homemade speaker rooster

Gestart door polletje850, 24-05-2003 23:02:39

Vorige topic - Volgende topic

polletje850

Ik heb recentelijk speakers (achterdeuren) op de kop getikt bij Elferink. Helaas vond ik geen originele speakerroosters. Gelukkig zijn er nog creatieve geesten onder de Roffelaars die voor mij een eigentijdse (tussen)oplossing vonden.

Hier de ingredienten voor een geslaagd 1 uursprogramma "creatief met spuitlijm":

- busje spuitlijm
- stukje loudspeaker doek
- decoupeerzaag
- schaar
- originele speaker afdekkap

Ik heb foto's gemaakt ter illustratie, maar weet niet hoe ik die in dit berichtje krijg. Dus ....

Oh ja, die creatieve geest: 855-Champagne .
Bedankt John!

Cheers
Dennis

ed

Ik ben van het weekend op zoek geweest naar andere speakers in de achterdeuren (estate). Nu is er dus niets met een standaard maatvoering wat er inpast. 13 cm is te klein (de montagegaten dan), en 16 cm is te groot, want het afdekrooster past er niet meer op. Volvo heeft weer eens een lekker eigenzinnige oplossing bedacht, zonder zich aan de normen te houden. Dat lijkt met iets universeels als speakers toch echt volkomen overbodig. Het vervelende is dat alleen de originele Volvo speakers erin passen, en die zijn echt bagger. Ik weet dat er wel goede (Volvo premiunm?) sets voor zijn, maar die zijn echt onwaarschijnlijk duur, en bijna niet te vinden.
Wie weet er een goede oplossing voor de achterdeuren van een '95-er estate?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Roffelred

Polletje,
Ik ben toevallig het zelfde van plan met de originele afdekkappen. Ik kan 2e hands alleen roosters krijgen met speakers erbij.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw foto's. Zou je die naar mij kunnen mailen (sander.vd.kolk@philips.com)

Groets,
Sander

Danny

Citaat van: ed op 26-05-2003 10:17:25
Ik ben van het weekend op zoek geweest naar andere speakers in de achterdeuren (estate). Nu is er dus niets met een standaard maatvoering wat er inpast. 13 cm is te klein (de montagegaten dan), en 16 cm is te groot, want het afdekrooster past er niet meer op. Volvo heeft weer eens een lekker eigenzinnige oplossing bedacht, zonder zich aan de normen te houden. Dat lijkt met iets universeels als speakers toch echt volkomen overbodig. Het vervelende is dat alleen de originele Volvo speakers erin passen, en die zijn echt bagger. Ik weet dat er wel goede (Volvo premiunm?) sets voor zijn, maar die zijn echt onwaarschijnlijk duur, en bijna niet te vinden.
Wie weet er een goede oplossing voor de achterdeuren van een '95-er estate?

Je kunt de 150mm dynaudio ook via 'n inbouwcenter kopen, nog veel geld, maar niet zo duur als orgineel.
Of misschien als alternatief:
http://www.speakerland.com/carunits.htm
MDS-05 (150mm kevlar) 49,00 euro per stuk
Deze heeft wel 'n inbouwdiepte van 77mm!?
http://www.intertechnik.de/shop/artikeldaten/datenblatt/1345062.html