ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Was heel gezellig! Ik zie je sowieso toch in Frankrijk 8);D

Taranis

Citaat van: Chris op 27-06-2009 22:06:37
waarna we even naar Duitsland gereden zijn om de T-5 open te trekken. Helaas werd de pret ruw verstoord door een fikse regenbui die gezien de lucht ook te verwachten was.

Ach, over 2 weken krijg je een herkansing 8)
Moet je alleen wel even die trage roetmeeuw die niet harder wil dan 206 km/h aan de kant duwen  :eusa_doh:

Sbv

Citaat van: Taranis op 28-06-2009 15:13:31
Citaat van: Chris op 27-06-2009 22:06:37
waarna we even naar Duitsland gereden zijn om de T-5 open te trekken. Helaas werd de pret ruw verstoord door een fikse regenbui die gezien de lucht ook te verwachten was.

Ach, over 2 weken krijg je een herkansing 8)
Moet je alleen wel even die trage roetmeeuw die niet harder wil dan 206 km/h aan de kant duwen  :eusa_doh:

Even wat roet opsparen, dan hou je het wel een tijdje vol om voorop te rijden  :evil:

Chris

#288
Citaat van: Sbv op 27-06-2009 22:13:46
Nu de laatste dingen nog en dan kan je nog meer genieten. Lekker genoten van eenwerkende airco ?

Ja, heerlijk! Gisteren bleek de meerwaarde maar weereens. Enerzijds hitte, anderzijds een dusdanige regenbui dat de auto begon te beslaan.

Citaat van: )()()sT op 27-06-2009 23:09:32
Was heel gezellig! Ik zie je sowieso toch in Frankrijk 8);D

Klopt, gaan wel ff meeten daar! Leuk ;D.

Citaat van: Sbv op 28-06-2009 15:30:23
Citaat van: Taranis op 28-06-2009 15:13:31
Citaat van: Chris op 27-06-2009 22:06:37
waarna we even naar Duitsland gereden zijn om de T-5 open te trekken. Helaas werd de pret ruw verstoord door een fikse regenbui die gezien de lucht ook te verwachten was.

Ach, over 2 weken krijg je een herkansing 8)
Moet je alleen wel even die trage roetmeeuw die niet harder wil dan 206 km/h aan de kant duwen  :eusa_doh:

Even wat roet opsparen, dan hou je het wel een tijdje vol om voorop te rijden  :evil:

Ach, voordat hij gas heeft gegeven en er roet uit de uitlaat komt heb ik al gasgegeven, ben ik er al voorbij en rijd ik al voor hem :evil: :eusa_whistle:

Chris

Na gisteren de hoedenplankspeaker opgehaald te hebben bij Eugene ben ik ze vandaag maar gelijk erin gaan sleutelen.

Allereerst heb ik de CD-wisselaar verwijderd die lekker in de weg zat in de achterbak om overal bij te kunnen. Vervolgens heb ik de hoedenplank losgemaakt om erachter te komen dat Volvo heel handig de randen aan de onderkant in de hoedenplank heeft aangegeven waar de gaten voor de speakers moeten komen. Aangezien ik geen zin had om de middelste gordelspanner helemaal los te maken heb ik de hoedenplank aan de riem (die gelukkig lang genoeg was) naar buiten gehaald. Gaatje boren, decourpeerzaag en zagen maar. Vervolgens de hoedenplank terug in de auto en vastklikken. Speaker plaatsen, vastschroeven, cd-wisselaar terug en voila... we waren klaar.

Toen de test, die gelukkig goed uitpakte. De speakers doen het beide en geven een super geluid in de auto :eusa_boohoo:. Je hebt veel meer bas dan voorheen en een mooi rond geluid. Ik ben er super blij mee!

Hier nog een actiefoto:


Een foto van de speakers in de auto volgt nog wel een keer ;D

thijsj

Citaat van: Chris op 28-06-2009 16:39:37
Toen de test, die gelukkig goed uitpakte. De speakers doen het beide en geven een super geluid in de auto :eusa_boohoo:. Je hebt veel meer bas dan voorheen en een mooi rond geluid. Ik ben er super blij mee!
Ik ben, als niet 'audiofiel', ook aardig onder de indruk van de HT-259's. Die bij mij schijnen zelfs al uit ca. '92 te stammen en klinken nog steeds alleraardigst. 'T staat ook errug netjes op de hoedenplank van een 854 ;D

Chris

#291
Citaat van: thijsj op 28-06-2009 20:40:32
Citaat van: Chris op 28-06-2009 16:39:37
Toen de test, die gelukkig goed uitpakte. De speakers doen het beide en geven een super geluid in de auto :eusa_boohoo:. Je hebt veel meer bas dan voorheen en een mooi rond geluid. Ik ben er super blij mee!
Ik ben, als niet 'audiofiel', ook aardig onder de indruk van de HT-259's. Die bij mij schijnen zelfs al uit ca. '92 te stammen en klinken nog steeds alleraardigst. 'T staat ook errug netjes op de hoedenplank van een 854 ;D

Geluid is zeker indrukwekkend en het ziet er ook leuk uit inderdaad 8).

Chris

Maanden geleden constateerde ik een zachte rammel links in de voortrein, niet continu en vooral hoorbaar bij het rijden over klinkerweggetjes. Na wat overleg toendertijd heb ik er geen aandacht meer aan geschonken en maar even aangekeken hoe de rammel zich zou ontwikkelen.

De laatste dagen was de rammel, die ik inmiddels gewend was geworden, wat erger aan het worden. Zo erg dat ik me er mateloos aan irriteerde, hij kwam nu zelfs al boven de radio uit. Tevens begon ik me toch wel af te vragen wat het kon zijn. Met een rit van 1300 km voor de boeg naar het prachtige Zuid-Frankrijk heb ik gisteren even een rondje gemaakt met een monteur waarna we de auto even op de brug hebben gezet, ik wil niet ergens onderweg stil komen te staan omdat er iets onder de wagen vandaan is gekomen ::).

Wat zoekwerk, en eigenlijk vooral trekwerk, leverde als boosdoener een stabistang met wat ruimte op. Bij een bepaalde stuuruitslag had de stang redelijk wat ruimte om te bewegen. We hebben gelijk een nieuwe stabistang geplaatst en het is weer heerlijk stil en de auto! 8)

Nu nog het laatste puntje om de roffel vakantieklaar te maken.. de olieslangen naar en van de oliekoeler...

Wordt vervolgd!

)()()sT

Wanneer ga je nog eens?
En wanneer komen de slangen eronder?

8)

Taranis

Is je rijvaardigheidstrainingsrammel ook eindelijk gevonden :eusa_clap: (bijna een jaar na dato :P )

Sbv

Citaat van: )()()sT op 09-07-2009 15:34:04
Wanneer ga je nog eens?
En wanneer komen de slangen eronder?

8)

Zijn besteld vanmiddag

Chris

Citaat van: )()()sT op 09-07-2009 15:34:04
Wanneer ga je nog eens?
En wanneer komen de slangen eronder?

8)

Wanneer ik nog eens langs ga komen om te bieren? ;D Snel!! 8)

Citaat van: Taranis op 09-07-2009 22:20:43
Is je rijvaardigheidstrainingsrammel ook eindelijk gevonden :eusa_clap: (bijna een jaar na dato :P )

Sja, duurt even maar dan heb je ook wat ;D! Het was eigenlijk geen rammel meer maar een berg gedreun ;). Heerlijk rustig weer, zaterdag in alle rust richting Duitsland. Om optimale rust te bereiken moet ik dan alleen nog even dat roetmonster ontwijken ::). Misschien moet je in mijn slipstream gaan rijden, dan ga je wat harder :eusa_whistle:.

Citaat van: Sbv op 09-07-2009 22:28:48
Citaat van: )()()sT op 09-07-2009 15:34:04
Wanneer ga je nog eens?
En wanneer komen de slangen eronder?

8)

Zijn besteld vanmiddag

Waarvoor dank!

Taranis

Citaat van: Chris op 10-07-2009 08:47:19
Citaat van: Taranis op 09-07-2009 22:20:43
Is je rijvaardigheidstrainingsrammel ook eindelijk gevonden :eusa_clap: (bijna een jaar na dato :P )

Sja, duurt even maar dan heb je ook wat ;D! Het was eigenlijk geen rammel meer maar een berg gedreun ;). Heerlijk rustig weer, zaterdag in alle rust richting Duitsland. Om optimale rust te bereiken moet ik dan alleen nog even dat roetmonster ontwijken ::). Misschien moet je in mijn slipstream gaan rijden, dan ga je wat harder :eusa_whistle:.

Ik ben al een paar dagen roet aan het sparen, dus de eerste 10-15 kilometer wordt een rookgordijn :evil:

Slipstreamen gaat niet werken... ding is gewoon begrensd  :-\

arjenT5R

Citaat van: Taranis op 10-07-2009 09:12:40
Citaat van: Chris op 10-07-2009 08:47:19
Citaat van: Taranis op 09-07-2009 22:20:43
Is je rijvaardigheidstrainingsrammel ook eindelijk gevonden :eusa_clap: (bijna een jaar na dato :P )

Sja, duurt even maar dan heb je ook wat ;D! Het was eigenlijk geen rammel meer maar een berg gedreun ;). Heerlijk rustig weer, zaterdag in alle rust richting Duitsland. Om optimale rust te bereiken moet ik dan alleen nog even dat roetmonster ontwijken ::). Misschien moet je in mijn slipstream gaan rijden, dan ga je wat harder :eusa_whistle:.

Ik ben al een paar dagen roet aan het sparen, dus de eerste 10-15 kilometer wordt een rookgordijn :evil:

Slipstreamen gaat niet werken... ding is gewoon begrensd  :-\

Tijd voor een chippie  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Chris

#299
Het is weereens tijd voor een kleine update met betrekking tot Thor en de belevenissen. Dit keer ook maar weereens een topic met wat foto's 8).

Duitsland
Om goed te beginnen, en in de stemming de komen voor de vakantie van volgende week, een foto van het tripje naar Turbobiker in Duitsland samen met Taranis van 3 weken geleden. De roffel op de Rijn:



Het is een erg lekker tripje geweest. Gezellig, leuke dingen gedaan en de auto heeft zich prima gehouden onderweg! Ik heb vooral op de terugweg lekker door kunnen rijden. Op de A57 in Duitsland de 260 op de teller aangetikt, dit wilde ik al lange tijd een keer doen maar had er nog steeds de kans niet toe gehad. Dit ging best gemakkelijk en de auto zat nog niet helemaal aan de max. Leuk om een keer gedaan te hebben :eusa_dance:.

Olieleidingen
Zoals hieronder te lezen is had ik al lange tijd te maken met olielekkage door een stel poreuze slangen. Het ging om de slang van en de slang naar de oliekoeler. Na een prijsopgave van de Volvogarage heb ik besloten de vervanging zelf te gaan doen, met hulp van Sander (sbv). Twee weken geleden heeft Sander de slangen besteld en afgelopen weekend hebben we ze erin gesleuteld.

Het is een wat lastig klusje omdat het (thermostaat-?)huisje waar de slangen ingeklikt moeten worden aan de kant van het blok precies boven het subframe zit. Met een ratel met wat knietjes hebben we alles uiteindelijk los kunnen krijgen, en ook weer vast natuurlijk 8). Ik denk dat we een uurtje of 4 bezig zijn geweest voordat we de slangen weer vast hadden zitten. Na de proefrit bleek het nog niet helemaal lekker te zitten en hebben we geprobeerd de slangen beter in het huisje te krijgen. Dit ging niet helemaal lekker, we hebben toen besloten het even aan te kijken en te laten voor wat het was.

De roffel op de brug:


Sander heeft met Forte ook gelijk zijn koelsysteem gereinigd. Naar wat ik ervan heb gezien was dit een redelijk makkelijk te klaren klusje. Sander aan de arbeid:


Op de dag van de vervanging constateerde ik savonds al een vlek olie onder de auto nadat ik ermee weg was geweest. De volgende ochtend hetzelfde verhaal. Zondagmiddag ben ik derhalve gelijk naar Sander gereden om samen te kijken wat het probleem was. Auto op de assteunen gezet, wiel eraf, spatbord weg.. alles was drijfnat van de olie. De slangen zaten zoals al verwacht niet goed in het huisje. De ringetjes voor de afdichting waren helemaal naar buiten geduwd. Het plaatje dat de slangen in het huisje moet borgen was ietsje krom en heeft de slangen genoeg ruimte gegeven om naar buiten te komen, en zo ook de ringetjes.

We hebben eerste de slangen losgehaald, dit keer dus liggend op de grond met veel moeite, en toen ook het thermostaathuisje. Hier bleek een hele koek hard geworden olie in te zitten waardoor de slangen niet geheel en zeer moeilijk in het huisje te klikken waren. Dit leverde ook het risico op van gescheurde ringetjes omdat je heel veel kracht moest zetten om de slangen in het huisje te krijgen.

We hebben met metaalschuurpapier de gaten in het huisje voor de slangen helemaal schoongemaakt. Daarna de ringetjes erin, olie erop gesmeerd als glijmiddel en toen proberen de slangen erin te krijgen. Slang 1 zat er snel in, slang 2 kostte iets meer moeite maar gaf uiteindelijk ook toe. Het borgingsplaatje hebben we rechtgebogen, dit geeft nu ook geen ruimte meer aan de slangen en klemt ze geheel vast.

Ik heb deze week nog geen spatje olie gezien onder de auto. Komende week haal ik nog even het spatbord opzij om te kijken of de verbindingen nog zweten, maar ik heb het idee dat het probleem opgelost is! ;D