deze bevallen mij tot nu toe beter.

viking_in_shorts

Citaat van: KIM op 26-03-2010 08:02:56
Ik mis olie peilen in je lijstje  :evil:

Overigens vwb de banden: ik vond die nero's wel snel slijten. Heb nu voor Michelin pilot sport; deze bevallen mij tot nu toe beter.

Olie peilen doe ik (bijna) niet. Doet de garage maar als ze de beurtjes uitvoeren. Ik moet gewoon meer rijden zodat de olie wat regelmatiger gecontrolleerd word :eusa_whistle:

En qua banden - je bent te laat. Nét de P-zero Nero's besteld (nog geen 15 minuten geleden) Als ik ze weer binnen een jaar oprij zal ik eens gaan kijken naar alternatieven. Die Michelin's - hebben die dezelfde grip, of iets minder grip maar minder slijtage?

Belangrijk voor mij in een (zomer)band zijn de nat-wegdek eigenschappen: de wegen hebben hier vaak spoorvorming waar zo'n laagje regen in blijft staan. Verder is droog grip ook iets wat ik wel prettig vind. (afrol-) Geluid is voor mij totaal onbelangrijk ...
Het mág een mooi patroon zijn trouwens - maar functie boven vorm.

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 26-03-2010 08:14:44
Olie peilen doe ik (bijna) niet.

Mwah... er zijn toch wat foto's in omloop met een olie bijvullende Viking_in_lange_broek ergens in het Noordelijke Zweden. Of heb je gewoon op goed geluk bijgevuld zonder eerst te peilen? ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 26-03-2010 08:18:36
Citaat van: viking_in_shorts op 26-03-2010 08:14:44
Olie peilen doe ik (bijna) niet.

Mwah... er zijn toch wat foto's in omloop met een olie bijvullende Viking_in_lange_broek ergens in het Noordelijke Zweden. Of heb je gewoon op goed geluk bijgevuld zonder eerst te peilen? ;D

Nä - o.a. na wat opmerkingen van Taranis toch maar een keer naar mijn olie gekeken. Hij stond net voordat jullie aankwamen (waarom dacht je anders dat wij buiten stonden in -10 toen jullie aan kwamen rijden ??) nog op het laatste moment zijn olie en koelvloeistof bij te vullen. Als ik dan toch buiten sta te wachten - ook maar even dat stokkie van mezelf bekeken. Bleek dat de peilstok droog was. Toen meteen jullie maar even een aantal kodak-momentjes gegeven :eusa_shifty:

Freakybaby

Citaat van: viking_in_shorts op 26-03-2010 08:24:24
ook maar even dat stokkie van mezelf bekeken. Bleek dat de peilstok droog was.

En dat is voor jou geen reden om toch maar wat vaker zelf de olie te peilen  :eusa_think:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

viking_in_shorts

Meestal kijk ik voor een dergelijke rit (heen en weer naar NL bv) wel naar het peil. Maar mijn oprit is niet recht, dus het is moeilijk meten daar. Op andere plekken is mijn motor meestal warm. Verder laat ik gem 1 keer per jaar een beurt uitvoeren en dan kijken ze ook naar het peil.

Freakybaby

Ah, dat is irritant als je thuis niet kan peilen.

Maar als ie zo ver is dat de peilstok droog staat dan ben je toch een liter olie kwijt bekeken vanaf het midden tussen min en max.

Zelf peil ik ongeveer elke 3000 km, omdat ie tussen de 1:5000 en 1:8000 verbruikt, en ik max halve liters bijvul.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

viking_in_shorts

Ik kan wel peilen thuis, maar niet op mijn "normale" parkeerplek. Dan moet ik hem even ergens anders neerzetten en dat gebeurt gewoon zelden. Daarom dat ik blij ben dat het ernaar uitziet dat we nu iemand gevonden hebben met graafmachine die de tuin in orde komt / kan maken - dan zal de oprit er ook heel anders en iig rechter uit gaan zien...

Freakybaby

:)

Zou zonde zijn als je een motorschade kreeg door te weinig olie.

Marc O.

...waarom dacht je anders dat wij buiten stonden in -10 toen jullie aan kwamen rijden ??

Om ons te verwelkomen? :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Marc O. op 26-03-2010 09:47:37
...waarom dacht je anders dat wij buiten stonden in -10 toen jullie aan kwamen rijden ??

Om ons te verwelkomen? :D

Duh, tuurlijk! :D Dat verhaal van Tim over die koelvloeistof slaat nergens op natuurlijk ;)

viking_in_shorts

U vraagt - wij draaien (let even op META-info van foto's danwel namen ;) )

Koelvloeistof:

Olie:

Aankomst KIM+vrouw+Marc O.

viking_in_shorts

Wist even niet zeker waar anders ik dit fotootje neer moest zetten.

viking_in_shorts

Hahaha - niet eens een slecht idee... Keldertje eronder laten bouwen ..

Eerst maar eens de lotto winnen en dan nog maar eens kijken ;)