Problemen met doorschakelen na doortrekken

Gestart door Jimmy, 14-08-2007 22:31:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jimmy

Ik ervaar wat problemen met het doorschakelen na het doortrekken in toeren.

Als ik in de eerste versnelling doortrek naar 5500 toeren en dan naar de tweede versnelling wil schakelen dan lukt dat pas na een paar seconden flink trekken.
Van twee naar drie geeft hetzelfde probleem plus dat ik dan even tanden poets. Lijkt dan alsof de versnellingen niet gesynchroniseerd zijn.

Overige versnellingen heb ik binnen de bebouwde kom nog niet kunnen proberen...

Het gaatom een 2.0 met vijfbak en 180.000 op de teller.

Heeft iemand hier ervaring mee??

Groeten, Jim

thuur

Probeer eens te dubbelclutchen. Dus koppeling in, uit de versnelling halen en in neutraal zetten. Koppeling op, koppeling in en dan doorschakelen. Als dat beter werkt heb je kans dat je met een oliewissel verbetering hebt.

Heb je wel het idee dat de koppelingsplaat volledig ontkoppelt?


Gr :-\

Jimmy

Vandaag en gisteren even proberen te dubbelclutchen. Geen resultaat.

Het zou kunnen zijn dat de koppeling niet volledig ontkoppelt, maar zeker ben ik daar absoluut niet over.

Ik heb nog garantie op de auto. Denk dat ik hem volgende week bij de Volvo dealer in Breda laat nakijken en daarna, als er iets mis is, mijn garantie ga claimen bij het bedrijf waar ik hem gekocht heb.

Jimmy

elmarconi

Stilstaand of rollend kun je wel ALLE versnellingen (muv achteruit rollend ) inschakelen zonder gekraak?
En bij verhoogd toerental ?
--
Autogas Inside . . .

Jimmy

Stilstaand en rollend geen enkel probleem. Ook niet met toerentallen tot aan 5000tpm.

Jimmy

Gisteren ben ik dus mijn auto op gaan halen bij de garage in Nijmegen.

Er is, naar zeggen, een andere versnellingsbak, koppeling en druklager ingekomen.
Echter, het probleem is nog niet verholpen...

De de eigenaar vindt het acceptabel voor een auto van 10 jaar oud, maar daar kijk ik natuurlijk anders tegenaan. Ik verwacht geen garantie-toekenning meer en moet dus kijken of ik zelf goedkoop kan achterhalen wat het probleem is.

Mij lijkt dat er niet veel onderdelen meer invloed kunnen uitoefenen op het schakelen als bovenstaande onderdelen al vervangen zijn. Volgens mij kunnen alleen de drukgroep en het schakelmechanisme "kapot" zijn.

Beredeneer ik dat goed?

Groeten,

Jimmy