Scheur in spruitstuk

Gestart door sinat, 27-08-2007 15:52:22

Vorige topic - Volgende topic

sinat

Hallo,

Mijn roffel maakt iets meer geluid dan normaal :)
Nu blijkt dat er een scheurtje in het uitlaatspruitstuk zit.
Er is voordat ik hem kocht (6 weken geleden) al aan het spruitstuk gelast maar hij blijkt niet lekdicht te zijn. Wellicht is er door de spanningen van het lassen ergens anders een scheur ontstaan.
Wie heeft er ervaringen met het lassen van het spruitstuk of is dit geen afdoende oplossing?
Een nieuw spruitstuk + monteren is ca. € 500,- :( dus heeft lassen de voorkeur.

Mvg,

Klaas

Walter

lassen zal geen goede oplossing blijken ben ik bang. Vaak zitten de lekkages op onmogelijke plekken, je moet er wel bij kunnen komen natuurlijk. En het is maar een tijdelijke optie helaas.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

thuur

Het is geen 10V-kwaaltje, de 20V hebben er ook last van en het is wel goed te lassen, zorg wel dat je lasser verstand van zaken heeft. En vervang eerst de defecte motorsteun(en) die zorgen voor te veel spanning op het spruitstuk. ;)

Gr 8)

sinat

In mijn geval was het spruitstuk al gescheurd voordat er LPG in werd gebouwd. Inmiddels zit er wel LPG in. Motorsteunen zal ik controleren al zou je verwachten dat bij een auto die bij de dealer in onderhoud is dit wordt opgemerkt bij een beurt.

sven861

Is het scheurtje zichtbaar? Ik heb ook iets lekken, kan het alleen niet vinden. Het spruitstuk heb ik al in mn handen gehad en de pakking en ring al vervangen.....blijft lekken... :eusa_wall:

Sven
PA1SVM........Volvo 4 Life

sinat

Scheurtje is inderdaad nauwelijks zichrbaar maar als het spruitstuk eraf is zou je het toch moeten zien.
Ook als de motor draait en je de uitlaat met een doek o.i.d. dicht maakt, kun je het zien en voelen.

Racingbrick

Citaat van: dennis-d op 27-08-2007 22:15:49
nee hoor, hoeft niet alleen maar aan de motorsteun te liggen , ook vaak de switch van een benzine auto wanneer deze wordt omgebouwd naar LPG.
En de 10v's hebben er meer last van dan de 20V  8)
lassen is uitstel van executie, je gaat het metaal  er rondom verzwakken door de krachten te verplaatsen.

Motorsteunen waren beide (auto's) heel, en stevig, en toch gingen beide stuk... :eusa_doh:

Waarom wij de switch naar LPG dan? hetere gassen, i.c.m een al zwakker spruistuk, doel je daarop?

S. Brouwer

T-man

wat voor 850 heb je dan? ik heb nog een 2.5 10v uitlaat spruitstuk te koop als het moet.
mag me wel bellen na 18:30 0620637066
gr.tiemen

Antonio

hunter volvo parts gorredijk, maandje geleden 1tje opgehaald voor ca 90.-